Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Technika

Wysprzęglik pracujący niewspółśrodkowo

Oporne rozłączanie, ślizganie się sprzęgła, nadmierny hałas czy blokowanie się mechanizmu włączającego, może być spowodowane przez wysprzęglik pracujący niewspółśrodkowo lub jego niewłaściwe obciążenie wstępne. Eksperci ZF Services związani z marką SACHS wskazują możliwe przyczyny takich problemów. Jednym z powodów niewspółśrodkowej pracy wysprzęglika lub pracy z niewłaściwym obciążeniem wstępnym może być różnica prędkości obrotowych lub ruch […]

Rodzaje czujników ABS

Pierwotnym zadaniem czujników ABS, jak można się domyślić, była praca z systemami ABS. Z biegiem lat systemy bezpieczeństwa były ulepszane, a czujniki ABS spełniały coraz więcej funkcji. Obecnie, przekazywane przez czujniki ABS informacje dotyczące prędkości mogą służyć do obsługi skrzyni biegów, systemów kontroli podwozia i nawigacji, układów kontroli zjeżdżania ze wzniesienia i innych. Rodzaje czujników […]

Powłoki częściowe w uszczelnieniach Metaloflex

W uszczelkach podgłowicowych Metaloflex powlekane elastomerem są tylko istotne dla uszczelnienia części. Technologia ta umożliwia zaoszczędzenie elastomeru w miejscach oddalonych od kanałów płynu chłodzącego i oleju oraz zapobieżenie – w warunkach krytycznych – odrywaniu się warstwy elastomeru od powierzchni uszczelki. Dzięki opracowaniu specjalnego procesu nanoszenia, można definiować precyzyjnie zarówno grubość warstwy, jak i jej materiał, […]

Smarowanie tulei prowadzącej i tarczy sprzęgła

Eksperci ZF Services zwracają uwagę na konieczność przestrzegania zaleceń producenta dotyczących właściwego smarowania podzespołów sprzęgła. Przykładowo zestawu sprzęgieł marki SACHS, są dostarczane z torebką odpowiedniego smaru – odpornego na temperaturę i wysokie obciążenia powierzchniowe (Zdj. 1). Zawartość torebki wystarcza na jednorazowe nasmarowanie profili piasty sprzęgła oraz, jeżeli jest taka konieczność, tulei prowadzącej, po której porusza […]

Przyczyna zerwania paska rozrządu w silnikach Hyundai

W pojazdach marki Hyundai z silnikami o pojemności 1.4, 1.5 i 1.6 (również 16-zaworowych) może dojść do zerwania paska rozrządu wskutek nieprawidłowego montażu rolki napinacza. Dlatego ContiTech radzi jak uniknąć tego typu awarii. Przyczyną uszkodzenia paska rozrządu w silniku Hyundai jest nieprawidłowy montaż rolki napinającej (CT 942 K1). Aby uniknąć problemów należy zawsze sprawdzić, czy […]

Jak uniknąć przedwczesnego zużycia paska wielorowkowego w pojazdach Renault?

W pojazdach Renault z silnikami 1.4 16v (4KJ) i 1.6 16v (K4M) z układem klimatyzacji, w których zastosowano pasek z 6 rowkami, może dochodzić do przedwczesnego zużycia i w konsekwencji do zerwania paska, wskutek wytarcia jego bocznej części oraz oderwania żeberek. Dlatego firma febi proponuje obecnie proste rozwiązanie tego problemu. Febi zaleca stosowanie paska o […]

Budowa uszczelnień podgłowicowych Metaloflex

Uszczelnienia podgłowicowe Metaloflex znalazły swoje zasłużone miejsce w nowoczesnych silnikach. Przyczyniają się one do wzrostu efektywności, pewności i wydajności nowoczesnych jednostek napędowych. Zadania uszczelki podgłowicowej Uszczelka podgłowicowa jest odpowiedzialna za skuteczne uszczelnienie gazów spalinowych, cieczy chłodzącej i oleju silnikowego. Jako ogniwo odpowiedzialne za przenoszenie energii kinetycznej pomiędzy skrzynią korbową i głowicą cylindrów, ma także bardzo […]

Wymiana rozrządu w silniku z grupy VW o kodzie CBDB cz. 1

Dwulitrowy silnik Common Rail o kodzie CBDB stosowany między innymi takich pojazdach jak: VW Golf V, VW Golf VI, VW Jetta, VW Scirocco, od momentu wprowadzenia stał się jednym z najpopularniejszych diesli w grupie VAG. Jego popularność, a co najważniejsze, wynikające z niej duże przebiegi wymuszają okresową wymianę komponentów rozrządu. W niniejszym artykule eksperci z […]

Paski rozrządu, wielorowkowe i klinowe vs środki chemiczne

Materiałem wyjściowym do produkcji zębów/klinów i części grzbietowej obecnie produkowanych pasków rozrządu, wielorowkowych i klinowych jest kauczuk syntetyczny. Jest to tworzywo elastyczne, łatwo nadawać mu kształt oraz posiada niski współczynnik tarcia, co jest istotne w miejscach styku części grzbietowej paska z rolką napinającą lub prowadzącą (tarcie = wzrost temperatury = stopienie paska). Ponadto proces wulkanizacji, […]

Typowe awarie przekładni kierowniczych

Przekładnia kierownicza to bardzo istotny element układu kierowniczego. Od wielu lat szerokie zastosowanie w pojazdach osobowych znajduje przekładnia zębatkowa. Przekładnie zębatkowe dostępne w ofercie TRW można podzielić na: przekładnie manualne do układów bez wspomagania, przekładnie, które powstały na tej bazie tj. przekładnie do układów ze wspomaganiem hydraulicznym, przekładnie z zabudowanym pełnym układem wspomagania elektrycznego.   […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.