Problem z napinaczem łańcucha w silnikach 2.0 Turbo i 2.2 Opla

11 stycznia 2013, 11:14

Pomimo prawidłowo przeprowadzonego montażu elementów rozrządu w silnikach Opla może dochodzić do wydłużenia łańcucha. Ze względu na zmienione czasy regulacji łańcucha może to powodować nieregularną pracę silnika, w najgorszym przypadku może nawet uszkodzić silnik.

Łańcuch rozrządu w silnikach Opla – awaria

Opel napinacz łańcuchaProblem dotyczy silników Z22YH oraz Z22SE. Są to stosowane w Oplach jednostki benzynowe 2.0 Turbo oraz wolnossący 2.2. Przyczyną powstania usterki jest zablokowanie hydraulicznego napinacza łańcucha. Pierwotna wersja (nr por. 0636 549) napinacza łańcucha posiadała zielony pierścień uszczelniający o przekroju okrągłym oraz pokrytą gumą podkładkę pod śrubę (patrz zdjęcie 1). Producent pojazdów montował niniejszą wersję w wyżej wymienionych silnikach. Od modeli z roku 2009 stosuje się zmodyfikowany napinacz łańcucha rozrządu.

Firma febi bilstein zaleca wyłącznie stosowanie nowego napinacza łańcucha febi 33044 (nr por. 4807 839). Jest on wyposażony w pokrytą gumą uszczelkę metalową znajdującą się pod główką (patrz zdjęcie 2). Dzięki temu zapewnia niezawodne prowadzenie łańcucha rozrządu.

Uwaga:

Przy wymianie napinacza łańcucha producent zaleca również montaż nowego łańcucha rozrządu (febi 33043, nr por. 5636 396). Obydwa elementy są zawarte w zestawach łańcuchów febi 33042 (pasujące do Z22YH) oraz febi 33045 (pasujące do Z22SE). Napinacz łańcucha powinien osiągnąć pozycję roboczą dopiero po nałożeniu łańcucha. Uniemożliwi to przeskakiwanie łańcucha rozrządu podczas pracy silnika.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Uszkodzenia łożyska koła – małe auta grupy VW
Uszkodzenia łożyska koła – małe auta grupy VW

Auta segmentu A oraz B z grupy Volkswagena często generują problemy związane z uszkodzeniem łożyska koła, które powoduje hałas podczas jazdy i luz na piaście. Zestaw łożyska piasty febi Problem występuje głównie w samochodach: Audi A2, Seat Cordoba, Ibiza IV, Škoda Fabia, VW Polo, Fox.  Powodem awarii jest uszkodzony uszczelniacz. Przez uszkodzony uszczelniacz woda przedostaje […]

Problem z łożyskiem kolumny McPhersona w autach grupy Volkswagena
Problem z łożyskiem kolumny McPhersona w autach grupy Volkswagena

W samochodach takich jak Skoda Octavia, Audi A3 czy Seat Altea często pojawia się stukanie i piski w przedniej osi, nawet po zastosowaniu oryginalnych części zamiennych firmy VW. Wadliwe łożysko w samochodach Grupy VW Problemy powstają w wyniku wadliwego wykończenia i stosowania materiałów słabej jakości. Najczęściej luzuje się gumowo-metalowe połączenie (zdjęcie 1), co jest wynikiem […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 24 stycznia 2013, 16:58 0 -1

witam
a dlaczego nie ma nic o dyszy smarujacej
moglibyscie panowie podac nr tej dyszy poprawionej (wiekszej)
pozdro

Odpowiedz

Anonim, 24 marca 2013, 20:42 0 0

Bzdura. Problemy dotyczą wyłącznie silników 2.2. 2.0 t nie boryka się z tą usterką.

Odpowiedz

Anonim, 25 marca 2013, 14:36 0 0

Nie wiem po co opisujecie silniki 2.0Turbo skoro ich oznaczenie to Z20NET i one raczej nie maja problemów z łańcuchem rozrządu.

Odpowiedz

ja, 8 czerwca 2015, 18:41 6 -3

niestety 2.0t czyli z20 net również, słyszałem to w co najmniej 4 silnikach

Odpowiedz