Uszkodzenie rolki napinającej w samochodach Mitsubishi i Proton

9 listopada 2012, 15:12

Silniki typu 4 G produkcji Mitsubishi, montowane również w samochodach malezyjskiej marki Proton, mogą być narażone na uszkodzenia rolki napinającej.

Problem z rolką – silnik 4 G MitsubishiRolka napinająca Mitsubishi 4 G

Uszkodzenie rolki wynika ze złego montażu sprężyny napinającej.

Rolka przez niewłaściwy kontakt ze sprężyną napinającą zostaje w części środkowej rozdzielona. Z powodu rozdzielonej rolki napinającej może spaść pasek napędowy.

Aby zapobiec negatywnym skutkom problemu, należy stale sprawdzać poprawność pozycji montażowej Sprężyna silnik Mitsubishisprężyny napinającej. W przeciwnym wypadku dojdzie do niebezpiecznego kontaktu z powierzchnią bieżną rolki napinającej, co prowadzić będzie do jej zniszczenia.

Opublikowane przez: Redakcja
Artykuł przygotowano na podstawie materiałów ContiTech

Dowiedz się więcej

Wymiana rozrządu w silniku z grupy VW o kodzie CBDB – cz. 2
Wymiana rozrządu w silniku z grupy VW o kodzie CBDB – cz. 2

Publikujemy drugą część artykułu poświęconego prawidłowemu demontażowi i montażowi wszystkich komponentów układu rozrządu w dwulitrowym silniku Common Rail o kodzie CBDB grupy VAG. Kliknij tutaj, aby przejść do pierwszej części artykułu. Demontaż – ciąg dalszy: Przekręcić mimośród rolki napinającej (Rys. 5, Nr 3 i Rys. 6, Nr 2) kluczem imbusowym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, dopóki nie […]

Przyczyna zerwania paska rozrządu w silnikach Hyundai
Przyczyna zerwania paska rozrządu w silnikach Hyundai

W pojazdach marki Hyundai z silnikami o pojemności 1.4, 1.5 i 1.6 (również 16-zaworowych) może dojść do zerwania paska rozrządu wskutek nieprawidłowego montażu rolki napinacza. Dlatego ContiTech radzi jak uniknąć tego typu awarii. Przyczyną uszkodzenia paska rozrządu w silniku Hyundai jest nieprawidłowy montaż rolki napinającej (CT 942 K1). Aby uniknąć problemów należy zawsze sprawdzić, czy […]

Uszkodzenie rolki prowadzącej – Peugeot, Citroën, Ford, Fiat, Mazda, Mini i Volvo
Uszkodzenie rolki prowadzącej – Peugeot, Citroën, Ford, Fiat, Mazda, Mini i Volvo

Uszkodzenie rolki prowadzącej, blokowanej przez osłonę (CT 1092 K1) to często spotykany problem. Narażone na awarię są jednostki 1.6l diesel, silniki typu 9H, montowane w samochodach marki Peugeot, Citroën, Ford, Fiat, Mazda, Mini i Volvo. Rozwiązanie problemu uszkodzonej rolki napinającej Napęd pasowy ulega uszkodzeniu z powodu defektu rolki prowadzącej. Na zdjęciu widoczne są miejsca przetarcia […]

Narzędzia ContiTech – szybsza i bezpieczna wymiana pasków
Narzędzia ContiTech – szybsza i bezpieczna wymiana pasków

W nowoczesnych warsztatach samochodowych na pierwszym miejscu powinno stawiać się jakość oraz szybkość wykonywania usług. Firma ContiTech prezentuje szereg narzędzi, których użycie skróci czas naprawy i zmniejszy ryzyko uszkodzenia części układów przeniesienia napędu. CONTI UNI-TOOL ELAST  – łatwy montaż i demontaż Pośpiech nie jest dobrym doradcą w przypadku czynności wymiany elastycznego paska wielorowkowego. Napędy weń […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 18 listopada 2012, 22:38 0 0

"należy stale sprawdzać poprawność pozycji montażowej", czyli co, mam siedzieć pod maską w trakcie jazdy???

Odpowiedz