Auta segmentu A oraz B z grupy Volkswagena często generują problemy związane z uszkodzeniem łożyska koła, które powoduje hałas podczas jazdy i luz na piaście.
Zestaw łożyska piasty febi
Problem występuje głównie w samochodach: Audi A2, Seat Cordoba, Ibiza IV, Škoda Fabia, VW Polo, Fox.
Powodem awarii jest uszkodzony uszczelniacz. Przez uszkodzony uszczelniacz woda przedostaje się do łożyska koła, gdzie powstaje rdza (fotografie (1) i (2)). Uszczelniacz (3), który znajduje się pomiędzy przegubem homokinetycznym i piastą koła wykonany jest z tworzywa sztucznego i łatwo go uszkodzić podczas demontażu lub na skutek wpływów zewnętrznych. Jeśli uszczelniacz jest uszkodzony, nie przylega poprawnie. Uszkodzenie lub zabrudzenie uszczelniacza sprzyja przedostaniu się wody do wnętrza łożyska koła. W rezultacie następuje przedwczesne uszkodzenie łożyska i wytwarza się silny hałas.
Firma febi zaleca wymianę uszczelniacza podczas montażu łożyska koła. Dostępny jest zestaw łożyska piasty wraz z łożyskiem koła i nakrętką osi febi Nr 24414 (Nr por. 6Q0 407 621 AD).
Ważne:
Uszczelniacz dostępny jest w dwóch rozmiarach (64 mm i 72 mm). Należy bezwzględnie przestrzegać rozmiaru kół w calach. Użycie niewłaściwych narzędzi podczas montażu może spowodować
przedwczesne uszkodzenie łożyska koła oraz błędną sygnalizację systemu ABS. Podczas montażu należy bezwzględnie przestrzegać instrukcji naprawy podanej przez producenta pojazdu.
Komentarze