Naprawa wadliwego łańcucha w BMW serii 1 – zestaw febi

, 23 października 2012, 14:09

Pierwsza generacja BMW serii 1 (E87) w wersji 116i cierpi na dolegliwość, związaną z przeskakiwaniem łańcucha rozrządu. Bywa, że problem występuje nawet, gdy wszystkie elementy są poprawnie zamontowane. Firma febi przygotowała nowy napinacz łańcucha, który eliminuje usterkę.

Problem z łańcuchem w BMW E87 – przyczyna

Zestaw naprawczy łańcucha BMW 1 - febiZestaw łańcucha febi pasuje do BMW E87 116i z silnikami N45 115 PS/85 KW. Został oznaczony numerem 21275. Usterka występuje w jednostkach produkowanych od marca 2004 r. do sierpnia 2007 r.

Pierwotna wersja (Nr por. 11 31 1 439 851) napinacza łańcucha posiada większy otwór wiercony powyżej gwintu (zdjęcie 1). W wyniku tego błędu przy dużych obciążeniach silnika łańcuch rozrządu może przeskakiwać po zębach koła zębatego. Przestawienie się łańcucha na kołach zębatych może doprowadzić do kolizji zaworów z tłokami, czyli do bardzo poważnego uszkodzenia silnika. Producent pojazdu zastąpił już wadliwą wersję.

Wymiana napinacza łańcucha febi

Zestaw naprawczy łańcucha BMW 1Febi zaleca stosowanie wyłącznie aktualnego napinacza łańcucha febi 21275 (Nr por. 11 31 7 567 680). Ten napinacz łańcucha posiada mały otwór wiercony poniżej łba (zdjęcie 2). Zapewnia to nienaganne prowadzenie łańcucha i uniemożliwia jego przeskakiwanie w każdych warunkach pracy.

Producent ostrzega, że na rynku nadal często oferowane są stare wersje napinacza łańcucha. Sprzedawana jest również nowa wersja, która jednak nie zawiera, niezbędnego do wykonania naprawy, pierścienia uszczelniającego.


logo febi

Dowiedz się więcej

Wymiana nieszczelnej pompy wody w popularnym silniku 1.0
Wymiana nieszczelnej pompy wody w popularnym silniku 1.0

Silnik 1.0, w który wyposażonych jest kilka samochodów z segmentu A, cierpi na kłopotliwą usterkę związaną z nieszczelnością pompy wody. Firma febi wyprodukowała pompę pozbawioną wady i przygotowała krótki poradnik wymiany części. Pompa wody febi do silnika 1.0 Nowa pompa febi została oznaczona numerem 32682. Pasuje m.in. do tzw. ,,kolińskich trojaczków" (C1, 107, Aygo) oraz […]

Montaż układu rozrządu w silnikach 2.8 V6 grupy VW
Montaż układu rozrządu w silnikach 2.8 V6 grupy VW

By uniknąć błędów podczas montażu układu rozrządu w silnikach 2.4, 2.7 Biturbo oraz 2.8 V6, firma SKF zaleca użycie specjalnych narzędzi, zwłaszcza w celu zablokowania wału korbowego. Szczególną uwagę należy zwrócić na procedurę ustawienia napinacza układu rozrządu VKM 11202. Podczas montażu należy postępować według poniższych wskazówek: Powoli napnij rolkę VKM 11202 w kierunku zgodnym z […]

Przeskakujący łańcuch rozrządu w silnikach 1.2 12V grupy VW
Przeskakujący łańcuch rozrządu w silnikach 1.2 12V grupy VW

Silnik 1.2 12V, stosowany w samochodach marek Volkswagen, Skoda i Seat może być narażony na przeskakiwanie łańcucha rozrządu. Zjawisko to może występować nawet, gdy wszystkie elementy są zamontowane prawidłowo. Zestaw łańcucha rozrządu febi do silnika 1.2 12V Przyczyną występowania problemu jest zbyt krótka szyna prowadząca, zamontowana przez producenta. Łańcuch może przeskakiwać w momencie uruchomienia lub […]

Kłopoty z łącznikiem stabilizatora – VW Sharan
Kłopoty z łącznikiem stabilizatora – VW Sharan

Oryginalny łącznik stabilizatora w minivanie koncernu VW, oferowanym jako VW Sharan, Ford Galaxy oraz Seat Alhambra, jest podatny na szybkie zużycie. Firma febi proponuje zamiennik o zwiększonej odporności. Łącznik stabilizatora febi Łącznik stabilizatora w minivanie VW ze względu na konstrukcję i wymagania jakie są mu stawiane (1), jest nieustannie poddawany różnym rodzajom naprężeń. Obydwa przeguby […]

Końcówka drążka kierowniczego febi do limuzyn grupy Volkswagena
Końcówka drążka kierowniczego febi do limuzyn grupy Volkswagena

Końcówki drążka kierowniczego w Volkswagenie Passacie, Audi A4, A6 i A8 oraz Skodzie Superb mogą być podatne na przedwczesne zużycie. Firma febi przygotowała zamiennik, który charakteryzuje się wyższą wytrzymałością. Końcówka drążka kierowniczego febi 22044 W niektórych samochodach koncernu VW, przeguby końcówek wywołują szumy podczas jazdy. Przyczyną jest przedwczesna awaria na skutek przeciążenia przegubów. Jest ona […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 23 października 2012, 21:49 0 0

To na akcję serwisową z tym badziewiem.

Odpowiedz

Laik, 15 grudnia 2016, 12:23 0 0

O tym już nie ma mowy - klient kupił bubel - klient sam na własny koszt ma szukać poprawy bubla... Zainteresowanie firm motoryzacyjnych klientem kończy wraz z odebraniem pojazdu od dealera.

Odpowiedz