Uszkodzenie rolki prowadzącej w silnikach Fiata 1.9 JTD

, 14 czerwca 2012, 16:07

Firma ContiTech poinformowała o możliwej awarii rolki prowadzącej paska rozrządu wskutek przegrzania powierzchni bieżnej. Usterka występuje w samochodach Opel, Alfa Romeo, Fiat, i Saab z silnikami 1.9 JTD (nr zestawu rozrządu ContiTech: CT 1105 K1).


Problem:

Napęd pasowy przestaje pracować wskutek uszkodzonego rolki prowadzącej. Powierzchnia bieżna z tworzywa sztucznego wykazuje oznaki przegrzania (nadtopienie).

 


Przyczyna:

Na skutek zablokowania pompy wodnej oraz tarcia ślizgowego pas zębaty przegrzewa się na powierzchni grzbietowej, traci naprężenie i zaczyna przeskakiwać.

 


Rozwiązanie:

Należy zawsze sprawdzać pompę wodną, czy jej stan nie budzi zastrzeżeń. Wymiana pompy powinna być zawsze przeprowadzana równocześnie z każdą wymianą pasa.

 

Dowiedz się więcej

Przegrzanie rolki zwrotnej z CT 1079 K1
Przegrzanie rolki zwrotnej z CT 1079 K1

Zdarzają się przypadki awarii napędu paskowego silnikach 3.0 DTI V6 w samochodach marki Opel, Renault i Saab wskutek przegrzania. Do uszkodzenia dochodzi krótko po wymianie elementów układu. Przyczyną jest nieprawidłowy montaż. W związku z tym ContiTech przygotował wskazówkę montażową, pozwalająca uniknąć błędów. Nieprawidłowy montaż rolki napędu paskowego powoduje  jej zablokowanie i prowadzi to do przegrzania […]

Awaria napędu pasowego wskutek zerwania rolki napinacza po pęknięciu śruby dwustronnej M10
Awaria napędu pasowego wskutek zerwania rolki napinacza po pęknięciu śruby dwustronnej M10

W samochodach VW/Audi z silnikami 1.9 i 2.0 TDI PD, w krótkim czasie po zamontowaniu zestawu rozrządu może dojść do uszkodzenia napędu pasowego wskutek zerwania rolki napinacza. Przyczyną usterki jest nieprawidłowe przyleganie rolki do silnika. Przyczyna zerwania rolki napinacza Rolka napinacza nie mogła  oprzeć się całą powierzchnią na silniku. Z tego powodu na śrubie dwustronnej […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 21 czerwca 2012, 9:29 0 0

ciekawe,w polonezie się takie rzeczy nie działy.ci współcześni inżynierowie,wszędzie plastik....

Odpowiedz

Anonim, 21 czerwca 2012, 9:31 0 0

dysponując zdrowym zgryzem,można połowę współczesnego silnika zjeść z wołowiną:)

Odpowiedz

Anonim, 2 lipca 2012, 22:37 0 0

Pompe trzeba każdorazowo wymienić, bo jest tak samo dobrej jakości jak i te rolki jak były z metalu nie było problemu

Odpowiedz

Anonim, 8 lutego 2013, 17:18 0 0

a jak pompa przejechała 24tys km ???bo byla wymieniona razem z roz...

Odpowiedz