Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14.06 Konkurs Niterra – wyniki 14.06 Nigdy więcej “elektryka”. To badanie zweryfikowało zdanie wielu kierowców. 14.06 Co zrobić, kiedy skrzynia biegów DSG w VW Golf Plus źle zmienia biegi? 13.06 Mała ładowarka, a duży akumulator. Czy takie ładowanie zepsuje baterię? 13.06 Obowiązkowy KSeF jednak nie od 1 lipca. Jaka jest nowa data i jak się przygotować?

Technika

Zamiana paska klinowego 6PK1140 ELAST na 6PK1070

W pojazdach Audi, VW, Seat i Skoda z silnikami 1,6 TDI i 2,0 TDI z systemem Common Rail zmienił się pasek klinowy. Z tego względu przy wymianie tego elementu należy zamontować również nowy napinacz, tak by zapewnić prawidłową współpracę obu elementów. Problem: Pasek klinowy 6PK1140 ELAST (nr OE- 03L903137G) nie jest już dostarczany. Nie można […]

Amortyzatory dwururowe – budowa i zasady działania

Zarówno w samochodach osobowych jak i pojazdach użytkowych stosowane są amortyzatory dwururowe. Ich budowę i zasady działania wyjaśniają inżynierowie i mechanicy firmy ZF związani z marką Sachs. Amortyzatory dwururowe w pojazdach osobowych Amortyzatory dwururowe marki SACHS to konstrukcja posiadająca dwie komory wypełnione olejem (zdjęcie nr 1). Komora robocza, to część w której porusza się tłok […]

TRW apeluje – sprawdź sprężyny zawieszenia!

Podczas zimy ten ważny element układu zawieszenia narażony jest na szybszą korozję pod wpływem sypanej na drogi soli i piasku. Skorodowane sprężyny mogą pęknąć w każdej chwili i bez ostrzeżenia, dlatego TRW zaleca wymianę takich elementów w ramach przedzimowego serwisu lub kontroli pojazdu. Sprężyny śrubowe są niedoceniane, stosunkowo niewiele się o nich mówi, ale stanowią […]

Wolne koło pasowe alternatora (OAP)

We współczesnych silnikach występuje zwiększony poziom wibracji skrętnych na wale korbowym. Szczególnie dotyczy to silników wysokoprężnych, w których dokonano modyfikacji mających na celu spełnianie norm Euro 4, 5 lub 6. Wibracje te wynikają częściowo z większych sił oddziaływających na wale i maja wpływ na nierównomierną prędkość obrotową koła pasowego na wale. Wibracje skrętne przyczyniają się […]

Oscyloskop w warsztacie samochodowym

Aby właściwie zdiagnozować, co jest w danym samochodzie uszkodzone, to powinniśmy zdawać sobie sprawę, że decydują o tym: doświadczenie, skaner i oscyloskop. Na pewno: bez skanera i bez doświadczenia nie możemy podchodzić do nowoczesnego samochodu. Gorzej bywa z oscyloskopem. Wydaje się, że problem tkwi: – w produktach, jakie oferuje nam rynek sprzętu diagnostycznego, –  po […]

Głośna praca układu napędowego w Oplach

W przypadku niektórych pojazdów Opel Astra H i Zafira B z silnikiem Diesla o pojemnościach 1.7 i 1.9l przy obrotach pomiędzy 1700/min – 1900/min pojawia się buczący dźwięk pochodzący z układu napędowego. Hałasy te mogą być spowodowane poprzez niewłaściwą częstotliwość rezonansową w układzie napędowym. Z tego powodu producent pojazdu na bieżąco wprowadził do produkcji  tłumik […]

Pomiar bicia tarcz

Przystępując do przeglądu okresowego należy dokonać pomiaru bicia tarcz. Czynność tę wykonuje się za pomocą czujnika zegarowego, z dokładnością do 0,01 mm. Czujnik zamontowany na regulowanym ramieniu mocuje się do nadwozia przy pomocy podstawy magnetycznej. Przed przystąpieniem do pomiaru należy upewnić się, że tarcza jest poprawnie zamocowana do piasty – jeżeli to konieczne należy użyć […]

Wymień intercooler po awarii turbosprężarki

Przy poważnym uszkodzeniu turbosprężarki istnieje ryzyko, że do intercoolera dostały się zanieczyszczenia stałe, jak opiłki metalu, odłamane elementy łopatek turbiny fragmenty obudowy turbiny czy olej wydostający się z zatartych łożysk. Początkowo pozostają one w chłodnicy powietrza doładowania, lecz później stopniowo przedostają się do układu ssącego, stwarzając zagrożenie przedostania się drobin metalu do cylindrów, a w […]

Praktyczne porady dotyczące wymiany filtrów

Eksperci do spraw filtracji spod znaku MANN-FILTER podpowiadają, na co należy zwrócić uwagę, aby wymiana filtra oleju przebiegła sprawnie, a silnik był chroniony. Przy wymianie filtra oleju istotną rolę odgrywa dokładność, gwarantująca prawidłowe osadzenie i czystą pracę filtra. Błędy mogą prowadzić do powstawania nieszczelności, zwiększonego zużycia, a nawet trwałych uszkodzeń silnika. Dlatego należy oczyścić powierzchnie […]

Próba ognia dla każdej uszczelki: turbosprężarka

Termin „downsizing“ w przypadku jednostek napędowych oznacza, że przy stosunkowo niewielkiej pojemności skokowej są one w stanie zapewnić sporą moc i niskie spalanie. Dzisiejsze silniki są oszczędne jak nigdy wcześniej. Dzięki turbodoładowaniu, z ograniczonej pojemności silnika, otrzymujemy podobną moc, jak wcześniej z silników o większej pojemności. Niemniej jednak, turbosprężarka jest „ kawałkiem gorącego żelastwa“, a […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.