Prawidłowe przechowywanie wpływa na trwałość paska

9 czerwca 2011, 0:00

Przechowywanie pasków rozrządu ma duże znaczenie dla ich trwałości. Materiały, z których są wykonane wymagają specjalnych warunków, by mogły zachować parametry nowych elementów do czasu ich montażu.

Paski rozrządu zawierają w sobie odporne na rozciąganie włókno szklane. Mimo, że są one bardzo mocne, są również bardzo kruche.

Włókna szklane są bardziej odporne na rozciąganie niż włókna poliestrowe stosowane do produkcji pasków klinowych, nie są one jednak tak samo elastyczne. Pod żadnym pozorem nie wolno zaginać, skręcać lub zagniatać pasków rozrządu, ponieważ może to spowodować uszkodzenie włókien wzmacniających, a w konsekwencji skrócić żywotność paska. W miejscu dawnego zagniecenia może znacznie szybciej dojść do przerwania paska rozrządu.

Z paskiem należy obchodzić się delikatnie i przechowywać w pudełku ochronnym do czasu instalacji. Opakowania należy przechowywać tak, aby się nie gniotły. Idealne warunki magazynowania to suche pomieszczenia, nie narażone na oddziaływanie promieni słonecznych oraz duże zmiany temperatury.

Aby ułatwić bezpieczny transport i przechowywanie, paski rozrządu PowerGrip® są pakowane pojedynczo w pudełka z opisem zastosowań, układem napędu, znakami rozrządu i wskazówkami montażowymi; 10 pudełek w kartonie.

Zestawy PowerGrip® Kit dostarczane są w wytrzymałym pudełku kartonowym.

Źródło: Gates
 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Montaż paska oraz zestawu rozrządu w silnikach VAG 1.4 i 1.6 16V
Montaż paska oraz zestawu rozrządu w silnikach VAG 1.4 i 1.6 16V

Na podstawie analizy poszczególnych przypadków firma Gates stwierdziła, że montaż napinacza w silnikach 1.4/1.6 16V grupy VAG przysparza wielu problemów. Szczególną uwagę należy zwrócić na poniższe zagadnienia. Zdjęcie 1 przedstawia dwie różne wersje napinacza automatycznego (głównego napędu), które występują w zestawach rozrządu Gates. Napinacze te stosuje się wymiennie. Możliwe błędy montażowe: Stwierdzono, co następuje: – […]

Odgłosy w przekładni pasowej po montażu zestawu CT908K1
Odgłosy w przekładni pasowej po montażu zestawu CT908K1

Prawidłowa procedura montażu elementów układu pasowego w pojazdach VAG z 8-zaworowymi silnikami 1.6 i 2.0l wymaga, by kilkakrotnie napiąć i zwolnić napinacz. Problem: W niektórych przypadkach krótko po wymianie zestawu elementów napędu paskowego CT 908 K1 marki ContiTech, może pojawić się niepokojący odgłos podczas pracy przy zimnym silniku (pas nie jest ustawiony w osi).   […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!