Montaż napinacza oraz zestawu rozrządu w silnikach wysokoprężnych PSA

14 lutego 2012, 9:28

Przy montażu napinaczy oraz zestawów rozrządu Gates, przeznaczonych dla silników Diesla koncernu PSA, o pojemności 1.9, 2.0 i 2.2 l, możliwy jest błąd podczas montażu napinacza, który może doprowadzić do uszkodzenia silnika.

Problem dotyczy napinaczy Gates T41139, T41140 i zestawów rozrządu K015523XS, KP15523XS, K015524XS, K025524XS, KP15524XS, KP25524XS, K015558XS, KP15558XS, K015588XS, KP15588XS, K015590XS.

Zdarzało się, że koło pasowe napinacza było niewłaściwie osadzone na kołku montażowym (zdj. 1).

Koło pasowe napinacza niewłaściwie osadzone na kołku montażowym Wewnętrzna strona płyty czołowej napinacza opiera się na krawędzi kołka montażowego Wewnętrzna strona płyty czołowej napinacza opiera się na krawędzi kołka montażowego

Jeśli wewnętrzna strona płyty czołowej napinacza opiera się na krawędzi kołka montażowego (zdj. 2 i 3), koło pasowe napinacza nie będzie położone równomiernie na kołku, nawet po dokręceniu śruby mocującej (zdj. 4) odpowiednim momentem. Nieosiowość będzie przyczyną przedwczesnego uszkodzenia paska.
Zdjęcie 5 przedstawia właściwą pozycję kołka montażowego.

Śruba mocująca Właściwa pozycja kołka montażowego

Ważne:

Silnik musi być zimny.
Zaleca się wymianę pompy wodnej razem z paskiem.

Szczegółowe procedury ustawiania napięcia instalacyjnego w opisanych silnikach koncernu PSA są opisane w biuletynach technicznych Gates nr 024, 034, 037, 038 i 044, dostępnych na stronie www.gates.com/poland/biuletynytechniczne.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Odpowiednie napięcie paska w silnikach 2.2 HDI
Odpowiednie napięcie paska w silnikach 2.2 HDI

By uzyskać optymalne parametry pracy paska w silniku koncernu PSA 2.2 HDI, ważne jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur. Jednostka 2.2 HDI oznaczana jest kodami DW12TED4, 4H01, 4HW. Występuje m.in. w autach marki Citroen, Peugeot, Fiat i Lancia. Konstrukcja stosowanego w tym silniku paska przez lata ulegała zmianom, dlatego obecnie wymaga dwuetapowej […]

Przegrzanie rolki zwrotnej z CT 1079 K1
Przegrzanie rolki zwrotnej z CT 1079 K1

Zdarzają się przypadki awarii napędu paskowego silnikach 3.0 DTI V6 w samochodach marki Opel, Renault i Saab wskutek przegrzania. Do uszkodzenia dochodzi krótko po wymianie elementów układu. Przyczyną jest nieprawidłowy montaż. W związku z tym ContiTech przygotował wskazówkę montażową, pozwalająca uniknąć błędów. Nieprawidłowy montaż rolki napędu paskowego powoduje  jej zablokowanie i prowadzi to do przegrzania […]

Promocja produktów Gates oraz Lotos w Moto-Profilu
Promocja produktów Gates oraz Lotos w Moto-Profilu

Firma Moto-Profil przygotowała dwie kolejne promocje. Zakupy produktów Gates lub Lotos nagradzane są m.in. telewizorami, kartami przedpłaconymi oraz „zestawami rajdowymi”. Promocja pasków i napinaczy Gates Skumulowany zakup pasków i napinaczy Gates w czasie trwania promocji nagradzany jest, w zależności od osiągniętego progu kwotowego: 5 000 zł netto – Aparat fotograficzny Panasonic Lumix (wymienne na kartę przedpłaconą […]

Nowość Metelli: Zestawy paska rozrządu z pompą wody
Nowość Metelli: Zestawy paska rozrządu z pompą wody

W ofercie Metelli są dostępne nowe zestawy paska rozrządu z pompą wody. Komplet zawierający pasek rozrządu, napinacz i pompę wody, jest dystrybuowany pod markami Metelli, Graf i KWP. W katalogu znajduje się 66 nowych pozycji asortymentowych, o zastosowaniu w 294 modelach samochodów europejskich producentów, w tym: Grupy Volkswagen, PSA, Fiat, Renault, Volvo i Opel, w […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 16 lutego 2012, 8:51 0 0

a kto dokręca napinacz na odpuszczonym pasku?

Odpowiedz

Anonim, 16 lutego 2012, 22:52 0 0

a gdzie jest tak napisane ?

Odpowiedz