Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light 24.12 Jaguar F-Pace. Co sprawdzić przed zakupem i co wymienić po? 23.12 Ikony Motoryzacji 2024: idealny pomysł na czas wolny z rodziną. Fotorelacja.

Technika

Nowe zestawy prętów stabilizatora febi

Producentom samochodów nie zawsze udaje się sztuka odpowiedniego zaprojektowania gumy stabilizatora oraz jej obejmy. Najczęściej po kilkudziesięciu tysiącach km wycierają się stalowe pręty stabilizatora. Należy wówczas wymienić drążek stabilizatora łącznie z gumowymi tulejami i stalowymi obejmami. Zestawy stabilizatorów z tulejami i łącznikami febi Stalowe pręty stabilizatora wycierają się w miejscach zamontowania gum i obejm. Żadne […]

Problem z rolką napinającą w Audi i Volkswagenach

Limuzyny Audi oraz samochody dostawcze Volkswagena są narażone na problemy z rolką napinającą. Ma ona skłonności do luzowania się podczas eksploatacji. Rolka napinająca febi Zalecana przez producenta pojazdu śruba może się luzować. Rolka napinająca nie jest osadzona wystarczająco stabilnie i może (w ekstremalnym przypadku) spowodować całkowitą awarię silnika. Firma febi wyprodukowała nową rolkę, której cechą […]

Pomiar bicia bocznego tarczy sprzęgła

Przed instalacją nowej tarczy sprzęgła należy sprawdzić jej bicie boczne, na wypadek, gdyby uległa wypaczeniu podczas transportu. Tarcza sprzęgła – kontrola bicia bocznego Mechanicy często ignorują konieczność sprawdzenia tarczy sprzęgła przed montażem. Eksperci związani z marką Sachs doradzają korzystanie z profesjonalnego urządzenia do pomiaru bicia, składającego się z jednostki centrującej oraz skali. Pomiar bicia bocznego […]

Stuki w zawieszeniu VW Polo – wadliwa tuleja wahacza

Volkswagen Polo oraz jego technologiczni krewni – Seat Ibiza oraz Skoda Fabia zostali wyposażeni w nietrwałe tuleje wahacza poprzecznego. W miarę eksploatacji uszkodzenie tego podzespołu może wywoływać irytujące stuki w zawieszeniu. Problem z tuleją wahacza poprzecznego – Polo, Fabia, Ibiza Często zdarza się, że tuleje wahacza poprzecznego projektowane przez producentów pojazdów są o wiele za […]

Uszkodzenie rolki napinającej w samochodach Mitsubishi i Proton

Silniki typu 4 G produkcji Mitsubishi, montowane również w samochodach malezyjskiej marki Proton, mogą być narażone na uszkodzenia rolki napinającej. Problem z rolką – silnik 4 G Mitsubishi Uszkodzenie rolki wynika ze złego montażu sprężyny napinającej. Rolka przez niewłaściwy kontakt ze sprężyną napinającą zostaje w części środkowej rozdzielona. Z powodu rozdzielonej rolki napinającej może spaść […]

Sekret niezawodności – śruby głowicy cylindrów

Biorąc pod uwagę warunki, na jakie wystawiona jest głowica cylindrów, nie można nie docenić znaczenia mocujących ją śrub. Głowica operuje w skrajnie nieprzyjaznych warunkach – jest narażona na bardzo zróżnicowane ciśnienie i temperatury – jednak każda ze śrub głowicy ma ogromny udział w zapewnieniu wydajności kompletnego zespołu. Mała wielka śruba Pojedyncza śruba głowicy, w zależności […]

Końcówka drążka kierowniczego febi do limuzyn grupy Volkswagena

Końcówki drążka kierowniczego w Volkswagenie Passacie, Audi A4, A6 i A8 oraz Skodzie Superb mogą być podatne na przedwczesne zużycie. Firma febi przygotowała zamiennik, który charakteryzuje się wyższą wytrzymałością. Końcówka drążka kierowniczego febi 22044 W niektórych samochodach koncernu VW, przeguby końcówek wywołują szumy podczas jazdy. Przyczyną jest przedwczesna awaria na skutek przeciążenia przegubów. Jest ona […]

Zapobieganie piskom klocków

Wymagania dyktowane potrzebami bezpieczeństwa i komfortu jazdy wpływają w znaczący sposób na budowę współczesnych układów hamulcowych. Hamulce odgrywają dominującą rolę nie tylko w zakresie bezpieczeństwa, ale również wpływają na ocenę komfortu prowadzenia pojazdu. Z pojęciem bezpieczeństwa łączy się bezpośrednio pojęcie skuteczności, niezawodności, stateczności i trwałości układu hamulcowego, natomiast wygoda ich uruchamiania, progresywność działania a także […]

Kłopoty z łącznikiem stabilizatora – VW Sharan

Oryginalny łącznik stabilizatora w minivanie koncernu VW, oferowanym jako VW Sharan, Ford Galaxy oraz Seat Alhambra, jest podatny na szybkie zużycie. Firma febi proponuje zamiennik o zwiększonej odporności. Łącznik stabilizatora febi Łącznik stabilizatora w minivanie VW ze względu na konstrukcję i wymagania jakie są mu stawiane (1), jest nieustannie poddawany różnym rodzajom naprężeń. Obydwa przeguby […]

Przeskakujący łańcuch rozrządu w silnikach 1.2 12V grupy VW

Silnik 1.2 12V, stosowany w samochodach marek Volkswagen, Skoda i Seat może być narażony na przeskakiwanie łańcucha rozrządu. Zjawisko to może występować nawet, gdy wszystkie elementy są zamontowane prawidłowo. Zestaw łańcucha rozrządu febi do silnika 1.2 12V Przyczyną występowania problemu jest zbyt krótka szyna prowadząca, zamontowana przez producenta. Łańcuch może przeskakiwać w momencie uruchomienia lub […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.