Zestawy naprawcze dla półhydraulicznych systemów wysprzęglania LuK RepSet Pro

8 kwietnia 2013, 13:55

Schaeffler Automotive Aftermarket rozszerzył ofertę produktową LuK RepSet Pro. Dostępne są już referencje dla pojazdów z półhydraulicznym systemem wysprzęglania.

Zestawy LuK RepSet Pro

LuK RepSet® Pro Nowe zestawy LuK RepSet Pro składają się z tarczy sprzęgła, docisku, łożyska oporowego oraz siłownika głównego. W skrócie: Zestaw zawiera wszystkie elementy niezbędne do wykonania naprawy, co znacznie skraca czas potrzebny dotychczas na zamówienie pojedynczych części. Dołączone instrukcje montażowe pokazują krok po kroku cały proces wymiany części.

Zestawy naprawcze LuK RepSet Pro dla półhydraulicznych systemów wysprzęglania to kontynuacja konsekwentnie wdrażanego procesu rozszerzania oferty zestawów naprawczych dla systemów hydraulicznych na rynku międzynarodowym. LuK RepSet Pro umożliwiają wymianę wszystkich istotnych części systemu wysprzęglania oraz współpracujących z nim elementów hydraulicznych niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z systemem w pełni hydraulicznym, czy półhydraulicznym.

Mechaniczne i hydrauliczne elementy narażone są na działanie czynników takich jak temperatura, kurz, ścieranie, wilgoć czy olej zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz obudowy skrzyni biegów.

Wraz z rosnącym przebiegiem system hydrauliczny jest coraz bardziej zanieczyszczony przez dostające się do niego cząsteczki brudu i kurzu. Dostają się one do systemu poprzez kanały wentylacyjne i powodują szybsze zużycie. Razem z wymianą sprzęgła należy także sprawdzić oraz wymienić olej hydrauliczny. Olej należy wymienić także wtedy, jeśli nie wymieniamy centralnego wysprzęglika oraz siłownika głównego.

Wskazówka dla pracowników warsztatów:

Specjaliści z działu Aftermarket zalecają wymianę centralnego wysprzęglika i siłownika głównego razem z wymianą sprzęgła. Oba elementy, tak jak w przypadku elementów produkowanych na pierwszy montaż, wykonywane są ze wzmocnionych, termoplastycznych tworzyw sztucznych, które są odporne na wysokie temperatury oraz poprawnie współpracują z pozostałymi elementami systemu. Z punktu widzenia spełnianej funkcji oraz trwałości, elementy wykonane z tworzyw sztucznych są tak samo dobre jak elementy wykonane z metalu. Dodatkowo, z powodu niższej wagi, przyczyniają się one do redukcji emisji CO2.  Jednakże nawet nowoczesne elementy systemu wysprzęglania narażone są na zużycie. Dlatego zaleca się ich wymianę, zapobiegawczo, podczas wymiany sprzęgła.

Aby pracownicy warsztatów sprostali rosnącym wymaganiom rynku samochodów wyposażonych w pełni hydrauliczne i półhydrauliczne systemy wysprzęglające, Schaeffler Automotive Aftermarket oferuje pomoc w zakresie poprawnej i profesjonalnej naprawy – poczynając od pomocy dotyczącej diagnozy uszkodzeń, poprzez dobór odpowiedniego zestawu naprawczego LuK RepSet Pro, aż do bezbłędnej naprawy. Dla nowych zestawów naprawczych do półhydraulicznych systemów wysprzęglania specjaliści Aftermarketu przygotowali ulotki, instrukcje montażu, broszury techniczne, broszurę dotyczącą zagadnień związanych ze sprzęgłem LuK, czy też broszurę dotyczącą diagnozy uszkodzeń. Pomocne informacje dostępne są poprzez platformę TecDoc oraz na portalu warsztatowym RepXpert.

Dowiedz się więcej

Skutki błędnego montażu sprzęgła w samochodach PSA
Skutki błędnego montażu sprzęgła w samochodach PSA

Grupa Schaeffler opublikowała instrukcję montażową zestawu sprzęgła LuK RepSet 618 3003 00, stosowanego w samochodach Citroen AX,Saxo i Xsara, oraz w modelach Peugeot 106 II, 205 II, 206, 206+ i 306 (kod silnika TU***). W modelach wymienionych powyżej sprzęgło jest sterowane mechanicznie. Luz przy załączaniu sprzęgła jest korygowany poprzez linkę sprzęgła zapewniającą napięcie wstępne. Dzięki […]

Elektroniczne sprzęgło w autach z manualną skrzynią
Elektroniczne sprzęgło w autach z manualną skrzynią

Sprzęgło eClutch firmy Bosch ma umożliwić bardziej ekonomiczną jazdę pojazdami wyposażonymi w manualną przekładnię, wyposażonymi w system Start-Stop. Rozwiązanie to ułatwi także poruszanie się w korkach, ograniczając je do użycia pedału hamulca i gazu, bez ryzyka, że silnik zgaśnie. Zastosowanie elektronicznego sprzęgła eClutch zwiększa oszczędność paliwa w trybie jazdy z wyłączonym silnikiem. Sprzęgło odcina silnik […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!