Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
11:17 Polski dystrybutor części zamiennych wygrywa proces z Audi! Przełomowy wyrok sądu. 09:26 NEXUS Automotive International ogłasza N! Business Forum 2025 08:55 O ile wzrośnie opłata za przegląd pojazdu? Są pierwsze przecieki… 13.01 “Czy wiesz, że…” – kilka ciekawostek z rynku opon. MotoFocus TV. 13.01 Finał Wielkiej Loterii MILWAUKEE® – rozdano 270 nagród, w tym samochód

Układ zawieszenia

Zawieszenie pneumatyczne w samochodzie elektrycznym. Czym się różni od standardowego?

Pneumatyczne zawieszenie stosowane jest zarówno w pojazdach elektrycznych jak i tradycyjnych samochodach spalinowych. Jakie różnice występują pomiędzy układami zawieszenia w tych pojazdach?

Nowe produkty od Arnott już dostępne na rynku!

Firma Arnott wprowadziła do swojej oferty nowe produkty. W poniższym artykule prezentujemy przegląd dostępnych nowości na aftermarket.

Precyzyjne ustawienie elementów zawieszenia w pojazdach Grupy VAG

Niestabilne prowadzenie, nierównomierne zużycie opon oraz głośna praca podwozia  to objawy uszkodzonych elementów kładu kierowniczego lub zawieszenia. W przeciwieństwie do innych pojazdów górne mocowanie kolumny zawieszenia stosowane w modelach z platformy MQB Grupy Volkswagena nie są symetryczne i podczas montażu kluczowe znaczenie ma precyzyjne ustawienie elementów względem siebie.

Firma SIDEM odnowiła certyfikat producenta OE

Certyfikat IATF 16949 firmy Sidem potwierdza jej możliwości jako producenta oryginalnego wyposażenia (OEM) dla przemysłu motoryzacyjnego. Sidem opracowuje i produkuje części układu kierowniczego i zawieszenia jako OEM dla takich marek jak Porsche i McLaren. Firma stosuje te same standardy jakości do wszystkich swoich produktów, w tym części samochodowych na rynku wtórnym.

Takie, jak fabryczne czy inne – które zawieszenie jest lepsze?

Niewielka powierzchnia styku – wielkości w przybliżeniu kartki A4 – odpowiada za to, jak samochód przyspiesza, hamuje i zmienia kierunek jazdy. Tak mała przestrzeń wymaga, aby ten kontakt był stale jak najlepszy. Opona, jak i niektóre elementy wykonane są z gumy. Charakterystyką tego materiału jest jego sprężystość, a to oznacza, akumuluje on energię podczas nacisku […]

Nowe produkty w ofercie Arnott już dostępne!

Firma Arnott wprowadziła do swojej oferty nowe produkty. W poniższym artykule prezentujemy przegląd dostępnych nowości na aftermarket.

Czy przeróbka busa na kampera wymaga modyfikacji zawieszenia? – wywiad z Tomaszem Siemkiem z Bilstein

Podczas pandemii koronawirusa rynek kamperów doświadczył silnego rozkwitu, jako że była to jedna z niewielu dostępnych form podróżowania. Wiele firm wyspecjalizowało się w budowie kamperów na bazie popularnych dostawczaków. Czy pojazdy te poza wyposażeniem kempingowym wymagają modyfikacji zawieszenia?

Układ zawieszenia to zbiorcza nazwa elementów, odpowiedzialnych za przenoszenie i tłumienie sił powstających podczas pracy kół. Dzięki niemu duża część drgań nie zostaje przeniesiona na nadwozie, co zwiększa komfort jazdy, stabilność pojazdu i jego sterowność. Budowa układu zawieszenia pojazdu ewoluuje od wielu lat. Obecnie jest to dość skomplikowany system, zawierający wiele elementów, które mogą ulec usterkom, dając różnego typu objawy. Regularna kontrola układu zawieszenia to jedno z ważniejszych zadań warsztatów samochodowych. Więcej na temat tego układu oraz jego elementów, przeczytacie w tej kategorii.