Naprawa wadliwego łańcucha w BMW serii 1 – zestaw febi
Opublikowane przez: Redakcja,
https://motofocus.pl/
23 października 2012, 14:09
Pierwsza generacja BMW serii 1 (E87) w wersji 116i cierpi na dolegliwość, związaną z przeskakiwaniem łańcucha rozrządu. Bywa, że problem występuje nawet, gdy wszystkie elementy są poprawnie zamontowane. Firma febi przygotowała nowy napinacz łańcucha, który eliminuje usterkę.
Problem z łańcuchem w BMW E87 – przyczyna
Zestaw łańcucha febi pasuje do BMW E87 116i z silnikami N45 115 PS/85 KW. Został oznaczony numerem 21275. Usterka występuje w jednostkach produkowanych od marca 2004 r. do sierpnia 2007 r.
Pierwotna wersja (Nr por. 11 31 1 439 851) napinacza łańcucha posiada większy otwór wiercony powyżej gwintu (zdjęcie 1). W wyniku tego błędu przy dużych obciążeniach silnika łańcuch rozrządu może przeskakiwać po zębach koła zębatego. Przestawienie się łańcucha na kołach zębatych może doprowadzić do kolizji zaworów z tłokami, czyli do bardzo poważnego uszkodzenia silnika. Producent pojazdu zastąpił już wadliwą wersję.
Wymiana napinacza łańcucha febi
Febi zaleca stosowanie wyłącznie aktualnego napinacza łańcucha febi 21275 (Nr por. 11 31 7 567 680). Ten napinacz łańcucha posiada mały otwór wiercony poniżej łba (zdjęcie 2). Zapewnia to nienaganne prowadzenie łańcucha i uniemożliwia jego przeskakiwanie w każdych warunkach pracy.
Producent ostrzega, że na rynku nadal często oferowane są stare wersje napinacza łańcucha. Sprzedawana jest również nowa wersja, która jednak nie zawiera, niezbędnego do wykonania naprawy, pierścienia uszczelniającego.
Silnik 1.0, w który wyposażonych jest kilka samochodów z segmentu A, cierpi na kłopotliwą usterkę związaną z nieszczelnością pompy wody. Firma febi wyprodukowała pompę pozbawioną wady i przygotowała krótki poradnik wymiany części. Pompa wody febi do silnika 1.0 Nowa pompa febi została oznaczona numerem 32682. Pasuje m.in. do tzw. ,,kolińskich trojaczków" (C1, 107, Aygo) oraz […]
By uniknąć błędów podczas montażu układu rozrządu w silnikach 2.4, 2.7 Biturbo oraz 2.8 V6, firma SKF zaleca użycie specjalnych narzędzi, zwłaszcza w celu zablokowania wału korbowego. Szczególną uwagę należy zwrócić na procedurę ustawienia napinacza układu rozrządu VKM 11202. Podczas montażu należy postępować według poniższych wskazówek: Powoli napnij rolkę VKM 11202 w kierunku zgodnym z […]
Silnik 1.2 12V, stosowany w samochodach marek Volkswagen, Skoda i Seat może być narażony na przeskakiwanie łańcucha rozrządu. Zjawisko to może występować nawet, gdy wszystkie elementy są zamontowane prawidłowo. Zestaw łańcucha rozrządu febi do silnika 1.2 12V Przyczyną występowania problemu jest zbyt krótka szyna prowadząca, zamontowana przez producenta. Łańcuch może przeskakiwać w momencie uruchomienia lub […]
Oryginalny łącznik stabilizatora w minivanie koncernu VW, oferowanym jako VW Sharan, Ford Galaxy oraz Seat Alhambra, jest podatny na szybkie zużycie. Firma febi proponuje zamiennik o zwiększonej odporności. Łącznik stabilizatora febi Łącznik stabilizatora w minivanie VW ze względu na konstrukcję i wymagania jakie są mu stawiane (1), jest nieustannie poddawany różnym rodzajom naprężeń. Obydwa przeguby […]
Końcówki drążka kierowniczego w Volkswagenie Passacie, Audi A4, A6 i A8 oraz Skodzie Superb mogą być podatne na przedwczesne zużycie. Firma febi przygotowała zamiennik, który charakteryzuje się wyższą wytrzymałością. Końcówka drążka kierowniczego febi 22044 W niektórych samochodach koncernu VW, przeguby końcówek wywołują szumy podczas jazdy. Przyczyną jest przedwczesna awaria na skutek przeciążenia przegubów. Jest ona […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
O tym już nie ma mowy - klient kupił bubel - klient sam na własny koszt ma szukać poprawy bubla... Zainteresowanie firm motoryzacyjnych klientem kończy wraz z odebraniem pojazdu od dealera.
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 23 października 2012, 21:49 0 0
To na akcję serwisową z tym badziewiem.
Odpowiedz
Laik, 15 grudnia 2016, 12:23 0 0
O tym już nie ma mowy - klient kupił bubel - klient sam na własny koszt ma szukać poprawy bubla... Zainteresowanie firm motoryzacyjnych klientem kończy wraz z odebraniem pojazdu od dealera.
Odpowiedz