Problem z łożyskiem kolumny McPhersona w autach grupy Volkswagena

14 grudnia 2012, 14:26

W samochodach takich jak Skoda Octavia, Audi A3 czy Seat Altea często pojawia się stukanie i piski w przedniej osi, nawet po zastosowaniu oryginalnych części zamiennych firmy VW.

Wadliwe łożysko w samochodach Grupy VW

febi łożysko kolumny McPhersonaProblemy powstają w wyniku wadliwego wykończenia i stosowania materiałów słabej jakości. Najczęściej luzuje się gumowo-metalowe połączenie (zdjęcie 1), co jest wynikiem wadliwej wulkanizacji. Skutkuje to wysoką podatnością na zużywanie.

Firma febi bilstein zaleca stosowanie łożyska kolumny McPhersona febi 22500 (nr porównawczy 1K0 412 331 B). Łożysko kolumny Mcphaersona firmy febi wyróżnia się zwiększoną żywotnością dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów oraz starannej obróbce. Przewyższają one wymagania stawiane przez producentów pojazdów (zdjęcie 2). Produkt pasuje do:

  • Audi A3/Sportback (nr porównawczy 1K0 412 331 B)
  • Seat Altea, Toledo (nr porównawczy 1K0 412 331 B)
  • Skoda Octavia (nr porównawczy 1K0 412 331 B)
  • VW Caddy, Golf 5/Plus, Touran (nr porównawczy 1K0 412 331 B)

 

Uwaga

Obok łożyska kolumny McPhersona należy wymienić również tuleję metalowo-gumową kolumny (febi 22498). Zestaw naprawczy febi 22502 zawiera wszystkie komponenty podlegające wymianie, tj. łożysko kolumny McPhersona (22500) oraz tuleję metalowogumową kolumny (febi 22498).

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Nowe zestawy prętów stabilizatora febi
Nowe zestawy prętów stabilizatora febi

Producentom samochodów nie zawsze udaje się sztuka odpowiedniego zaprojektowania gumy stabilizatora oraz jej obejmy. Najczęściej po kilkudziesięciu tysiącach km wycierają się stalowe pręty stabilizatora. Należy wówczas wymienić drążek stabilizatora łącznie z gumowymi tulejami i stalowymi obejmami. Zestawy stabilizatorów z tulejami i łącznikami febi Stalowe pręty stabilizatora wycierają się w miejscach zamontowania gum i obejm. Żadne […]

Problem z rolką napinającą w Audi i Volkswagenach
Problem z rolką napinającą w Audi i Volkswagenach

Limuzyny Audi oraz samochody dostawcze Volkswagena są narażone na problemy z rolką napinającą. Ma ona skłonności do luzowania się podczas eksploatacji. Rolka napinająca febi Zalecana przez producenta pojazdu śruba może się luzować. Rolka napinająca nie jest osadzona wystarczająco stabilnie i może (w ekstremalnym przypadku) spowodować całkowitą awarię silnika. Firma febi wyprodukowała nową rolkę, której cechą […]

Kolejna edycja nowości febi
Kolejna edycja nowości febi

Firma febi wydała kolejną edycję nowości w swojej ofercie, dostępną w języku polskim. Wybrane części to zbiorniki wyrównawcze, drążki kierownicze, silentblocki, łączniki stabilizatora, koła pasowe, zestawy łańcucha rozrządu, przewody hydrauliczne, wahacze, czujniki i inne. Broszura zawiera nowe części do pojazdów marek Audi, BMW, Fiat, Ford, IVECO, Mazda, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Smart, Toyota, […]

Uszkodzenia łożyska koła – małe auta grupy VW
Uszkodzenia łożyska koła – małe auta grupy VW

Auta segmentu A oraz B z grupy Volkswagena często generują problemy związane z uszkodzeniem łożyska koła, które powoduje hałas podczas jazdy i luz na piaście. Zestaw łożyska piasty febi Problem występuje głównie w samochodach: Audi A2, Seat Cordoba, Ibiza IV, Škoda Fabia, VW Polo, Fox.  Powodem awarii jest uszkodzony uszczelniacz. Przez uszkodzony uszczelniacz woda przedostaje […]

Problem z napinaczem łańcucha w silnikach 2.0 Turbo i 2.2 Opla
Problem z napinaczem łańcucha w silnikach 2.0 Turbo i 2.2 Opla

Pomimo prawidłowo przeprowadzonego montażu elementów rozrządu w silnikach Opla może dochodzić do wydłużenia łańcucha. Ze względu na zmienione czasy regulacji łańcucha może to powodować nieregularną pracę silnika, w najgorszym przypadku może nawet uszkodzić silnik. Łańcuch rozrządu w silnikach Opla – awaria Problem dotyczy silników Z22YH oraz Z22SE. Są to stosowane w Oplach jednostki benzynowe 2.0 […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!