Uszkodzenia łożyska koła – małe auta grupy VW

, 4 stycznia 2013, 11:22

Auta segmentu A oraz B z grupy Volkswagena często generują problemy związane z uszkodzeniem łożyska koła, które powoduje hałas podczas jazdy i luz na piaście.

Zestaw łożyska piasty febi

febiProblem występuje głównie w samochodach: Audi A2, Seat Cordoba, Ibiza IV, Škoda Fabia, VW Polo, Fox. 

Powodem awarii jest uszkodzony uszczelniacz. Przez uszkodzony uszczelniacz woda przedostaje się do łożyska koła, gdzie powstaje rdza (fotografie (1) i (2)). Uszczelniacz (3), który znajduje się pomiędzy przegubem homokinetycznym i piastą koła wykonany jest z tworzywa sztucznego i łatwo go uszkodzić podczas demontażu lub na skutek wpływów zewnętrznych. Jeśli uszczelniacz jest uszkodzony, nie przylega poprawnie. Uszkodzenie lub zabrudzenie uszczelniacza sprzyja przedostaniu się wody do wnętrza łożyska koła. W rezultacie następuje przedwczesne uszkodzenie łożyska i wytwarza się silny hałas.

Firma febi zaleca wymianę uszczelniacza podczas montażu łożyska koła. Dostępny jest zestaw łożyska piasty wraz z łożyskiem koła i nakrętką osi febi Nr 24414 (Nr por. 6Q0 407 621 AD).

Ważne:
Uszczelniacz dostępny jest w dwóch rozmiarach (64 mm i 72 mm). Należy bezwzględnie przestrzegać rozmiaru kół w calach. Użycie niewłaściwych narzędzi podczas montażu może spowodować
przedwczesne uszkodzenie łożyska koła oraz błędną sygnalizację systemu ABS. Podczas montażu należy bezwzględnie przestrzegać instrukcji naprawy podanej przez producenta pojazdu.

Dowiedz się więcej

Problem z łożyskiem kolumny McPhersona w autach grupy Volkswagena
Problem z łożyskiem kolumny McPhersona w autach grupy Volkswagena

W samochodach takich jak Skoda Octavia, Audi A3 czy Seat Altea często pojawia się stukanie i piski w przedniej osi, nawet po zastosowaniu oryginalnych części zamiennych firmy VW. Wadliwe łożysko w samochodach Grupy VW Problemy powstają w wyniku wadliwego wykończenia i stosowania materiałów słabej jakości. Najczęściej luzuje się gumowo-metalowe połączenie (zdjęcie 1), co jest wynikiem […]

Problem z rolką napinającą w Audi i Volkswagenach
Problem z rolką napinającą w Audi i Volkswagenach

Limuzyny Audi oraz samochody dostawcze Volkswagena są narażone na problemy z rolką napinającą. Ma ona skłonności do luzowania się podczas eksploatacji. Rolka napinająca febi Zalecana przez producenta pojazdu śruba może się luzować. Rolka napinająca nie jest osadzona wystarczająco stabilnie i może (w ekstremalnym przypadku) spowodować całkowitą awarię silnika. Firma febi wyprodukowała nową rolkę, której cechą […]

Problem z napinaczem łańcucha w silnikach 2.0 Turbo i 2.2 Opla
Problem z napinaczem łańcucha w silnikach 2.0 Turbo i 2.2 Opla

Pomimo prawidłowo przeprowadzonego montażu elementów rozrządu w silnikach Opla może dochodzić do wydłużenia łańcucha. Ze względu na zmienione czasy regulacji łańcucha może to powodować nieregularną pracę silnika, w najgorszym przypadku może nawet uszkodzić silnik. Łańcuch rozrządu w silnikach Opla – awaria Problem dotyczy silników Z22YH oraz Z22SE. Są to stosowane w Oplach jednostki benzynowe 2.0 […]

Komentarze

Brak komentarzy