Odpowiednie napięcie paska w silnikach 2.2 HDI

14 grudnia 2011, 9:23

By uzyskać optymalne parametry pracy paska w silniku koncernu PSA 2.2 HDI, ważne jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur.

Jednostka 2.2 HDI oznaczana jest kodami DW12TED4, 4H01, 4HW. Występuje m.in. w autach marki Citroen, Peugeot, Fiat i Lancia. Konstrukcja stosowanego w tym silniku paska przez lata ulegała zmianom, dlatego obecnie wymaga dwuetapowej procedury ustawiania napięcia paska. Wartość napięć została zmodyfikowana zgodnie z zaleceniami OE. Należy przestrzegać tych zaleceń i nie wprowadzać do testera STT-1 samego oznaczenia paska 5558XS.

Pasek jest założony standardowo i napięty przez obrót koła napinacza w kierunku przeciwnym do obrotu wskazówek zegara przy użyciu narzędzia Gates nr GAT4567 lub GAT4568.

Obydwa narzędzia wchodzą w skład zestawu GAT4820 (nr OE 0188-J1 lub 0188-J2). Narzędzie jest niezbędne do obracania napinacza i utrzymania w określonej pozycji przy dokręcaniu śruby blokującej (25 Nm) (zdjęcie obok).

Najpierw pasek musi być zainstalowany z napięciem wyższym od normalnego (napięcie wstępne). Napięcie jest mierzone za pomocą dźwiękowego testera Gates STT-1 na odcinku pomiędzy wałkiem rozrządu a pompą wtryskową. W tym celu do urządzenia należy wprowadzić kod 3118.

Następnie koło pasowe na wale należy obrócić osiem razy w kierunku zgodnym z obrotem wskazówek zegara.

Napięcie musi być ustawione na ostatecznym poziomie, jego wartość powinna być ponownie potwierdzona testerem STT-1. Kod do wprowadzenia to 3712.

Zastosowanie procedury dwuetapowego ustawiania napięcia (zalecana w tym przypadku przez producenta samochodu) pozwala ograniczyć powstanie ewentualnych rozbieżności i redukuje wielkość spadku napięcia w dalszej eksploatacji pojazdu.

Opisana procedura pokazana jest na naklejce umieszczonej na pudełku zestawu i paska PowerGrip, jak na zdjęciu obok.

W modelach C8 i 807 koncernu PSA zalecane jest wsunięcie specjalnej pokrywy do osuszania nadmiaru wody (nr OE: 824871) pod zbiornik wyrównawczy, aby woda spływająca z przedniej szyby nie przenikała do układu rozrządu (zdjęcie obok). Zalecany przebieg do wymiany obniżono do 120.000 km lub 5 lat (3 lata przy niekorzystnych warunkach pracy).

Aktualne dane o zastosowaniach dostępne są w katalogu, na stronie www.gatesautocat.com.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Problemy z napięciem w silnikach Chevrolet/Daewoo 16V
Problemy z napięciem w silnikach Chevrolet/Daewoo 16V

Na podstawie informacji rynkowych oraz analizy poszczególnych przypadków stwierdzono, że uniknięcie uszkodzenia napędu w silnikach 16 zaworowych 1.4, 1.5 i 1.6 stosowanych w modelach Aranos, Assol, Aveo, Cielo, Espero, Kalos, Lacetti, Lanos, Nexia, Nubira, Rezzo i Tacuma jest możliwe jedynie przy ścisłym przestrzeganiu odpowiednich zaleceń montażowych. W większości przypadków uszkodzenie silnika spowodowane było błędem w […]

Montaż napinacza w 16-zaworowych silnikach Daewoo i Chevrolet
Montaż napinacza w 16-zaworowych silnikach Daewoo i Chevrolet

Podczas montażu napinacza CT 887 K1 w samochodach marki Daewoo i Chevrolet z silnikami 1.4 16V, 1.5 16V i 1.6 16V, może dojść do odłamania wskaźnika napinacza, skutkującego uszkodzeniem paska. Mogą być dwie przyczyny odłamania wskaźnika: niepoluzowana pompa wodna, której należy używać do regulacji naprężenia lub zbytnie obciążenie ogranicznika przy wymaganym wykonaniu dwóch obrotów silnika […]

Montaż napinacza oraz zestawu rozrządu w silnikach wysokoprężnych PSA
Montaż napinacza oraz zestawu rozrządu w silnikach wysokoprężnych PSA

Przy montażu napinaczy oraz zestawów rozrządu Gates, przeznaczonych dla silników Diesla koncernu PSA, o pojemności 1.9, 2.0 i 2.2 l, możliwy jest błąd podczas montażu napinacza, który może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Problem dotyczy napinaczy Gates T41139, T41140 i zestawów rozrządu K015523XS, KP15523XS, K015524XS, K025524XS, KP15524XS, KP25524XS, K015558XS, KP15558XS, K015588XS, KP15588XS, K015590XS. Zdarzało się, że […]

Odgłosy w przekładni pasowej po montażu zestawu CT908K1
Odgłosy w przekładni pasowej po montażu zestawu CT908K1

Prawidłowa procedura montażu elementów układu pasowego w pojazdach VAG z 8-zaworowymi silnikami 1.6 i 2.0l wymaga, by kilkakrotnie napiąć i zwolnić napinacz. Problem: W niektórych przypadkach krótko po wymianie zestawu elementów napędu paskowego CT 908 K1 marki ContiTech, może pojawić się niepokojący odgłos podczas pracy przy zimnym silniku (pas nie jest ustawiony w osi).   […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!