Przeskakujący łańcuch rozrządu w silnikach 1.2 12V grupy VW
Opublikowane przez: Redakcja,
https://motofocus.pl/
29 października 2012, 11:10
Silnik 1.2 12V, stosowany w samochodach marek Volkswagen, Skoda i Seat może być narażony na przeskakiwanie łańcucha rozrządu. Zjawisko to może występować nawet, gdy wszystkie elementy są zamontowane prawidłowo.
Zestaw łańcucha rozrządu febi do silnika 1.2 12V
Przyczyną występowania problemu jest zbyt krótka szyna prowadząca, zamontowana przez producenta. Łańcuch może przeskakiwać w momencie uruchomienia lub wyłączenia silnika. Może to prowadzić w skrajnych przypadkach do uszkodzenia jednostki.
Firma febi przygotowała zestaw łańcucha rozrządu (nr 30607 i 30478), który eliminuje problem. Szyna prowadząca febi jest dłuższa, zapewnia niezawodne prowadzenie łańcucha w każdych warunkach i zapobiega jego przeskakiwaniu. Zestaw przeznaczony jest do silników o wkazanych oznaczeniach:
febi 30607 odpowiedni do silników AZQ, BME, BZG
febi 30478 odpowiedni do silników AWY, BMD, BBM
Zalecenie: w przypadku wymiany łańcucha rozrządu najlepiej wymienić wszystkie elementy (np. szyny prowadzące, napinacz paska, ewentualnie koła zębate), aby zapewnić niezawodną pracę przez cały okres użytkowania. Łańcuchy rozrządu, szyny prowadzące i napinacze łańcucha rozrządu są bardzo wrażliwe na nieodpowiednie rodzaje oleju silnikowego. Stosowanie nieodpowiedniego oleju silnikowego prowadzi często do uszkodzenia tych części i może powodować nieoczekiwane awarie.
Pierwsza generacja BMW serii 1 (E87) w wersji 116i cierpi na dolegliwość, związaną z przeskakiwaniem łańcucha rozrządu. Bywa, że problem występuje nawet, gdy wszystkie elementy są poprawnie zamontowane. Firma febi przygotowała nowy napinacz łańcucha, który eliminuje usterkę. Problem z łańcuchem w BMW E87 – przyczyna Zestaw łańcucha febi pasuje do BMW E87 116i z silnikami […]
Ostatnie badania zlecone przez firmę Starter pokazują, że blisko połowa polskich kierowców próbuje samodzielnie naprawiać swoje samochody. Jednocześnie zdecydowana większość przyznaje, że nie umie tego robić. Zaledwie 3 proc. polskich kierowców korzysta z usług assistance drogowego podczas awarii samochodu, natomiast 90 proc. prosi o wsparcie rodzinę i znajomych lub samemu próbuje usunąć usterkę. Jednocześnie aż […]
Oryginalny łącznik stabilizatora w minivanie koncernu VW, oferowanym jako VW Sharan, Ford Galaxy oraz Seat Alhambra, jest podatny na szybkie zużycie. Firma febi proponuje zamiennik o zwiększonej odporności. Łącznik stabilizatora febi Łącznik stabilizatora w minivanie VW ze względu na konstrukcję i wymagania jakie są mu stawiane (1), jest nieustannie poddawany różnym rodzajom naprężeń. Obydwa przeguby […]
Końcówki drążka kierowniczego w Volkswagenie Passacie, Audi A4, A6 i A8 oraz Skodzie Superb mogą być podatne na przedwczesne zużycie. Firma febi przygotowała zamiennik, który charakteryzuje się wyższą wytrzymałością. Końcówka drążka kierowniczego febi 22044 W niektórych samochodach koncernu VW, przeguby końcówek wywołują szumy podczas jazdy. Przyczyną jest przedwczesna awaria na skutek przeciążenia przegubów. Jest ona […]
Limuzyny Audi oraz samochody dostawcze Volkswagena są narażone na problemy z rolką napinającą. Ma ona skłonności do luzowania się podczas eksploatacji. Rolka napinająca febi Zalecana przez producenta pojazdu śruba może się luzować. Rolka napinająca nie jest osadzona wystarczająco stabilnie i może (w ekstremalnym przypadku) spowodować całkowitą awarię silnika. Firma febi wyprodukowała nową rolkę, której cechą […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim,
1 listopada 2012, 21:51
00
Napęd rozrządu łańcuchowy też nie jest wieczny i trzeba go kiedyś wymienić .
Tak jak paski rozrządu , które b. często trzeba wymienić wcześniej niż "zaleca" producent .
W zeszłym tygodniu wymieniał znajomy mechanik rozrząd. Zrobił to dobrze. było sprawdzane, silnik chodził u niego kilka godzin. Wczoraj wieczorem odebrałem samochód. Było wszystko tak jak trzeba. dzisiaj rano żona pojechała załatwić kilka zaległych spraw. Silnik jej zgasł i już go nie odpaliła. Przyjechał na miejsce maechanik , sprawdzał wszystko i też nie mógł odpalić. Auto zabrał z powrotem do warsztatu . Po południu zadzwonił że znowu przeskoczył rozrząd. Nie rozumiem jak można produkować takie buble.Zastanawiam się jak usunąć tą usterkę . Mam w domu też starego opla corsę. W tym aucie nic się nie dzieje, zawsze jest na chodzie.
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 1 listopada 2012, 21:51 0 0
Napęd rozrządu łańcuchowy też nie jest wieczny i trzeba go kiedyś wymienić .
Tak jak paski rozrządu , które b. często trzeba wymienić wcześniej niż "zaleca" producent .
Odpowiedz
Anonim, 25 marca 2014, 18:51 3 -1
W zeszłym tygodniu wymieniał znajomy mechanik rozrząd. Zrobił to dobrze. było sprawdzane, silnik chodził u niego kilka godzin. Wczoraj wieczorem odebrałem samochód. Było wszystko tak jak trzeba. dzisiaj rano żona pojechała załatwić kilka zaległych spraw. Silnik jej zgasł i już go nie odpaliła. Przyjechał na miejsce maechanik , sprawdzał wszystko i też nie mógł odpalić. Auto zabrał z powrotem do warsztatu . Po południu zadzwonił że znowu przeskoczył rozrząd. Nie rozumiem jak można produkować takie buble.Zastanawiam się jak usunąć tą usterkę . Mam w domu też starego opla corsę. W tym aucie nic się nie dzieje, zawsze jest na chodzie.
Odpowiedz