Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
25.04 Nowy środek smarny od Castrola na rynku 25.04 Znamy wyniki finansowe producenta opon 25.04 Samochody elektryczne coraz częściej w ogniu. Jak zachować się podczas pożaru lub kolizji z udziałem elektryków? 25.04 SBS Automotive zatrudnia nowych managerów. Zajmą się Europą Wschodnią. 25.04 Marelli przygotowuje warsztaty do sezonu klimatyzacji

Układ zawieszenia

Styczniowe nowości w ofercie TEDGUM

Śruby, to element, który często wymaga wymiany przy serwisowaniu zawieszenia. Warto zatem być przygotowanym na ich wymianę. W nowościach styczniowych producenta z Rudy Śląskiej pojawiło się 8 nowych indeksów śrub.

Naprawa wału napędowego – czy można zaoszczędzić, stosując regenerację? Rozmowa z ekspertem.

Hałas spod samochodu, w tym metaliczne tarcie, piski i stuki. Zwłaszcza podczas ruszania. Utrata mocy przez samochód. To typowe objawy awarii wału napędowego. Nowy wał napędowy jest bardzo drogi. Kosztuje najczęściej kilka tys. złotych. Tanie zamienniki mają zazwyczaj niską trwałość. Co zatem można zrobić? Czy można zaoszczędzić na naprawie wału napędowego? Kontynuujemy temat regeneracji wałów […]

Nowe wahacze do pojazdów VAG w ofercie polskiej marki

MOTOTECHNIKA wprowadza nowe produkty dla pojazdów marek grupy Volkswagena. Wprowadzane referencje wahaczy pokrywają znaczną część modeli niemieckiego koncernu.

KYB wprowadza nowy, przyjazny dla środowiska płyn hydrauliczny do amortyzatorów

KYB zaprezentowało nowy, przyjazny dla środowiska płyn hydrauliczny o nazwie SustainaLubTM.

Tryb podnośnika w samochodzie – jak to działa?

Tryb podnośnika to ustawienie pracy zawieszenia auta, dostępne w samochodach z zawieszeniem pneumatycznym. Tryb podnośnika stosuje się wtedy, kiedy samochód wymaga demontażu kół, naprawy zawieszenia, naprawy układu kierowniczego i wymiany opon. Co to jest tryb podnośnika, jak działa i jak go uruchomić w przykładowych samochodach?

Podpora wału napędowego – awarie, naprawa, trwałość. Rozmowa z ekspertem.

Czym jest podpora wału napędowego? To ważny element układu przeniesienia napędu, stosowany w samochodach z napędem na tylną oś, stałym i dołączanym napędem 4×4, a także we współczesnych SUVach ze sprzęgłem Haldex. Podpora wału napędowego zużywa się w trakcie eksploatacji auta. Jakie są objawy awarii podpory wału kardana? Jaka jest jej trwałość? Zapytamy eksperta z […]

Tesla sprzedawała świadomie wadliwe samochody?

Tesla obwinia swoich klientów za awarie pojazdu i uszkodzone części, pomimo faktu, że firma od początku wiedziała o wadach samochodów — wynika z informacji podanych przez agencję Reuters. Odpadające koła podczas jazdy przy dużej prędkości, zawieszenia zapadające się w nowych pojazdach czy osie pękające pod wpływem przyspieszenia to zaledwie kilka z wad, które miały być […]

Jeden model, dwie wersje zawieszenia

Niektóre, pozornie identyczne modele samochodów różnią się konstrukcją zawieszenia, co przekłada się nie tylko na ich właściwości jezdne, ale również na koszty serwisowania.

Rozwój pojazdów z użyciem symulacji

W nowoczesnej produkcji samochodów każda pozycja w budżecie musi być zasadna. Cięcie kosztów w obszarze rozwojowo-badawczym jest powszechną praktyką. Etap ten jest niezwykle kosztowny, ale z pomocą przychodzą symulacje komputerowe – jedno ze skutecznych i ekonomicznych rozwiązań dla projektantów motoryzacyjnych. Stosując takie symulacje inżynierowie mogą przeanalizować manewry, zjawiska fizyczne lub kolizje na podstawie danych obliczeniowych […]

Konwersja zawieszenia z pneumatycznego na tradycyjne. Dlaczego niektórzy kierowcy się na to decydują?

Liczba pojazdów wyposażonych w zawieszenie pneumatyczne stale rośnie głównie ze względu na jego bezsprzeczne zalety jeśli chodzi o poprawę bezpieczeństwa, stabilności i komfortu prowadzenia. Niektórzy kierowcy wolą jednak zamienić zawieszenie powietrzne na standardowe oparte o sprężyny stalowe. Dlaczego tak się dzieje? W poniższym artykule przedstawiono argumenty za i przeciw takiemu rozwiązaniu.

Układ zawieszenia to zbiorcza nazwa elementów, odpowiedzialnych za przenoszenie i tłumienie sił powstających podczas pracy kół. Dzięki niemu duża część drgań nie zostaje przeniesiona na nadwozie, co zwiększa komfort jazdy, stabilność pojazdu i jego sterowność. Budowa układu zawieszenia pojazdu ewoluuje od wielu lat. Obecnie jest to dość skomplikowany system, zawierający wiele elementów, które mogą ulec usterkom, dając różnego typu objawy. Regularna kontrola układu zawieszenia to jedno z ważniejszych zadań warsztatów samochodowych. Więcej na temat tego układu oraz jego elementów, przeczytacie w tej kategorii.