Stuki w zawieszeniu VW Polo – wadliwa tuleja wahacza
Opublikowane przez: Redakcja,
https://motofocus.pl/
13 listopada 2012, 15:57
Volkswagen Polo oraz jego technologiczni krewni – Seat Ibiza oraz Skoda Fabia zostali wyposażeni w nietrwałe tuleje wahacza poprzecznego. W miarę eksploatacji uszkodzenie tego podzespołu może wywoływać irytujące stuki w zawieszeniu.
Problem z tuleją wahacza poprzecznego – Polo, Fabia, Ibiza
Często zdarza się, że tuleje wahacza poprzecznego projektowane przez producentów pojazdów są o wiele za słabe. Dodatkowo ich żywotność jest skracana w wyniku złego stanu nawierzchni dróg oraz złych warunków atmosferycznych. Pierwotnie montowana wersja tulei (nr por. 6Q0 407 183 A) była mocowana w dwóch miejscach (ilustracja nr 1), które mogły ulec rozerwaniu przy dużych obciążeniach (ilustracja nr 2). W przypadku Volkswagena niniejsza wersja została wycofana z użytku i zastąpiona inną. Produkt pasuje do modeli: VW Polo (9N), Seat Ibiza (6L), Skoda Fabia (6Y/5J).
Firma febi bilstein wyprodukowała nową tuleję wahacza poprzecznego – febi 31253 (nr por. 1K0 407 183 E). Wzmocniona tuleja jest kotwiczona w czterech miejscach i wytrzymuje duże obciążenia również przy złej jakości nawierzchni oraz przy złych warunkach atmosferycznych (ilustracja nr 3). Tuleja wahacza poprzecznego firmy febi bilstein może być stosowana także w wahaczach Volkswagena Golfa V gen., Audi A3 (8P), Seata Altea (5P) czy Skody Octavii (1Z).
Uwagi producenta:
Pozycja montażowa tulei wahacza poprzecznego uległa zmianie. Wcześniej znak na gumie określał montaż. Dzisiaj należy dokładnie zwracać uwagę na pozycję montażową. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej firmy febi.
Końcówki drążka kierowniczego w Volkswagenie Passacie, Audi A4, A6 i A8 oraz Skodzie Superb mogą być podatne na przedwczesne zużycie. Firma febi przygotowała zamiennik, który charakteryzuje się wyższą wytrzymałością. Końcówka drążka kierowniczego febi 22044 W niektórych samochodach koncernu VW, przeguby końcówek wywołują szumy podczas jazdy. Przyczyną jest przedwczesna awaria na skutek przeciążenia przegubów. Jest ona […]
Oryginalny łącznik stabilizatora w minivanie koncernu VW, oferowanym jako VW Sharan, Ford Galaxy oraz Seat Alhambra, jest podatny na szybkie zużycie. Firma febi proponuje zamiennik o zwiększonej odporności. Łącznik stabilizatora febi Łącznik stabilizatora w minivanie VW ze względu na konstrukcję i wymagania jakie są mu stawiane (1), jest nieustannie poddawany różnym rodzajom naprężeń. Obydwa przeguby […]
Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie z nagrodami ufundowanymi przez firmę febi. By otrzymać jeden z zestawów nagród, wystarczy odpowiedzieć na trzy pytania. Dla uczestników przygotowaliśmy trzy zestawy nagród: zestaw odzieżowy dla mechanika softshell + zestaw gadżetów febi zestaw gadżetów febi Pytania konkursowe 1. Jakie części składowe wchodzą w „zestaw naprawczy przegubu wału napędowego”, […]
Firma febi opublikowała wrześniową i październikową edycję swoich nowości. W ofercie znalazły się części do popularnych samochodów osobowych i dostawczych. febi compact news – edycja 09/2012 i 10/2012 Na prawie czterdziestu stronach publikacji febi znalazła się długa lista części włączonych do oferty. Są one przeznaczone do samochodów marek: Alfa Romeo, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Mercedes […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim,
13 listopada 2012, 16:48
00
To nie prościej zamonować tuleję z Cupry która jest pełna i w dodatku aluminiowa?
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 13 listopada 2012, 16:48 0 0
To nie prościej zamonować tuleję z Cupry która jest pełna i w dodatku aluminiowa?
Odpowiedz
Anonim, 13 listopada 2012, 19:00 0 0
...tuleje w autach na platformie golfa V także nie grzeszą trwałością.
Odpowiedz
Anonim, 20 marca 2013, 6:18 0 0
Ja wstwiłem elastomer i po sprawie
Odpowiedz