Skutki błędnego montażu sprzęgła w samochodach PSA

11 września 2012, 10:12

Grupa Schaeffler opublikowała instrukcję montażową zestawu sprzęgła LuK RepSet 618 3003 00, stosowanego w samochodach Citroen AX,Saxo i Xsara, oraz w modelach Peugeot 106 II, 205 II, 206, 206+ i 306 (kod silnika TU***).

W modelach wymienionych powyżej sprzęgło jest sterowane mechanicznie. Luz przy załączaniu sprzęgła jest korygowany poprzez linkę sprzęgła zapewniającą napięcie wstępne. Dzięki temu łożysko oporowe sprzęgła zawsze obraca sie z tą samą prędkością co sprzęgło.

Z powodu nieprawidłowego montażu, lub mechanicznej usterki w systemie sterowania sprzęgłem, wymagane napięcie wstępne nie zawsze jest osiągnięte, co powoduje różnice w prędkości obrotowej sprzęgła i łożyska oporowego. Spowodowane w ten sposób tarcie powoduje abrazje na sprężynie talerzowej. W rezultacie, pojedyncze końcówki sprężyny talerzowej mogą zostać wyłamane powodując awarie sprzęgła.

Podobne uszkodzenia mogą być skutkiem braku osiowości łożyska oporowego spowodowanej brakiem lub uszkodzeniem czopów skrzyni biegów, zużyciem tulei półosi lub zniszczeniem/wygięciem widełek wysprzęglających.

Z tego powodu, podczas wymiany sprzęgła, należy sprawdzić funkcjonowanie całego układu sterowania sprzęgłem – zgodnie z instrukcjami montażowymi producenta.

Należy stosować się do zaleceń producenta pojazdu.

 

(ak)


 

Opublikowane przez: Redakcja
Przygotowano na podstawie materiałów LuK, Grupa Schaeffler

Dowiedz się więcej

Pomiar bicia bocznego tarczy sprzęgła
Pomiar bicia bocznego tarczy sprzęgła

Przed instalacją nowej tarczy sprzęgła należy sprawdzić jej bicie boczne, na wypadek, gdyby uległa wypaczeniu podczas transportu. Tarcza sprzęgła – kontrola bicia bocznego Mechanicy często ignorują konieczność sprawdzenia tarczy sprzęgła przed montażem. Eksperci związani z marką Sachs doradzają korzystanie z profesjonalnego urządzenia do pomiaru bicia, składającego się z jednostki centrującej oraz skali. Pomiar bicia bocznego […]

Zestawy naprawcze dla półhydraulicznych systemów wysprzęglania LuK RepSet Pro
Zestawy naprawcze dla półhydraulicznych systemów wysprzęglania LuK RepSet Pro

Schaeffler Automotive Aftermarket rozszerzył ofertę produktową LuK RepSet Pro. Dostępne są już referencje dla pojazdów z półhydraulicznym systemem wysprzęglania. Zestawy LuK RepSet Pro Nowe zestawy LuK RepSet Pro składają się z tarczy sprzęgła, docisku, łożyska oporowego oraz siłownika głównego. W skrócie: Zestaw zawiera wszystkie elementy niezbędne do wykonania naprawy, co znacznie skraca czas potrzebny dotychczas […]

Szkolenia firmy Schaeffler w programie bonusowym RepXpert
Szkolenia firmy Schaeffler w programie bonusowym RepXpert

Firma Schaeffler Polska, reprezentująca marki takie jak LuK, INA i FAG, od wielu lat udostępnia wiedzę techniczną przydatną w pracy warsztatu. Czyni to za pośrednictwem, funkcjonującego w sieci, portalu warsztatowego RepXpert. Zamień punkty bonusowe na szkolenia Portal zawiera zarówno ogólne informacje dotyczące działania poszczególnych zespołów takich jak: układ rozrządu, zespół przeniesienia napędu, zestawy łożysk, jak […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 13 września 2012, 7:11 0 0

Jakiś geniusz to napisał rzeczywiście przydatna wskazówka brawo

Odpowiedz

Anonim, 14 września 2012, 8:49 0 0

Jestem pod wrażeniem tego artykułu , Grupa Schaeffler powinna jak najszybciej zwolnić autora tego cudu.

Odpowiedz

Anonim, 14 września 2012, 15:25 0 0

Geniusz chyba nigdy niewidział komp.sprzęgła

Odpowiedz

Anonim, 29 listopada 2012, 9:50 0 0

Prosze o odpowiedź (nie jestem mechanikiem) - czy łożysko oporowe w czasie jazdy na biegu (pedał sprzęgła nie wduszony) ma prawo/powinno dotykać sprężyn słoneczka?

Odpowiedz

Anonim, 22 kwietnia 2013, 20:22 1 0

AUTOZIBI pomyliły się tobie epoki, kiedyś kiedy sprzęgła miały trzy regulowane dźwigienki, to faktycznie łożysko nie dotykało docisku. Obecne sprzęgła wymagają napięcia wstępnego, czyli muszą dotykać końcówki sprężyny centralnej. Przy linkach z samoregulatorem jak i łożyskach hydraulicznych napięcie - nacisk jest automatyczny. Autor artykułu ma absolutną rację!

Odpowiedz

Anonim, 10 maja 2013, 18:42 0 0

no, ale trzeba się znać na rzeczy....

Odpowiedz

Anonim, 14 września 2014, 14:30 0 0

Mam pytanie. Czy przy wymianie sprzęgła w przypadku silnika 1.6tdci 90KM w focusie mk2reguluje się luz na sprzęgle?

Odpowiedz