Publikujemy drugą część artykułu poświęconego prawidłowemu demontażowi i montażowi wszystkich komponentów układu rozrządu w dwulitrowym silniku Common Rail o kodzie CBDB grupy VAG.
Kliknij tutaj, aby przejść do pierwszej części artykułu.
Demontaż – ciąg dalszy:
- Przekręcić mimośród rolki napinającej (Rys. 5, Nr 3 i Rys. 6, Nr 2) kluczem imbusowym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, dopóki nie odsłoni się otwór blokujący rolki napinającej i nie będzie można zablokować jej za pomocą specjalnego narzędzia (Rys. 5, Nr 2).
- Klucz nasadowy (OE T 10264).
- Kołek wytyczający (OE T 10265).
- Przekręcić mimośród rolki napinającej za pomocą klucza imbusowego w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara (Ogranicznik maksymalnego obciążenia, Rys. 6, Nr 2).
- Dokręcić lekko nakrętkę rolki napinającej (Rys. 5, Nr 1 i Rys 6, Nr 1).
- Zdjąć pasek zębaty najpierw z rolki prowadzącej a następnie z kół zębatych.
Zakładanie:
- Rolka napinająca: Występ płyty podstawy winien znajdować się w wycięciu (Rys. 7, Nr 1).
- Sprawdzić znaczniki GMP, w razie potrzeby ustawić.
- Rolka napinająca musi być ustawiona/zablokowana za pomocą kołka wytyczającego i unieruchomiona przy prawym ograniczniku (Rys. 6, Nr 2).
- Obrócić koło wałka rozrządu w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara do ogranicznika.
- Obrócić koło pompy wtryskowej w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara do ogranicznika.
- Założyć pasek zębaty w kolejności: wał korbowy, rolka napinająca, koło wałka rozrządu, pompa cieczy chłodzącej, pompa wysokiego ciśnienia.
- Poluzować nakrętkę rolki napinającej.
- Usunąć kołek wytyczający.
- Zwracać uwagę na prawidłowe położenie rolki napinającej.
- Obrócić mimośród rolki napinającej za pomocą klucza imbusowego w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara (w kierunku strzałki).
- Wskazówka rolki napinającej powinna znaleźć się naprzeciwko wycięcia płyty podstawy (Rys. 8, Nr 1).
- Zwrócić uwagę by nakrętka rolki napinającej nie obracała się razem z mimośrodem (Rys. 8, Nr 2).
- Dokręcić nakrętkę rolki napinającej (Rys. 8, Nr 2).
- Przytrzymać koło wałka rozrządu przed przekręceniem w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (użyć narzędzie blokujące (OE T 10172, OE T 10172/4).
- Dokręcić śruby na kole wałka rozrządu (Rys. 4, Nr 2).
- Dokręcić śruby na kole pompy wysokiego ciśnienia (Rys. 3, Nr 2).
- Wyjąć kołki blokujące na kole pompy wysokiego ciśnienia i kole wałka rozrządu (Rys. 3, Nr 1 i Rys. 4, Nr 1).
- Usunąć narzędzie blokujące wału korbowego (Rys. 2, Nr 1).
- Obrócić wał korbowy o dwa obroty zgodnie z kierunkiem obrotu silnika.
- Ustawić wał korbowy tuż przed GMP pierwszego cylindra (Rys. 6).
- Założyć narzędzie blokujące wału korbowego (OE T 10050) (Rys. 6, Nr 1).
- Obrócić wałem korbowym tak, aby można było założyć narzędzie blokujące.
- Narzędzie blokujące wału korbowego powinno znajdować się tuż przed otworem kołnierza uszczelniającego (Rys. 6, Nr 1).
- Obrócić wał korbowy tak, aby można było założyć narzędzie blokujące (Rys. 6).
- Sprawdzić, czy wałek rozrządu można unieruchomić za pomocą urządzenia blokującego.
- Wskazówka rolki napinającej winna pokrywać się z wycięciem w płycie podstawy.
- Dokręcić śruby na kole wałka rozrządu.
- Dokręcić śruby na kole pompy wtryskowej.
- Dalszy montaż winien odbywać się w odwrotnej kolejności do demontażu.
- Założyć pasek wielorowkowy.
- Zamontować akumulator.
- Uruchomić silnik i skontrolować działanie.
- Odczytać pamięć usterek. Dokonać próbnej jazdy.
-
Udokumentować wymianę paska.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
cooljack, 21 października 2014, 11:07 1 0
w połowie "zakładania" jest coś namieszane...cos sie komus zle wytnij/wklej zrobiło z innej istrukcji...
Odpowiedz