Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Technika

Prawidłowe umiejscowienie lokalizatora GPS

Gdzie zamontować lokalizator GPS? – doradza Piotr Majewski z firmy Rikaline, twórcy platformy GpsGuardian. Lokalizatory GPS (służące do monitoringu pojazdów w czasie rzeczywistym) to niewielkie urządzenia. Małe gabaryty sprawiają, że miejsce ich montażu jest teoretycznie dowolne. W praktyce należy jednak uważać, aby aparat nie był zbyt mocno schowany. Złe umiejscowienie lokalizatora GPS może spowodować wytłumienie […]

Nowoczesne przetworniki momentu obrotowego

Znacząca większość nowo rejestrowanych samochodów w USA to pojazdy z automatyczna skrzynią biegów posiadające przetwornik momentu obrotowego. Nigdzie indziej na świecie nie występuje tak duża dysproporcja między automatycznymi a manualnymi skrzyniami biegów. Czyni to z automatycznych skrzyń biegów standardowe wyposażenie w pojazdach na rynku Ameryki Północnej. Prace ośrodków badawczo-rozwojowych rozwinęły technologię automatycznych układów napędowych zwiększając […]

Odgłosy w przekładni pasowej po montażu zestawu CT908K1

Prawidłowa procedura montażu elementów układu pasowego w pojazdach VAG z 8-zaworowymi silnikami 1.6 i 2.0l wymaga, by kilkakrotnie napiąć i zwolnić napinacz. Problem: W niektórych przypadkach krótko po wymianie zestawu elementów napędu paskowego CT 908 K1 marki ContiTech, może pojawić się niepokojący odgłos podczas pracy przy zimnym silniku (pas nie jest ustawiony w osi).   […]

Wymień kompletny przegub kulowy

Gumowa osłona jest bardzo ważnym elementem części układów kierowniczego i zawieszenia. Chroni przegub kulowy przed negatywnym wpływem czynników zewnętrznych. Dlatego Delphi zaleca wymianę kompletnego przegubu kulowego. W przypadku gdy gumowa osłona przegubu kulowego jest rozerwana, pęknięta lub nie ma jej w ogóle, wówczas zaleca się wymianę całego elementu, ponieważ występuje duże prawdopodobieństwo, że mogło już […]

Elektroniczna diagnostyka i naprawa układów hamulcowych

Nowoczesne pojazdy bazują na coraz bardziej skomplikowanej elektronice, której zastosowanie w układach hamulcowych ma przyczyniać się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, umożliwiając kierowcom szybsze hamowanie i lepszą kontrolę nad pojazdem podczas gwałtownych manewrów. W związku z tym, za coraz bardziej złożoną konstrukcją pojazdów musi również nadążać technologia stosowana do ich diagnozowania i obsługi. Diagnostyka przeprowadzana […]

Kodowanie wtryskiwaczy Common Rail firmy Delphi

Technologia Common Rail rzuca nowe wyzwania rynkowi części zamiennych. Każdy mechanik, któremu przyszło wymieniać wtryskiwacz Common Rail, powinien być świadom tego, że wtryskiwacze te posiadają indywidualne kody. Czym jest ten kod i czy jest ważny? Czym są kody Delphi C2i/C3i? Wszystkie wtryskiwacze Common Rail są wyposażone w kod indywidualnej charakterystyki wtryskiwacza C2i (Individual Injector Characterisation code […]

Awaria napędu pasowego wskutek zerwania rolki napinacza po pęknięciu śruby dwustronnej M10

W samochodach VW/Audi z silnikami 1.9 i 2.0 TDI PD, w krótkim czasie po zamontowaniu zestawu rozrządu może dojść do uszkodzenia napędu pasowego wskutek zerwania rolki napinacza. Przyczyną usterki jest nieprawidłowe przyleganie rolki do silnika. Przyczyna zerwania rolki napinacza Rolka napinacza nie mogła  oprzeć się całą powierzchnią na silniku. Z tego powodu na śrubie dwustronnej […]

Montaż napinacza oraz zestawu rozrządu w silnikach wysokoprężnych PSA

Przy montażu napinaczy oraz zestawów rozrządu Gates, przeznaczonych dla silników Diesla koncernu PSA, o pojemności 1.9, 2.0 i 2.2 l, możliwy jest błąd podczas montażu napinacza, który może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Problem dotyczy napinaczy Gates T41139, T41140 i zestawów rozrządu K015523XS, KP15523XS, K015524XS, K025524XS, KP15524XS, KP25524XS, K015558XS, KP15558XS, K015588XS, KP15588XS, K015590XS. Zdarzało się, że […]

Wymiana tulei sprzęgającej i wolnego koła alternatora w pojazdach VW

W pojazdach marki Volkswagen z silnikami 2.5 TDI oraz 5.0 TDI producent określił czas, po którym powinna nastąpić wymiana wolnego koła alternatora i tulei sprzęgającej. Moment ten zależy od wyposażenia pojazdu w filtr cząstek stałych. W samochodach Phaeton, Touareg, Multivan T5 i Transporter T5 z silnikami TDI po 150 000 kilometrów dla samochodów bez filtra cząsteczek […]

Wpływ rowków w panewkach głównych na osiągi

Od lat na głównych panewkach stosowano liczne rodzaje rowków. Producenci panewek często otrzymują pytania o ich znaczenie w łożyskach ślizgowych. Kluczowe jest zrozumienie, że działanie panewek zależy od filmu olejowego dzielącego łożysko ślizgowe i powierzchnię wału. Film ten tworzy się wskutek obrotów wału. Kiedy wał obraca się, wpycha olej do najbardziej obciążonych stref panewki, i […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.