Przegrzanie rolki zwrotnej z CT 1079 K1

29 listopada 2011, 14:52

Zdarzają się przypadki awarii napędu paskowego silnikach 3.0 DTI V6 w samochodach marki Opel, Renault i Saab wskutek przegrzania. Do uszkodzenia dochodzi krótko po wymianie elementów układu. Przyczyną jest nieprawidłowy montaż. W związku z tym ContiTech przygotował wskazówkę montażową, pozwalająca uniknąć błędów.

Nieprawidłowy montaż rolki napędu paskowego powoduje  jej zablokowanie i prowadzi to do przegrzania paska, który przenosi ciepło na inne elementy. Wskutek tego napęd pasowy ulega uszkodzeniu Blokowanie się rolki zwrotnej jest spowodowane zamianą strony rolki przykręcanej do bloku montażowego.

Prawidłowy montaż

Rolka zwrotna musi być zamontowana między wałkami rozrządu wystającym kołnierzem wewnętrznym w kierunku silnika.

W przypadku, gdy rolka zostanie zamontowana odwrotnie, niewłaściwa pozycja spowoduje jej zablokowanie (patrz niecentryczny ślad tarcia paska). Dalej dojdzie do przegrzania napędu pasowego i niezbędna będzie wymiana elementów.

Opublikowane przez: Redakcja
ContiTech

Dowiedz się więcej

Montaż napinacza oraz zestawu rozrządu w silnikach wysokoprężnych PSA
Montaż napinacza oraz zestawu rozrządu w silnikach wysokoprężnych PSA

Przy montażu napinaczy oraz zestawów rozrządu Gates, przeznaczonych dla silników Diesla koncernu PSA, o pojemności 1.9, 2.0 i 2.2 l, możliwy jest błąd podczas montażu napinacza, który może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Problem dotyczy napinaczy Gates T41139, T41140 i zestawów rozrządu K015523XS, KP15523XS, K015524XS, K025524XS, KP15524XS, KP25524XS, K015558XS, KP15558XS, K015588XS, KP15588XS, K015590XS. Zdarzało się, że […]

Uszkodzenie rolki prowadzącej w silnikach Fiata 1.9 JTD
Uszkodzenie rolki prowadzącej w silnikach Fiata 1.9 JTD

Firma ContiTech poinformowała o możliwej awarii rolki prowadzącej paska rozrządu wskutek przegrzania powierzchni bieżnej. Usterka występuje w samochodach Opel, Alfa Romeo, Fiat, i Saab z silnikami 1.9 JTD (nr zestawu rozrządu ContiTech: CT 1105 K1). Problem: Napęd pasowy przestaje pracować wskutek uszkodzonego rolki prowadzącej. Powierzchnia bieżna z tworzywa sztucznego wykazuje oznaki przegrzania (nadtopienie).   Przyczyna: Na skutek […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 1 grudnia 2011, 6:41 0 0

Witam nie rozumiem autora tego tekstu ta pokazana rolka ma wpust na srube wewnatrz rolki i odwrotne skrecenie jest mozliwe ale sruba bedzie wystawac poza obwod rolki , wiec pisanie o nie prawidlowym montazu uwazam za błędny jest temat nieprawidlowego napiecia itp

Odpowiedz

Anonim, 2 grudnia 2011, 21:06 0 0

Fakt

Odpowiedz