Stuki w zawieszeniu VW Polo – wadliwa tuleja wahacza

, 13 listopada 2012, 15:57

Volkswagen Polo oraz jego technologiczni krewni – Seat Ibiza oraz Skoda Fabia zostali wyposażeni w nietrwałe tuleje wahacza poprzecznego. W miarę eksploatacji uszkodzenie tego podzespołu może wywoływać irytujące stuki w zawieszeniu.

Problem z tuleją wahacza poprzecznego – Polo, Fabia, Ibiza

Tuleja wahacza febiCzęsto zdarza się, że tuleje wahacza poprzecznego projektowane przez producentów pojazdów są o wiele za słabe. Dodatkowo ich żywotność jest skracana w wyniku złego stanu nawierzchni dróg oraz złych warunków atmosferycznych. Pierwotnie montowana wersja tulei (nr por. 6Q0 407 183 A) była mocowana w dwóch miejscach (ilustracja nr 1), które mogły ulec rozerwaniu przy dużych obciążeniach (ilustracja nr 2). W przypadku Volkswagena niniejsza wersja została wycofana z użytku i zastąpiona inną. Produkt pasuje do modeli: VW Polo (9N), Seat Ibiza (6L), Skoda Fabia (6Y/5J).

Tuleja wahacza febiFirma febi bilstein wyprodukowała nową tuleję wahacza poprzecznego – febi 31253 (nr por. 1K0 407 183 E). Wzmocniona tuleja jest kotwiczona w czterech miejscach i wytrzymuje duże obciążenia również przy złej jakości nawierzchni oraz przy złych warunkach atmosferycznych (ilustracja nr 3). Tuleja wahacza poprzecznego firmy febi bilstein może być stosowana także w wahaczach Volkswagena Golfa V gen., Audi A3 (8P), Seata Altea (5P) czy Skody Octavii (1Z).

Uwagi producenta:

Tuleja wahacza poprzecznego febiPozycja montażowa tulei wahacza poprzecznego uległa zmianie. Wcześniej znak na gumie określał montaż. Dzisiaj należy dokładnie zwracać uwagę na pozycję montażową. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej firmy febi.

Dowiedz się więcej

Końcówka drążka kierowniczego febi do limuzyn grupy Volkswagena
Końcówka drążka kierowniczego febi do limuzyn grupy Volkswagena

Końcówki drążka kierowniczego w Volkswagenie Passacie, Audi A4, A6 i A8 oraz Skodzie Superb mogą być podatne na przedwczesne zużycie. Firma febi przygotowała zamiennik, który charakteryzuje się wyższą wytrzymałością. Końcówka drążka kierowniczego febi 22044 W niektórych samochodach koncernu VW, przeguby końcówek wywołują szumy podczas jazdy. Przyczyną jest przedwczesna awaria na skutek przeciążenia przegubów. Jest ona […]

Kłopoty z łącznikiem stabilizatora – VW Sharan
Kłopoty z łącznikiem stabilizatora – VW Sharan

Oryginalny łącznik stabilizatora w minivanie koncernu VW, oferowanym jako VW Sharan, Ford Galaxy oraz Seat Alhambra, jest podatny na szybkie zużycie. Firma febi proponuje zamiennik o zwiększonej odporności. Łącznik stabilizatora febi Łącznik stabilizatora w minivanie VW ze względu na konstrukcję i wymagania jakie są mu stawiane (1), jest nieustannie poddawany różnym rodzajom naprężeń. Obydwa przeguby […]

Konkurs febi
Konkurs febi

Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie z nagrodami ufundowanymi przez firmę febi. By otrzymać jeden z zestawów nagród, wystarczy odpowiedzieć na trzy pytania. Dla uczestników przygotowaliśmy trzy zestawy nagród: zestaw odzieżowy dla mechanika softshell + zestaw gadżetów febi zestaw gadżetów febi   Pytania konkursowe 1. Jakie części składowe wchodzą w „zestaw naprawczy przegubu wału napędowego”, […]

Kolejne nowości febi compact
Kolejne nowości febi compact

Firma febi opublikowała wrześniową i październikową edycję swoich nowości. W ofercie znalazły się części do popularnych samochodów osobowych i dostawczych. febi compact news – edycja 09/2012 i 10/2012 Na prawie czterdziestu stronach publikacji febi znalazła się długa lista części włączonych do oferty. Są one przeznaczone do samochodów marek: Alfa Romeo, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Mercedes […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 13 listopada 2012, 16:48 0 0

To nie prościej zamonować tuleję z Cupry która jest pełna i w dodatku aluminiowa?

Odpowiedz

Anonim, 13 listopada 2012, 19:00 0 0

...tuleje w autach na platformie golfa V także nie grzeszą trwałością.

Odpowiedz

Anonim, 20 marca 2013, 6:18 0 0

Ja wstwiłem elastomer i po sprawie

Odpowiedz