Montaż układu rozrządu w silnikach 2.8 V6 grupy VW

26 września 2012, 15:42

By uniknąć błędów podczas montażu układu rozrządu w silnikach 2.4, 2.7 Biturbo oraz 2.8 V6, firma SKF zaleca użycie specjalnych narzędzi, zwłaszcza w celu zablokowania wału korbowego. Szczególną uwagę należy zwrócić na procedurę ustawienia napinacza układu rozrządu VKM 11202.

Podczas montażu należy postępować według poniższych wskazówek:

  • Powoli napnij rolkę VKM 11202 w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara – tak mocno jak jest to możliwe (Zdjęcie 1).
  • Usuń zawleczkę tłoka hydraulicznego i poczekaj do całkowitego rozprężenia się tłoka.
  • Napnij wstępnie napinacz, w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, siłą 15 Nm.
  • Sprawdż ustawienie tłoka względem ramienia napinacza – powinno być 90° (Zdjęcie 2).
     

Element układu Momenty dokręcenia
Rolka 45 Nm (A4), 22 Nm (A8)
Napinacz 20 Nm
Śruby wałka rozrządu 30 Nm następnie 55 Nm (po usunięciu narzędzia)
Śruby wału korbowego 20 Nm
Śruby tłoka hydraulicznego 10 Nm
Śruby tłoka hydraulicznego 10 Nm

 

Opublikowane przez: Redakcja
Artykuł przygotowany na podstawie materiałów SKF

Dowiedz się więcej

Elektrohydrauliczna rewolucja w mechanizmie rozrządu
Elektrohydrauliczna rewolucja w mechanizmie rozrządu

Od końca 2009 roku Fiat produkuje samochody z pierwszym w pełni zmiennym mechanizmem rozrządu, opartym na elektrohydraulicznym sterowaniu zaworami. Układ INA UniAir pozwala na niemal dowolną zmianę skoku zaworów. Mechanizm rozrządu działa niezawodne i precyzyjne przez cały okres eksploatacji, nawet w bardzo niskich temperaturach. Partnerem biorącym udział w rozwoju tej technologii była Grupa Schaeffler, która […]

Pierwsza pomoc Autodaty dla pojazdów sprowadzonych do Polski
Pierwsza pomoc Autodaty dla pojazdów sprowadzonych do Polski

Według statystyki rynku motoryzacyjnego, od roku 2000 do Polski sprowadzono 10 milionów samochodów w ramach tzw. importu indywidualnego. W większości z tych aut podstawową czynnością serwisową, niezbędną do dalszej bezawaryjnej eksploatacji, jest wymiana paska rozrządu. W prawidłowej naprawie paska pomoże najnowsza publikacja Autodaty – Tom 5 Pasków zębatych dla pojazdów z lat 2002-2012. Wymiana paska […]

Gates rozszerza ofertę zestawów rozrządu z pompą wodną
Gates rozszerza ofertę zestawów rozrządu z pompą wodną

Firma Gates rozszerzyła swój asortyment zestawów rozrządu z pompą wodną o kolejnych 28 pozycji. Oferuje teraz łącznie 141 różnych zestawów z pompą wodną do szerokiego zakresu zastosowań. Typowy zestaw Gates PowerGrip Kit Plus z pompą wodną zawiera wszystkie elementy niezbędne do wykonania kompleksowej naprawy układu paska rozrządu. Zestaw najczęściej obejmuje: paski rozrządu, napinacz(e), koło(a) pośrednie, […]

Naprawa wadliwego łańcucha w BMW serii 1 – zestaw febi
Naprawa wadliwego łańcucha w BMW serii 1 – zestaw febi

Pierwsza generacja BMW serii 1 (E87) w wersji 116i cierpi na dolegliwość, związaną z przeskakiwaniem łańcucha rozrządu. Bywa, że problem występuje nawet, gdy wszystkie elementy są poprawnie zamontowane. Firma febi przygotowała nowy napinacz łańcucha, który eliminuje usterkę. Problem z łańcuchem w BMW E87 – przyczyna Zestaw łańcucha febi pasuje do BMW E87 116i z silnikami […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!