Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13.12 Arabski interes Hitachi Astemo 13.12 OSRAM partnerem konkursu Wyścig Talentów 13.12 Kilka ciekawych faktów o napędach pasowych. MotoFocus TV. 12.12 Zaufany partner w segmencie lekkich pojazdów użytkowych – silna oferta Blue Print 12.12 Jak przebiega wymiana filtra oleju w Isuzu D-Max [FILM]

Sprężyny zawieszenia

Zawieszenie pneumatyczne w samochodzie elektrycznym. Czym się różni od standardowego?

Pneumatyczne zawieszenie stosowane jest zarówno w pojazdach elektrycznych jak i tradycyjnych samochodach spalinowych. Jakie różnice występują pomiędzy układami zawieszenia w tych pojazdach?

Precyzyjne ustawienie elementów zawieszenia w pojazdach Grupy VAG

Niestabilne prowadzenie, nierównomierne zużycie opon oraz głośna praca podwozia  to objawy uszkodzonych elementów kładu kierowniczego lub zawieszenia. W przeciwieństwie do innych pojazdów górne mocowanie kolumny zawieszenia stosowane w modelach z platformy MQB Grupy Volkswagena nie są symetryczne i podczas montażu kluczowe znaczenie ma precyzyjne ustawienie elementów względem siebie.

Kiedy wymienić sprężyny w samochodzie? Najważniejsze sygnały

Sprężyny zawieszenia to części bezpośrednio współpracujące z amortyzatorami. Uszkodzona sprężyna będzie wpływała na szybsze zużycie amortyzatora i odwrotnie. Kiedy powinno się rozważyć wymianę sprężyn?

Konwersja zawieszenia z pneumatycznego na tradycyjne. Dlaczego niektórzy kierowcy się na to decydują?

Liczba pojazdów wyposażonych w zawieszenie pneumatyczne stale rośnie głównie ze względu na jego bezsprzeczne zalety jeśli chodzi o poprawę bezpieczeństwa, stabilności i komfortu prowadzenia. Niektórzy kierowcy wolą jednak zamienić zawieszenie powietrzne na standardowe oparte o sprężyny stalowe. Dlaczego tak się dzieje? W poniższym artykule przedstawiono argumenty za i przeciw takiemu rozwiązaniu.

Do oferty Arnott Europe dołączyły kolumny pneumatyczne i czujniki poziomu

Arnott Europe poszerza ofertę części zamiennych do zawieszeń pneumatycznych o dwanaście nowych referencji. Nowości w programie to kolumny pneumatyczne do samochodów Mercedes klasy C z lat 2015-2022 oraz dziesięć czujników poziomu do różnych modeli pojazdów.

Modyfikacje zawieszenia w samochodach terenowych to nie tylko zwiększanie prześwitu. Wywiad z właścicielem warsztatu Jowisz Garage.

Popularność samochodów terenowych stale rośnie, a nowi właściciele seryjnych pojazdów z napędem 4×4 szukają sposobu, aby poprawić ich właściwości terenowe. W tym celu klienci często poszukują mechaników, których specjalizacją są samochody terenowe. Zapraszamy na wywiad z Mateuszem Ganem, który prowadzi warsztat Jowisz Garage zajmujący się obsługą oraz modyfikacją samochodów terenowych Suzuki.

Zawieszenie, które sprawiło, że niedrogie samochody stały się jeszcze tańsze

Ktokolwiek próbował zdobyć choćby odrobinę wiedzy w dziedzinie podwozi pojazdów, na pewno natknął się na nazwisko MacPherson. Być może nie był to najlepszy ani najbardziej złożony typ zawieszenia stworzony przez tego amerykańskiego inżyniera motoryzacyjnego, ale wydaje się, że jego kompaktowy charakter i opłacalność idealnie pasowały do modelu ekonomicznego, w kierunku którego zmierzała produkcja samochodów w […]

Sprężyna zawieszenia to prosty konstrukcyjnie podzespół, będący kluczowym elementem kolumny McPhersona. Jej zadaniem jest tłumienie drgań i wstrząsów, powodowanych przez masy nieresorowane (nie pochłaniające podczas jazdy energii), takie jak koła, hamulce czy niektóre elementy układu zawieszenia. Sprężyny mają wysoką żywotność, jednak ich awarie zdarzają się. Najczęściej obserwowanym zjawiskiem jest pęknięcie sprężyny zawieszenia, mające związek ze zbyt intensywną eksploatacją bądź wadą konstrukcyjną (pojazdu lub samej sprężyny). Bywa także, że sprężyna traci swoje właściwości pod wpływem zużycia eksploatacyjnego. Wymiana sprężyn zawieszenia wymaga posiadania specjalnych narzędzi. Przeczytaj więcej o sprężynach zawieszenia w artykułach z tej kategorii.