Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Układ zawieszenia

Sidem na targach Automechanika we Frankfurcie

Kolejna firma obecna na aftermarkecie zapowiada swoją obecność na jednych z największych targów branżowych. Z jaką ofertą obecna na targach będzie firma Sidem?

Sportowe zawieszenie do BMW serii 3 G20

W niektórych modelach samochodów można za dopłatą wybrać fabryczne zawieszenie sportowe. Można jednak także zamówić specjalne zestawy montażowe na rynku niezależnym. Firma BILSTEIN przedstawiła swoją propozycję dla modelu BMW serii 3 G20.

Poślizg podsterowny i poślizg nadsterowny – co to jest?

Jednym z największych zagrożeń na drodze, jakie mogą spotkać kierowcę, jest wpadnięcie w poślizg. Co to jest poślizg podsterowny? Co to jest poślizg nadsterowny? Co powoduje wpadnięcie w poślizg podsterowny i nadsterowny?

Targi Automechanika 2024. Ten producent części zaprezentuje swoje nowości.

Targi Automechanika 2024 we Frankfurcie to jedno z najważniejszych wydarzeń dla branży motoryzacyjnej. Wśród wystawców znajdzie się mnóstwo firm, także z sektora części samochodowych. Jednym z takich producentów jest UNIGOM.

Mototechnika kończy współpracę z dystrybutorem części

Firma Mototechnika Sp. J. – producent elementów układu kierowniczego i zawieszenia – poinformował, że z ostatnim dniem czerwca zakończyła się jego współpraca z jednym z największych w Polsce dystrybutorów części – firmą Moto-Profil.

Sprężarki zawieszenia pneumatycznego i czujniki NOx trafiły do oferty SKV

Do oferty produktowej marki SKV dołączyły dwie nowe kategorie części zamiennych do samochodów osobowych. Czujniki tlenków azotu i sprężarki zawieszenia pneumatycznego znajdą zastosowanie w wielu samochodach poruszających się po polskich drogach.

Aktywne elementy zawieszenia i układów kierowniczych – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników przez firmę Schaeffler. Szkolenie będzie dotyczyć aktywnych elementów zawieszenia i układów kierowniczych FAG i Bilstein. Poprowadzą je Marek Matejkowski specjalista techniczny Schaeffler oraz Andrzej Wojciech Buczek, ekspert techniczny Bilstein.

Tuleje metalowo-gumowe, czy poliuretanowe? Rozwiewamy wątpliwości.

Tuleje w zawieszeniu w ogromnym stopniu wpływają na charakterystykę jazdy samochodu. Wszelkie luzy są momentalnie odczuwalne na kierownicy, a różnego rodzaju stuki w układzie jezdnym prawdopodobnie oznaczają konieczność wymiany. Czy warto rozważyć zmianę na poliuretanowy zamiennik czy lepiej zostać przy tulejach gumowo-metalowych?

Układ zawieszenia to zbiorcza nazwa elementów, odpowiedzialnych za przenoszenie i tłumienie sił powstających podczas pracy kół. Dzięki niemu duża część drgań nie zostaje przeniesiona na nadwozie, co zwiększa komfort jazdy, stabilność pojazdu i jego sterowność. Budowa układu zawieszenia pojazdu ewoluuje od wielu lat. Obecnie jest to dość skomplikowany system, zawierający wiele elementów, które mogą ulec usterkom, dając różnego typu objawy. Regularna kontrola układu zawieszenia to jedno z ważniejszych zadań warsztatów samochodowych. Więcej na temat tego układu oraz jego elementów, przeczytacie w tej kategorii.