Silnik 1.0, w który wyposażonych jest kilka samochodów z segmentu A, cierpi na kłopotliwą usterkę związaną z nieszczelnością pompy wody. Firma febi wyprodukowała pompę pozbawioną wady i przygotowała krótki poradnik wymiany części.
Pompa wody febi do silnika 1.0
Nowa pompa febi została oznaczona numerem 32682. Pasuje m.in. do tzw. ,,kolińskich trojaczków" (C1, 107, Aygo) oraz innych aut segmentu A:
- Citroen C1 1.0 (nr por. 1201.L3, 1201.J0)
- Daihatsu Cuore VIII 1.0 / Sirion 1.0 (nr por. 16100-80001)
- Peugeot 107 1.0 (nr por. 1201.L3, 1201.J0)
- Subaru Justy 1.0 (nr por. 16100-80003)
- Toyota Aygo 1.0 / Yaris 1.0 (nr por. 16100-09530)
Pompa wody, montowana przez producenta pojazdu może ulec rozszczelnieniu z powodów konstrukcyjnych. Została ona wykonana z wytłaczanej blachy stalowej (Zdjęcie 1). W skrajnym przypadku może dojść do poważnego uszkodzenia silnika.
Nową pompę wody febi wykonano z odlewu ciśnieniowego z aluminium. Produkt jest stabilniejszy i odporny na rozszczelnianie. Febi dostarcza pompę wody 32682 wraz z niezbędnym uszczelnieniem oraz odpowiednim kompletem śrub.
Montaż pompy febi 32682
Podczas montażu nowej wersji nie należy ponownie wykorzystywać starych śrub. Moment dokręcenia nowych śrub wynosi 28 Nm. Podczas montażu bezwzględnie przestrzegać procedur wydanych przez producenta pojazdu.
Febi ostrzega, że na rynku wciąż często oferuje się starą wersję pompy wody wykonaną z blachy stalowej. W sprzedaży znajduje się również nowa wersja, jednakże nie zawiera ona niezbędnych śrub.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 20 grudnia 2012, 9:35 2 -1
a ile wynosi koszt pompy wodnej w RENO ???
Odpowiedz
Anonim, 28 lutego 2013, 18:56 0 0
zamontujcie sobie tę przełączalną metelli i po sprawie
Odpowiedz