Odgłosy w przekładni pasowej po montażu zestawu CT908K1

2 maja 2012, 15:07

Prawidłowa procedura montażu elementów układu pasowego w pojazdach VAG z 8-zaworowymi silnikami 1.6 i 2.0l wymaga, by kilkakrotnie napiąć i zwolnić napinacz.

Problem:

W niektórych przypadkach krótko po wymianie zestawu elementów napędu paskowego CT 908 K1 marki ContiTech, może pojawić się niepokojący odgłos podczas pracy przy zimnym silniku (pas nie jest ustawiony w osi).
 

Przyczyna:

Pas zębaty powoduje powstawanie odgłosów piszczenia na skutek bocznego ocierania wewnętrznej tarczy obrzeżnikowej rolki napinającej.


 

Rozwiązanie:

Firma ContiTech zaleca, aby rolkę napinającą przed ostatecznym ustawieniem na strzałce 5krotnie całkowicie napiąć i zwolnić. Ponadto, należy upewnić się, że rolka napinacza przylega całą swoją powierzchnią i jest równo osadzona.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Odpowiednie napięcie paska w silnikach 2.2 HDI
Odpowiednie napięcie paska w silnikach 2.2 HDI

By uzyskać optymalne parametry pracy paska w silniku koncernu PSA 2.2 HDI, ważne jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur. Jednostka 2.2 HDI oznaczana jest kodami DW12TED4, 4H01, 4HW. Występuje m.in. w autach marki Citroen, Peugeot, Fiat i Lancia. Konstrukcja stosowanego w tym silniku paska przez lata ulegała zmianom, dlatego obecnie wymaga dwuetapowej […]

Prawidłowe przechowywanie wpływa na trwałość paska
Prawidłowe przechowywanie wpływa na trwałość paska

Przechowywanie pasków rozrządu ma duże znaczenie dla ich trwałości. Materiały, z których są wykonane wymagają specjalnych warunków, by mogły zachować parametry nowych elementów do czasu ich montażu. Paski rozrządu zawierają w sobie odporne na rozciąganie włókno szklane. Mimo, że są one bardzo mocne, są również bardzo kruche. Włókna szklane są bardziej odporne na rozciąganie niż […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!