Limuzyny Audi oraz samochody dostawcze Volkswagena są narażone na problemy z rolką napinającą. Ma ona skłonności do luzowania się podczas eksploatacji.
Rolka napinająca febi
Zalecana przez producenta pojazdu śruba może się luzować. Rolka napinająca nie jest osadzona wystarczająco stabilnie i może (w ekstremalnym przypadku) spowodować całkowitą awarię silnika.
Firma febi wyprodukowała nową rolkę, której cechą jest zwiększona wytrzymałość. W przypadku rolek napinających nr 14732, 11559 i 11560 firma febi wprowadziła niedawno specjalną śrubę z naniesioną pastą (klejem) uniemożliwiającym samoczynne odkręcenie się śruby. Dzięki paście (klejowi) znajdującemu się na śrubie możliwe jest trwałe zamocowanie rolki napinającej i brak możliwości jej niekontrolowanego luzowania się. Nawet w wypadku drgań – które występują w układzie przenoszenia napędu paska rozrządu.
Rolka napinająca nr febi 11559 nr porównawczy 074 109 243 F pasuje do następujących serii:
-
Audi A6/avant/quattro (nr porównawczy 074 109 243 F)
-
VW Transporter (T4)/syncro (nr porównawczy 074 109 243 F)
-
VW LT (nr porównawczy 074 109 243 F)
Uwagi producenta:
Moment dokręcający specjalnej śruby firmy febi wynosi 20 ± 1,5 NM.

Dowiedz się więcej
Końcówki drążka kierowniczego w Volkswagenie Passacie, Audi A4, A6 i A8 oraz Skodzie Superb mogą być podatne na przedwczesne zużycie. Firma febi przygotowała zamiennik, który charakteryzuje się wyższą wytrzymałością. Końcówka drążka kierowniczego febi 22044 W niektórych samochodach koncernu VW, przeguby końcówek wywołują szumy podczas jazdy. Przyczyną jest przedwczesna awaria na skutek przeciążenia przegubów. Jest ona […]
Silnik 1.2 12V, stosowany w samochodach marek Volkswagen, Skoda i Seat może być narażony na przeskakiwanie łańcucha rozrządu. Zjawisko to może występować nawet, gdy wszystkie elementy są zamontowane prawidłowo. Zestaw łańcucha rozrządu febi do silnika 1.2 12V Przyczyną występowania problemu jest zbyt krótka szyna prowadząca, zamontowana przez producenta. Łańcuch może przeskakiwać w momencie uruchomienia lub […]
Producentom samochodów nie zawsze udaje się sztuka odpowiedniego zaprojektowania gumy stabilizatora oraz jej obejmy. Najczęściej po kilkudziesięciu tysiącach km wycierają się stalowe pręty stabilizatora. Należy wówczas wymienić drążek stabilizatora łącznie z gumowymi tulejami i stalowymi obejmami. Zestawy stabilizatorów z tulejami i łącznikami febi Stalowe pręty stabilizatora wycierają się w miejscach zamontowania gum i obejm. Żadne […]
Spadki sprzedaży nowych samochodów zmuszają producentów do uatrakcyjnienia oferty serwisowej. Nowością są specjalne pakiety, które oferują właścicielom aut korzystne stawki za serwis w zamian za podpisanie długoterminowej umowy. Pakiet serwisowy – umowa nawet na 60 miesięcy Swoją ofertę pakietów serwisowych wprowadziło właśnie Audi, a konkretnie Volkswagen Bank Polska. Pakiety obejmują wybrane usługi w zakresie serwisowania […]
Spadki sprzedaży nowych samochodów zmuszają producentów do uatrakcyjnienia oferty serwisowej. Nowością są specjalne pakiety, które oferują właścicielom aut korzystne stawki za serwis w zamian za podpisanie długoterminowej umowy. Pakiet serwisowy – umowa nawet na 60 miesięcy Swoją ofertę pakietów serwisowych wprowadziło właśnie Audi, a konkretnie Volkswagen Bank Polska. Pakiety obejmują wybrane usługi w zakresie serwisowania […]
W samochodach takich jak Skoda Octavia, Audi A3 czy Seat Altea często pojawia się stukanie i piski w przedniej osi, nawet po zastosowaniu oryginalnych części zamiennych firmy VW. Wadliwe łożysko w samochodach Grupy VW Problemy powstają w wyniku wadliwego wykończenia i stosowania materiałów słabej jakości. Najczęściej luzuje się gumowo-metalowe połączenie (zdjęcie 1), co jest wynikiem […]
Auta segmentu A oraz B z grupy Volkswagena często generują problemy związane z uszkodzeniem łożyska koła, które powoduje hałas podczas jazdy i luz na piaście. Zestaw łożyska piasty febi Problem występuje głównie w samochodach: Audi A2, Seat Cordoba, Ibiza IV, Škoda Fabia, VW Polo, Fox. Powodem awarii jest uszkodzony uszczelniacz. Przez uszkodzony uszczelniacz woda przedostaje […]
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 30 listopada 2012, 14:19 0 0
Szkoda tylko że w nowej srubie zastosowano wpust na torxa mogą być problemy z odkręcaniem
Odpowiedz
Anonim, 20 grudnia 2012, 19:00 0 0
A co ma do powiedzenia na ten temat UOKIK . Przecież to jasna wpadka producenta i powinien ten błąd usunąć. Ale jak to w naszym kraju Państwu naszemu nie zależy na tym. Jak właścicielowi rozleci się silnik to ktoś musi go naprawić, więc jest przychód i podatek od niego odprowadzony.
I tak znów szary konsument wyskubany z kaski. A miał być taki dobry samochód .
Odpowiedz