Zdarzają się przypadki awarii napędu paskowego silnikach 3.0 DTI V6 w samochodach marki Opel, Renault i Saab wskutek przegrzania. Do uszkodzenia dochodzi krótko po wymianie elementów układu. Przyczyną jest nieprawidłowy montaż. W związku z tym ContiTech przygotował wskazówkę montażową, pozwalająca uniknąć błędów.
Nieprawidłowy montaż rolki napędu paskowego powoduje jej zablokowanie i prowadzi to do przegrzania paska, który przenosi ciepło na inne elementy. Wskutek tego napęd pasowy ulega uszkodzeniu Blokowanie się rolki zwrotnej jest spowodowane zamianą strony rolki przykręcanej do bloku montażowego.
Prawidłowy montaż
Rolka zwrotna musi być zamontowana między wałkami rozrządu wystającym kołnierzem wewnętrznym w kierunku silnika.
W przypadku, gdy rolka zostanie zamontowana odwrotnie, niewłaściwa pozycja spowoduje jej zablokowanie (patrz niecentryczny ślad tarcia paska). Dalej dojdzie do przegrzania napędu pasowego i niezbędna będzie wymiana elementów.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 1 grudnia 2011, 6:41 0 0
Witam nie rozumiem autora tego tekstu ta pokazana rolka ma wpust na srube wewnatrz rolki i odwrotne skrecenie jest mozliwe ale sruba bedzie wystawac poza obwod rolki , wiec pisanie o nie prawidlowym montazu uwazam za błędny jest temat nieprawidlowego napiecia itp
Odpowiedz
Anonim, 2 grudnia 2011, 21:06 0 0
Fakt
Odpowiedz