Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14.11 Marka TERREPOWER wprowadza nowe produkty w 15 różnych grupach produktowych 14.11 Co to znaczy, że klocki hamulcowe są „twarde” lub „miękkie”? 14.11 Metalcaucho wprowadza nowe części do swojej oferty 14.11 MotoFocus TV: Schaeffler w nowej odsłonie – wywiad z dyrektorem polskiej spółki 14.11 Zdaniem eksperta: które części układu hamulcowego można smarować, a których nie?

Sprężyny zawieszenia

Nowe referencje w katalogu BILSTEIN

BILSTEIN poszerzył ofertę na aftermarket o kilkadziesiąt referencji do 10 marek samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Wśród nich są zarówno zestawy montażowe, sprężyny, jak i amortyzatory z serii Replacement i Performance.

Firmowy Amarok zmienia zawieszenie na BILSTEIN B6 Performance

Volkswagen Amarok to typowy pick-up o uniwersalnym przeznaczeniu. Praktycznie od rynkowego debiutu w 2009 roku nie przeszedł poważniejszych zmian konstrukcyjnych. Do floty BILSTEIN został wybrany model z silnikiem 3.0 TDI V6 o mocy 204 koni mechanicznych i stałym napędem 4Motion. Przedział ładunkowy otrzymał fabryczną zabudowę typu hardtop. Na kołach zamontowano opony w rozmiarze 245/65 ze […]

Nowości w ofercie DACO

Firma DACO rozszerzyła asortyment sprężyn zawieszenia o 188 nowych referencji.

Kolejne nowości w Denckermann

Do gamy produktów oferowanych przez firmę Denckermann właśnie dołączyły paski wielorowkowe i sprężyny zawieszenia. Oferta zawiera obecnie ponad 300 pozycji do wszystkich najpopularniejszych aut.

Nowa odsłona aplikacji KYB Suspension Solutions

KYB wprowadza aktualizację mobilnej aplikacji KYB Suspension Solutions. Nowością jest bezpłatny dostęp do szczegółowych porad technicznych. Po wprowadzeniu marki i modelu pojazdu lub numeru nadwozia użytkownik aplikacji otrzymuje dedykowaną listę części KYB do danego pojazdu oraz biuletyn techniczny.

Wymiana zestawu elementów amortyzatora

Amortyzatory samochodowe pełnią kluczową rolę z punktu widzenia bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy. Ich integralnymi elementami są poduszki (górne mocowania), „odboje” oraz osłony amortyzatora. Wszystkie te części podlegają okresowej kontroli i wymianie, jeśli stwierdzona zostanie ich niesprawność. Wymiana elementów układu tłumiącego nie kończy się jednak w momencie przykręcenia ostatniej śruby na mocowaniu amortyzatora.

Sprężyna zawieszenia to prosty konstrukcyjnie podzespół, będący kluczowym elementem kolumny McPhersona. Jej zadaniem jest tłumienie drgań i wstrząsów, powodowanych przez masy nieresorowane (nie pochłaniające podczas jazdy energii), takie jak koła, hamulce czy niektóre elementy układu zawieszenia. Sprężyny mają wysoką żywotność, jednak ich awarie zdarzają się. Najczęściej obserwowanym zjawiskiem jest pęknięcie sprężyny zawieszenia, mające związek ze zbyt intensywną eksploatacją bądź wadą konstrukcyjną (pojazdu lub samej sprężyny). Bywa także, że sprężyna traci swoje właściwości pod wpływem zużycia eksploatacyjnego. Wymiana sprężyn zawieszenia wymaga posiadania specjalnych narzędzi. Przeczytaj więcej o sprężynach zawieszenia w artykułach z tej kategorii.