Przeskakujący łańcuch rozrządu w silnikach 1.2 12V grupy VW

, 29 października 2012, 11:10

Silnik 1.2 12V, stosowany w samochodach marek Volkswagen, Skoda i Seat może być narażony na przeskakiwanie łańcucha rozrządu. Zjawisko to może występować nawet, gdy wszystkie elementy są zamontowane prawidłowo.

Zestaw łańcucha rozrządu febi do silnika 1.2 12V

Przyczyną występowania problemu jest zbyt krótka szyna prowadząca, zamontowana przez producenta. Łańcuch może przeskakiwać w momencie uruchomienia lub wyłączenia silnika. Może to prowadzić w skrajnych przypadkach do uszkodzenia jednostki.

Firma febi przygotowała zestaw łańcucha rozrządu (nr 30607 i 30478), który eliminuje problem. Szyna prowadząca febi jest dłuższa, zapewnia niezawodne prowadzenie łańcucha w każdych warunkach i zapobiega jego przeskakiwaniu. Zestaw przeznaczony jest do silników o wkazanych oznaczeniach:

  • febi 30607 odpowiedni do silników AZQ, BME, BZG
  • febi 30478 odpowiedni do silników AWY, BMD, BBM

 

Zalecenie: w przypadku wymiany łańcucha rozrządu najlepiej wymienić wszystkie elementy (np. szyny prowadzące, napinacz paska, ewentualnie koła zębate), aby zapewnić niezawodną pracę przez cały okres użytkowania. Łańcuchy rozrządu, szyny prowadzące i napinacze łańcucha rozrządu są bardzo wrażliwe na nieodpowiednie rodzaje oleju silnikowego. Stosowanie nieodpowiedniego oleju silnikowego prowadzi często do uszkodzenia tych części i może powodować nieoczekiwane awarie.

logo febi

Dowiedz się więcej

Naprawa wadliwego łańcucha w BMW serii 1 – zestaw febi
Naprawa wadliwego łańcucha w BMW serii 1 – zestaw febi

Pierwsza generacja BMW serii 1 (E87) w wersji 116i cierpi na dolegliwość, związaną z przeskakiwaniem łańcucha rozrządu. Bywa, że problem występuje nawet, gdy wszystkie elementy są poprawnie zamontowane. Firma febi przygotowała nowy napinacz łańcucha, który eliminuje usterkę. Problem z łańcuchem w BMW E87 – przyczyna Zestaw łańcucha febi pasuje do BMW E87 116i z silnikami […]

Polak naprawia sam, mimo że nie potrafi
Polak naprawia sam, mimo że nie potrafi

Ostatnie badania zlecone przez firmę Starter pokazują, że blisko połowa polskich kierowców próbuje samodzielnie naprawiać swoje samochody. Jednocześnie zdecydowana większość przyznaje, że nie umie tego robić. Zaledwie 3 proc. polskich kierowców korzysta z usług assistance drogowego podczas awarii samochodu, natomiast 90 proc. prosi o wsparcie rodzinę i znajomych lub samemu próbuje usunąć usterkę. Jednocześnie aż […]

Kłopoty z łącznikiem stabilizatora – VW Sharan
Kłopoty z łącznikiem stabilizatora – VW Sharan

Oryginalny łącznik stabilizatora w minivanie koncernu VW, oferowanym jako VW Sharan, Ford Galaxy oraz Seat Alhambra, jest podatny na szybkie zużycie. Firma febi proponuje zamiennik o zwiększonej odporności. Łącznik stabilizatora febi Łącznik stabilizatora w minivanie VW ze względu na konstrukcję i wymagania jakie są mu stawiane (1), jest nieustannie poddawany różnym rodzajom naprężeń. Obydwa przeguby […]

Końcówka drążka kierowniczego febi do limuzyn grupy Volkswagena
Końcówka drążka kierowniczego febi do limuzyn grupy Volkswagena

Końcówki drążka kierowniczego w Volkswagenie Passacie, Audi A4, A6 i A8 oraz Skodzie Superb mogą być podatne na przedwczesne zużycie. Firma febi przygotowała zamiennik, który charakteryzuje się wyższą wytrzymałością. Końcówka drążka kierowniczego febi 22044 W niektórych samochodach koncernu VW, przeguby końcówek wywołują szumy podczas jazdy. Przyczyną jest przedwczesna awaria na skutek przeciążenia przegubów. Jest ona […]

Problem z rolką napinającą w Audi i Volkswagenach
Problem z rolką napinającą w Audi i Volkswagenach

Limuzyny Audi oraz samochody dostawcze Volkswagena są narażone na problemy z rolką napinającą. Ma ona skłonności do luzowania się podczas eksploatacji. Rolka napinająca febi Zalecana przez producenta pojazdu śruba może się luzować. Rolka napinająca nie jest osadzona wystarczająco stabilnie i może (w ekstremalnym przypadku) spowodować całkowitą awarię silnika. Firma febi wyprodukowała nową rolkę, której cechą […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 1 listopada 2012, 21:51 0 0

Napęd rozrządu łańcuchowy też nie jest wieczny i trzeba go kiedyś wymienić .
Tak jak paski rozrządu , które b. często trzeba wymienić wcześniej niż "zaleca" producent .

Odpowiedz

Anonim, 25 marca 2014, 18:51 2 -1

W zeszłym tygodniu wymieniał znajomy mechanik rozrząd. Zrobił to dobrze. było sprawdzane, silnik chodził u niego kilka godzin. Wczoraj wieczorem odebrałem samochód. Było wszystko tak jak trzeba. dzisiaj rano żona pojechała załatwić kilka zaległych spraw. Silnik jej zgasł i już go nie odpaliła. Przyjechał na miejsce maechanik , sprawdzał wszystko i też nie mógł odpalić. Auto zabrał z powrotem do warsztatu . Po południu zadzwonił że znowu przeskoczył rozrząd. Nie rozumiem jak można produkować takie buble.Zastanawiam się jak usunąć tą usterkę . Mam w domu też starego opla corsę. W tym aucie nic się nie dzieje, zawsze jest na chodzie.

Odpowiedz