Montaż paska (zestawu) rozrządu w samochodzie Ford Puma 1.7

, 23 marca 2011, 0:00

Procedura montażu napinacza paska rozrządu w samochodzie Ford Puma 1.7 o kodzie 17HDEY jest inna niż najczęściej stosowana. Dlatego aby uniknąć negatywnych konsekwencji warto zastosować się do rad przedstawionych przez firmę Gates. Niniejsze opracowanie ma na celu omówienie potencjalnych problemów montażowych napinacza w układzie paska synchronicznego.

Zastosowany napinacz automatyczny, nie jest napinaczem mimośrodowym. Prawidłowa instalacja wymaga szczegółowego przestrzegania procedury montażowej, która różni się w tym przypadku od powszechnie stosowanej dla napinaczy z zawleczką blokującą. 

Najczęściej występujące błędy:

Najczęściej popełnianym błędem, podczas montażu napinacza w tym silniku, jest dokręcanie śrub i następnie wyciąganie zawleczki blokującej. Tego typu montaż wyklucza prawidłowe funkcjonowanie sprężyny napinacza. Przy dokręceniu dolnej śruby napinacza, przed częściowym wyciągnięciem zawleczki blokującej, sprężyna nie może podnieść płyty czołowej do właściwej pozycji.
W takim przypadku dolna śruba napinacza będzie usadowiona po lewej stronie otworu szczelinowego.

Niewłaściwa pozycja płyty czołowej umożliwi “luzowanie” silnika, gdy jest wyłączony i zbyt mocne ściśnięcie sprężyny. Wystąpi zbyt niskie napięcie paska, a w konsekwencji przeskakiwanie zębów i/ lub uszkodzenie paska.

Procedura montażowa:

1. silnik musi być zimy a tłok nr 1 ustawiony w Górnym Martwym Położeniu (GMP)

2. włóż trzpień do blokowania koła wału korbowego i płytę nastawczą wałka rozrządu

3. poluzuj śruby kół zębatych wałków rozrządu przytrzymując w miejscu wałki kluczem. Zluzuj koła na stożkach.

4. odciągnij napinacz od paska (klucz 12 mm) tak, aby można było wsunąć 5 mm zawleczki zabezpieczającej w tylną płytę (zdjęcie po prawej)

5. wyjmij dolną śrubę

6. zdemontuj prowadnicę paska (po prawej stronie koła zębatego wału korbowego)

7. zdemontuj pasek i napinacz

8. zainstaluj nowy napinacz (dokręć wyłącznie górną śrubę, dolną pozostaw poluzowaną)

9. załóż nowy pasek

10. zainstaluj prowadnicę paska (9 Nm)

11. wysuń zawleczkę napinacza o 2-3 mm (zwalniając od tylnej płyty – zdjecie po lewej)

12. sprężyna popchnie koło pasowe w kierunku paska i przesunie płytę czołową, dolna śruba napinacza pozostanie po prawej stronie otworu szczelinowego (zdjęcie po prawej)

13. dokręć dolną śrubę napinacza (20 Nm)

14. wyjmij całkowicie zawleczkę zabezpieczającą

15. zainstaluj koło pasowe wału korbowego

16. zainstaluj nową śrubę koła pasowego wału korbowego
(40 Nm + 90°) (ważne!)

17. upewnij się, czy pierwszy tłok w dalszym ciągu znajduje się w GMP

18. dokręć śruby kół zębatych wałków rozrządu: wylotowy (lewy) 60 Nm, dolotowy (prawy) 105 Nm, przytrzymując w miejscu wałki kluczem

19. usuń blokady

20. obróć silnik dwukrotnie, upewnij się czy pierwszy tłok jest ustawiony w GMP i czy można włożyć ponownie trzpień blokujący i płytę nastawczą wałka rozrządu

 

Dowiedz się więcej

Nowy napinacz paska rozrządu do silników 1,9TDI i 1,9SDI VAG
Nowy napinacz paska rozrządu do silników 1,9TDI i 1,9SDI VAG

Dotychczas stosowany napinacz (531 0275 30) zastąpiono napinaczem z wskaźnikiem napięcia 531 0440 30. Nowy napinacz odróżnia od dotychczasowego kilka cech zewnętrznych: Marka pojazdu: Audi, Seat, Skoda, Volkswagen Model: Audi • A3 (8L) Seat • Cordoba (6K), Ibiza III (6K), Ibiza IV (6L), Inca (6K), Leon (1M),Toledo II (1M) Skoda • Fabia (6Y), Octavia (1U) […]

Problemy z napięciem w silnikach Chevrolet/Daewoo 16V
Problemy z napięciem w silnikach Chevrolet/Daewoo 16V

Na podstawie informacji rynkowych oraz analizy poszczególnych przypadków stwierdzono, że uniknięcie uszkodzenia napędu w silnikach 16 zaworowych 1.4, 1.5 i 1.6 stosowanych w modelach Aranos, Assol, Aveo, Cielo, Espero, Kalos, Lacetti, Lanos, Nexia, Nubira, Rezzo i Tacuma jest możliwe jedynie przy ścisłym przestrzeganiu odpowiednich zaleceń montażowych. W większości przypadków uszkodzenie silnika spowodowane było błędem w […]

Montaż napinacza w 16-zaworowych silnikach Daewoo i Chevrolet
Montaż napinacza w 16-zaworowych silnikach Daewoo i Chevrolet

Podczas montażu napinacza CT 887 K1 w samochodach marki Daewoo i Chevrolet z silnikami 1.4 16V, 1.5 16V i 1.6 16V, może dojść do odłamania wskaźnika napinacza, skutkującego uszkodzeniem paska. Mogą być dwie przyczyny odłamania wskaźnika: niepoluzowana pompa wodna, której należy używać do regulacji naprężenia lub zbytnie obciążenie ogranicznika przy wymaganym wykonaniu dwóch obrotów silnika […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 12 sierpnia 2011, 14:10 0 0

porada, przy łączeniu skrzyni i wału jest śruba która sie wykreca i wkłada srube 14 dzieki temu blokuje sie wał. pozdrawiam

Odpowiedz