Rynek filtrów kabinowych stopniowo wzrasta, warto więc aby dystrybutorzy części zamiennych oraz mechanicy ten potencjał wykorzystali. Regularna kontrola i wymiana filtrów kabinowych powinna stać się standardem.
Prawie 95% nowych samochodów jest fabrycznie wyposażonych w filtr kabinowy, mimo że nie każdy z nich posiada klimatyzację. Sogefi szacuje, że europejski rynek filtrów kabinowych – zarówno niezależny rynek części zamiennych jak i OES – to około 40 milionów sztuk filtrów kabinowych rocznie. Ponadto filtry kabinowe są szybko rozwijającą się gałęzią filtracji, o czym świadczy roczny wzrost sprzedaży na poziomie 10%. Dzieję się tak min. dlatego, że filtr kabinowy odgrywa ważną rolę w utrzymaniu zdrowia, komfortu oraz bezpieczeństwa osób przebywających w samochodzie.
Wymiana filtra kabinowego nie jest ani trudna ani czasochłonna. Andrea Taschini, Dyrektor Generalny Sogefi Aftermarket Division wyjaśnia: “Wielu pracowników warsztatów nie zdaje sobie sprawy że nawet 75% problemów z klimatyzacją jest de facto spowodowanych zablokowanym filtrem kabinowym. Nie każdy także wie, że aby go wymienić nie ma potrzeby ingerencji w układ klimatyzacji. Jeśli zostaną zgłoszone problemy z klimatyzacją warto zawsze najpierw sprawdzić stan filtra kabinowego.”
Wykorzystanie potencjału rozwijającego się rynku filtrów kabinowych może okazać się niezwykle rentownym przedsięwzięciem zarówno dla dystrybutorów części zamiennych jak i warsztatów mechaniki pojazdowej.
Dlaczego filtr kabinowy jest niezbędny?
Wzrost natężenia ruchu samochodowego oznacza, że użytkownicy pojazdów są narażeni na działanie zanieczyszczeń przedostających się do wnętrz samochodów przez przewody wentylacyjne i układy klimatyzacji. Długotrwałe narażenie na zanieczyszczenia może niekorzystnie wpływać na zdrowie osób przebywających w pojeździe. Mikroorganizmy mogą namnażać się w kabinie samochodu do ilości nawet pięcio lub ośmiokrotnie przekraczającej bezpieczne dla zdrowia normy. Takie stężenie bakterii może powodować wiele problemów zdrowotnych włączając podrażnienie błon śluzowych górnych dróg oddechowych, łzawienie oczu, bóle głowy, nudności, astmę, nie wspominając o reakcjach alergicznych.
Aby zadbać o zdrowie kierowcy i pasażerów należy pamiętać o regularnej wymianie filtra kabinowego, a także o czyszczeniu układu klimatyzacji i wentylacji. Z badań wynika, że świadomość mechaników i kierowców dotycząca tej kwestii stopniowo wzrasta i, według statystyk, filtr kabinowy jest wymieniany średnio co 3 lata. Jak wiadomo, aby zapewnić optymalny komfort i wydajność, wymiana filtra kabinowego powinna mieć miejsce co najmniej raz w roku lub być dostosowana do wymogów producenta danego pojazdu.
Brak regularności jeśli chodzi o wymianę filtra kabinowego może doprowadzić do jego zablokowania, co z kolei prowadzi do tego, że bakterie wraz ze szkodliwymi substancjami nie zostają efektywnie odfiltrowane i przedostają się do kabiny samochodu. Ponadto, zablokowany filtr kabinowy hamuje przepływ świeżego powietrza, powodując nie tylko problemy z odmrażaniem i odparowywaniem szyb ale również szybsze męczenie się kierowcy i pasażerów.
Z tego względu, w okresie kontroli i czyszczenia układów klimatyzacji, Sogefi zwraca uwagę mechaników na potrzebę kontroli filtrów kabinowych.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 15 czerwca 2012, 10:14 0 0
Taaak !
a najlepsi sa Ci co filtr usunęli, a maja klimatyzację .
-duza zdrowia im zycze na zagnojonym parowniku przez który wprowadzaja sobie smiertelna dawkę grzybów plesniowych i smierdzacego odoru z zamknietej komory parownika -:)
Odpowiedz
Anonim, 18 czerwca 2012, 8:52 0 0
Ta, jeden taksiarz chwalił się, że założył pończochę zamiast filtra, bo mu się samochód parował...
Odpowiedz