Montaż napinacza w 16-zaworowych silnikach Daewoo i Chevrolet

, 26 listopada 2010, 0:00

Podczas montażu napinacza CT 887 K1 w samochodach marki Daewoo i Chevrolet z silnikami 1.4 16V, 1.5 16V i 1.6 16V, może dojść do odłamania wskaźnika napinacza, skutkującego uszkodzeniem paska.

Mogą być dwie przyczyny odłamania wskaźnika: niepoluzowana pompa wodna, której należy używać do regulacji naprężenia lub zbytnie obciążenie ogranicznika przy wymaganym wykonaniu dwóch obrotów silnika przy zwiększonym naprężeniu (otwór na płycie głównej).

Aby zabezpieczyć się przed opisanym problemem, należy poluzować pompę wodną, a następnie (przy pomocy narzędzia OE J-42492) obrócić ją i ponownie dokręcić siłą 8 Nm. Należy również pamiętać, aby języczek wskaźnika był zawsze nastawiony bez żadnych obciążeń. Po wykonaniu dwóch obrotów silnika, oba wskaźniki muszą się pokrywać.


Źródło: Continental

Dowiedz się więcej

Montaż paska (zestawu) rozrządu w samochodzie Ford Puma 1.7
Montaż paska (zestawu) rozrządu w samochodzie Ford Puma 1.7

Procedura montażu napinacza paska rozrządu w samochodzie Ford Puma 1.7 o kodzie 17HDEY jest inna niż najczęściej stosowana. Dlatego aby uniknąć negatywnych konsekwencji warto zastosować się do rad przedstawionych przez firmę Gates. Niniejsze opracowanie ma na celu omówienie potencjalnych problemów montażowych napinacza w układzie paska synchronicznego. Zastosowany napinacz automatyczny, nie jest napinaczem mimośrodowym. Prawidłowa instalacja wymaga […]

Zmiana napinacza rolkowego w silnikach 1.2 Renault
Zmiana napinacza rolkowego w silnikach 1.2 Renault

W zestawach ContiTech CT 1045 K1, przeznaczonych do szesnastozaworowych silników Renault o pojemności 1,2 l, napinacz rolkowy z zestawu różni się]b[ materiałem płaszcza tocznego od zdemontowanego napinacza. Różnica w materiale, z którego wykonano płaszcz toczny jest zmianą producenta – spiekany metal zastąpiono tworzywem sztucznym. Nowy napinacz może być stosowany bez ograniczeń.  

Nie pomyl napinaczy
Nie pomyl napinaczy

Istnieje ryzyko, ze rolki napinaczy INA „531 0252 30” i „531 0525 30” mogą być ze sobą pomylone. Nie tylko numery referencji są do siebie podobne. Wizualnie istnieje bardzo mało różnic pozwalających na odróżnienie obu rolek. Odmienne są jedynie wskaźniki obu rolek napinaczy i ich ustawienia. Z perspektywy technicznej jednak oba urządzenia bardzo się różnią. […]

Zamiana paska klinowego 6PK1140 ELAST na 6PK1070
Zamiana paska klinowego 6PK1140 ELAST na 6PK1070

W pojazdach Audi, VW, Seat i Skoda z silnikami 1,6 TDI i 2,0 TDI z systemem Common Rail zmienił się pasek klinowy. Z tego względu przy wymianie tego elementu należy zamontować również nowy napinacz, tak by zapewnić prawidłową współpracę obu elementów. Problem: Pasek klinowy 6PK1140 ELAST (nr OE- 03L903137G) nie jest już dostarczany. Nie można […]

Odpowiednie napięcie paska w silnikach 2.2 HDI
Odpowiednie napięcie paska w silnikach 2.2 HDI

By uzyskać optymalne parametry pracy paska w silniku koncernu PSA 2.2 HDI, ważne jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur. Jednostka 2.2 HDI oznaczana jest kodami DW12TED4, 4H01, 4HW. Występuje m.in. w autach marki Citroen, Peugeot, Fiat i Lancia. Konstrukcja stosowanego w tym silniku paska przez lata ulegała zmianom, dlatego obecnie wymaga dwuetapowej […]

Komentarze

Brak komentarzy!