Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10:00 Szkolenia Bosch – grudzień 2024 22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości”

Układ zawieszenia

Kiedy wymienić amortyzatory w samochodzie? Najważniejsze objawy.

Amortyzatory to jeden z kluczowych elementów układu zawieszenia samochodu, który wpływa zarówno na komfort jazdy, jak i bezpieczeństwo. W tym artykule omówimy, kiedy należy rozważyć wymianę amortyzatorów, jak rozpoznać ich uszkodzenia oraz jakie są koszty i czas wymiany.

Czy przeróbka busa na campervana wymaga wymiany elementów zawieszenia?

Użytkownicy kamperów nie przywiązują zbyt wielkiej wagi do właściwości jezdnych swoich pojazdów. Z jednej strony to nic dziwnego – kamperami jeździ się raczej majestatycznie. Z drugiej – nie wolno zapominać o bezpieczeństwie. BILSTEIN podpowiada, jak w prosty sposób można poprawić zachowanie się kampera w zakrętach i zwiększyć jego stabilność podczas hamowania.

Nowy amortyzator do Mercedesa AMG GT2

Wdrażając przepisy GT2 w 2020 roku, organizacja sportów motorowych SRO (Stéphane Ratel Organisation) stworzyła nową klasę GT przeznaczoną dla ambitnych kierowców. W nowym Mercedesie AMG GT2 opracowanym zgodnie z technicznymi przepisami GT2 pojawiły się 3-drożne amortyzatory wyścigowe BILSTEIN EVO RT. Zapewniają one lepszą wydajność i pozwalają na indywidualne ustawienie charakterystyki pracy.

Najczęstsze usterki po zimie, z którymi kierowcy trafiają do warsztatów

Zima to zdecydowanie, najtrudniejsza pora roku dla samochodu. W jej trakcie brutalnie weryfikowany jest stan techniczny auta, a także wszystkie błędy serwisowe i zaniechania w temacie konserwacji. Z jakimi usterkami kierowcy trafiają do warsztatów po zimie? Jakie podzespoły ulegają najczęstszym awariom w trakcie zimy? Odpowiedzą nam specjaliści z sieci warsztatów.

Testy żywotności samochodów w przemyśle motoryzacyjnym

Żywotność samochodów jest obecnie jednym z najpopularniejszych tematów w świecie techniki. Dzieje się tak dlatego, że znaczna większość producentów pojazdów osobowych spotyka się z krytyką, jakoby ich samochody nie były projektowane z myślą o długim użytkowaniu. Jest to prawda o tyle, że nowsze modele nie osiągają nawet ułamka żywotności swoich poprzedników. Faktem jest jednak, że […]

Nowość w ofercie Schaeffler: FAG Łożysko koła do pojazdów Tesla

Firma Schaeffler poszerzyła gamę produktów o łożysko koła FAG 713 6980 10. Produkt znajdzie zastosowanie w dwóch najpopularniejszych modelach pojazdów Tesla, w Modelu S i Modelu X, dzięki czemu obejmie swoim zasięgiem znaczną część globalnego parku samochodowego. Dane pojazdu Segment: Samochód osobowy Producent: Tesla Model*: Model S, Model X ViO (ww)*: > 200,000 pojazdów Średnia […]

Styczniowe nowości w ofercie TEDGUM

Śruby, to element, który często wymaga wymiany przy serwisowaniu zawieszenia. Warto zatem być przygotowanym na ich wymianę. W nowościach styczniowych producenta z Rudy Śląskiej pojawiło się 8 nowych indeksów śrub.

Naprawa wału napędowego – czy można zaoszczędzić, stosując regenerację? Rozmowa z ekspertem.

Hałas spod samochodu, w tym metaliczne tarcie, piski i stuki. Zwłaszcza podczas ruszania. Utrata mocy przez samochód. To typowe objawy awarii wału napędowego. Nowy wał napędowy jest bardzo drogi. Kosztuje najczęściej kilka tys. złotych. Tanie zamienniki mają zazwyczaj niską trwałość. Co zatem można zrobić? Czy można zaoszczędzić na naprawie wału napędowego? Kontynuujemy temat regeneracji wałów […]

Nowe wahacze do pojazdów VAG w ofercie polskiej marki

MOTOTECHNIKA wprowadza nowe produkty dla pojazdów marek grupy Volkswagena. Wprowadzane referencje wahaczy pokrywają znaczną część modeli niemieckiego koncernu.

KYB wprowadza nowy, przyjazny dla środowiska płyn hydrauliczny do amortyzatorów

KYB zaprezentowało nowy, przyjazny dla środowiska płyn hydrauliczny o nazwie SustainaLubTM.

Układ zawieszenia to zbiorcza nazwa elementów, odpowiedzialnych za przenoszenie i tłumienie sił powstających podczas pracy kół. Dzięki niemu duża część drgań nie zostaje przeniesiona na nadwozie, co zwiększa komfort jazdy, stabilność pojazdu i jego sterowność. Budowa układu zawieszenia pojazdu ewoluuje od wielu lat. Obecnie jest to dość skomplikowany system, zawierający wiele elementów, które mogą ulec usterkom, dając różnego typu objawy. Regularna kontrola układu zawieszenia to jedno z ważniejszych zadań warsztatów samochodowych. Więcej na temat tego układu oraz jego elementów, przeczytacie w tej kategorii.