Uszkodzenie rolki prowadzącej – Peugeot, Citroën, Ford, Fiat, Mazda, Mini i Volvo

12 grudnia 2012, 15:58

Uszkodzenie rolki prowadzącej, blokowanej przez osłonę (CT 1092 K1) to często spotykany problem. Narażone na awarię są jednostki 1.6l diesel, silniki typu 9H, montowane w samochodach marki Peugeot, Citroën, Ford, Fiat, Mazda, Mini i Volvo.

Rozwiązanie problemu uszkodzonej rolki napinającej

ContiTechNapęd pasowy ulega uszkodzeniu z powodu defektu rolki prowadzącej. Na zdjęciu widoczne są miejsca przetarcia na osłonie z tworzywa sztucznego. Dzieje się tak, ponieważ rolka prowadząca jest blokowana przez niedopuszczalny kontakt z pokrywą i ulega uszkodzeniu po krótkim czasie pracy ze względu na ślizgający się po niej pasek.

Aby zapobiec występowaniu problemu należy zawsze sprawdzić poprawność dopasowania pokrywy paska rozrządu oraz czy nie występują ewentualne odkształcenia spowodowane przez wytwarzające się ciepło. Długotrwałe poprawne działanie może być zapewnione tylko wtedy, gdy rolki mogą obracać się w pełni bez przeszkód.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Uszkodzenie rolki napinającej w samochodach Mitsubishi i Proton
Uszkodzenie rolki napinającej w samochodach Mitsubishi i Proton

Silniki typu 4 G produkcji Mitsubishi, montowane również w samochodach malezyjskiej marki Proton, mogą być narażone na uszkodzenia rolki napinającej. Problem z rolką – silnik 4 G Mitsubishi Uszkodzenie rolki wynika ze złego montażu sprężyny napinającej. Rolka przez niewłaściwy kontakt ze sprężyną napinającą zostaje w części środkowej rozdzielona. Z powodu rozdzielonej rolki napinającej może spaść […]

Wymiana rozrządu w silniku z grupy VW o kodzie CBDB – cz. 2
Wymiana rozrządu w silniku z grupy VW o kodzie CBDB – cz. 2

Publikujemy drugą część artykułu poświęconego prawidłowemu demontażowi i montażowi wszystkich komponentów układu rozrządu w dwulitrowym silniku Common Rail o kodzie CBDB grupy VAG. Kliknij tutaj, aby przejść do pierwszej części artykułu. Demontaż – ciąg dalszy: Przekręcić mimośród rolki napinającej (Rys. 5, Nr 3 i Rys. 6, Nr 2) kluczem imbusowym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, dopóki nie […]

Pompy wody w napędach rozrządu – problemy – część 1.
Pompy wody w napędach rozrządu – problemy – część 1.

Układ chłodzenia samochodu jest jednym z najważniejszych w samochodzie. Utrzymuje temperaturę silnika na odpowiednim poziomie. Jego efektywność uzależniona jest od sprawności i jakości wielu elementów np. termostatu, chłodnicy, wentylatora, płynu chłodzącego czy pompy wody. Uszkodzenia pomp wody Pompa wody zapewnia stały obieg cieczy chłodzącej w układzie pod odpowiednim ciśnieniem. Brak właściwego obiegu cieczy w krótkim […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!