Pomimo prawidłowo przeprowadzonego montażu elementów rozrządu w silnikach Opla może dochodzić do wydłużenia łańcucha. Ze względu na zmienione czasy regulacji łańcucha może to powodować nieregularną pracę silnika, w najgorszym przypadku może nawet uszkodzić silnik.
Łańcuch rozrządu w silnikach Opla – awaria
Problem dotyczy silników Z22YH oraz Z22SE. Są to stosowane w Oplach jednostki benzynowe 2.0 Turbo oraz wolnossący 2.2. Przyczyną powstania usterki jest zablokowanie hydraulicznego napinacza łańcucha. Pierwotna wersja (nr por. 0636 549) napinacza łańcucha posiadała zielony pierścień uszczelniający o przekroju okrągłym oraz pokrytą gumą podkładkę pod śrubę (patrz zdjęcie 1). Producent pojazdów montował niniejszą wersję w wyżej wymienionych silnikach. Od modeli z roku 2009 stosuje się zmodyfikowany napinacz łańcucha rozrządu.
Firma febi bilstein zaleca wyłącznie stosowanie nowego napinacza łańcucha febi 33044 (nr por. 4807 839). Jest on wyposażony w pokrytą gumą uszczelkę metalową znajdującą się pod główką (patrz zdjęcie 2). Dzięki temu zapewnia niezawodne prowadzenie łańcucha rozrządu.
Uwaga:
Przy wymianie napinacza łańcucha producent zaleca również montaż nowego łańcucha rozrządu (febi 33043, nr por. 5636 396). Obydwa elementy są zawarte w zestawach łańcuchów febi 33042 (pasujące do Z22YH) oraz febi 33045 (pasujące do Z22SE). Napinacz łańcucha powinien osiągnąć pozycję roboczą dopiero po nałożeniu łańcucha. Uniemożliwi to przeskakiwanie łańcucha rozrządu podczas pracy silnika.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 24 stycznia 2013, 16:58 0 -1
witam
a dlaczego nie ma nic o dyszy smarujacej
moglibyscie panowie podac nr tej dyszy poprawionej (wiekszej)
pozdro
Odpowiedz
Anonim, 24 marca 2013, 20:42 0 0
Bzdura. Problemy dotyczą wyłącznie silników 2.2. 2.0 t nie boryka się z tą usterką.
Odpowiedz
Anonim, 25 marca 2013, 14:36 0 0
Nie wiem po co opisujecie silniki 2.0Turbo skoro ich oznaczenie to Z20NET i one raczej nie maja problemów z łańcuchem rozrządu.
Odpowiedz
ja, 8 czerwca 2015, 18:41 6 -3
niestety 2.0t czyli z20 net również, słyszałem to w co najmniej 4 silnikach
Odpowiedz