Wymiana rozrządu w Fordzie – napinacz paska rozrządu

13 lutego 2013, 14:00

Ford kilkukrotnie zmieniał wzory napinaczy paska rozrządu w niektórych swoich modelach. Producent zaleca montaż tylko ostatniego wyprodukowanego napinacza.

Napinacz w silnikach Forda

Zmiana wzoru napinacza paska rozrządu dotyczy niektórych samochodów z silnikami Forda o poj. 1.2 16V, 1.4 16V, 1.6 16V:

  • Ford Fiesta,
  • Ford Focus,
  • Ford Fusion,
  • Ford Puma,
  • Mazda 121,
  • Mazda 2,
  • Volvo S40,
  • Volvo V50.

 

Stary wzór przestał być dostępny na rynku. Docelowo stosowany był więc tylko wzór P/N 4M5G 6K254 DB do nowych samochodów i dostępny w sieci serwisowej OE P/N 1361840. Firma SKF ma w swojej ofercie napinacz SKF VKM 14222 oraz zestaw naprawczy układu rozrządu VKMA 04222, który jest zgodny z ostatnim zaleceniem producenta samochodów.

Uwaga:

Ford zaleca wymianę śruby koła wału korbowego podczas wymiany układu rozrządu. Śruba ta narażona jest na uszkodzenie podczas demontażu, niezbędnego do prawidłowej wymiany układu rozrządu. SKF do swoich zestawów dołącza dwie śruby. Podczas montażu należy dokładnie sprawdzić długość nowych śrub i zastosować je zgodnie z długością starych.

Momenty dokręcenia śrub:

  • Śruba mocująca napinacz = 20 Nm
  • Śruba wału korbowego = 40 Nm + 90°

Dowiedz się więcej

Montaż górnego mocowania amortyzatora w Fordzie Mondeo III
Montaż górnego mocowania amortyzatora w Fordzie Mondeo III

Górne mocowania, zawarte w zestawach naprawczych zawieszenia przeznaczonych do Forda Mondeo III, są oznaczone strzałkami – bardzo istotne jest przestrzeganie ich prawidłowego położenia podczas montażu. Firma SKF zwraca uwagę, że górne mocowania zawarte w zestawach VKDA 35418 i VKDA 35418T powinny być skierowane strzałkami na zewnątrz pojazdu, podczas ich montażu. Tylko taki sposób montażu jest […]

Plastikowe zaślepki przy wymianie rozrządu – Renault
Plastikowe zaślepki przy wymianie rozrządu – Renault

Zestawy naprawcze Renault nie zawierają plastikowych zaślepek, które sprzedawane są oddzielnie. Tymczasem ulegają one zużyciu i należy wymieniać je przy każdej wymianie rozrządu. Obowiązkowa wymiana plastikowych zaślepek Zaślepki są stosowane w modelach z silnikami 1.4, 1.4 16V, 1.6 16 V, 1.8 16V, 2.0, 2.0 16V, 2.0 16V Turbo (kody silników: K4J – K4M – F4P […]

Szczegółowa instrukcja wymiany paska rozrządu na przykładzie Mitsubishi Galant 2.4 GDI (1997-2005), kod silnika 4G64
Szczegółowa instrukcja wymiany paska rozrządu na przykładzie Mitsubishi Galant 2.4 GDI (1997-2005), kod silnika 4G64

Silnik 2.4 GDI był montowany w samochodach grupy Mitsubishi, m.in. Galant, Space Runner/Gear i Space Wagon. Niestety podczas wymiany paska rozrządu mechanicy popełniali niekiedy poważne błędy. Aby mieli Państwo pewność, że pasek rozrządu oraz paski napędów pomocniczych zostaną wymienione bezproblemowo, ContiTech Power Transmission Group przedstawia szczegółowe wskazówki dotyczące montażu. W niniejszym artykule ekspert ContiTech przedstawia […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 27 lutego 2013, 9:11 0 -1

no coment

Odpowiedz