Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
23.12 Ikony Motoryzacji 2024: idealny pomysł na czas wolny z rodziną. Fotorelacja. 23.12 Dwa konkursy na innowacje w branży motoryzacyjnej 23.12 Przygotowanie do zimy i serwis samochodów elektrycznych. Wywiad z przedstawicielem jednego z producentów. 23.12 Awaria AdBlue w blueHDi: producent zobowiązał się do napraw i odszkodowań 23.12 Continental pierwszą firmą z branży motoryzacyjnej w Programie Współdziałania KAS

Technika

Awaria napędu pasowego wskutek zerwania rolki napinacza po pęknięciu śruby dwustronnej M10

W samochodach VW/Audi z silnikami 1.9 i 2.0 TDI PD, w krótkim czasie po zamontowaniu zestawu rozrządu może dojść do uszkodzenia napędu pasowego wskutek zerwania rolki napinacza. Przyczyną usterki jest nieprawidłowe przyleganie rolki do silnika. Przyczyna zerwania rolki napinacza Rolka napinacza nie mogła  oprzeć się całą powierzchnią na silniku. Z tego powodu na śrubie dwustronnej […]

Montaż napinacza oraz zestawu rozrządu w silnikach wysokoprężnych PSA

Przy montażu napinaczy oraz zestawów rozrządu Gates, przeznaczonych dla silników Diesla koncernu PSA, o pojemności 1.9, 2.0 i 2.2 l, możliwy jest błąd podczas montażu napinacza, który może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Problem dotyczy napinaczy Gates T41139, T41140 i zestawów rozrządu K015523XS, KP15523XS, K015524XS, K025524XS, KP15524XS, KP25524XS, K015558XS, KP15558XS, K015588XS, KP15588XS, K015590XS. Zdarzało się, że […]

Wymiana tulei sprzęgającej i wolnego koła alternatora w pojazdach VW

W pojazdach marki Volkswagen z silnikami 2.5 TDI oraz 5.0 TDI producent określił czas, po którym powinna nastąpić wymiana wolnego koła alternatora i tulei sprzęgającej. Moment ten zależy od wyposażenia pojazdu w filtr cząstek stałych. W samochodach Phaeton, Touareg, Multivan T5 i Transporter T5 z silnikami TDI po 150 000 kilometrów dla samochodów bez filtra cząsteczek […]

Wpływ rowków w panewkach głównych na osiągi

Od lat na głównych panewkach stosowano liczne rodzaje rowków. Producenci panewek często otrzymują pytania o ich znaczenie w łożyskach ślizgowych. Kluczowe jest zrozumienie, że działanie panewek zależy od filmu olejowego dzielącego łożysko ślizgowe i powierzchnię wału. Film ten tworzy się wskutek obrotów wału. Kiedy wał obraca się, wpycha olej do najbardziej obciążonych stref panewki, i […]

Po pierwsze bezpieczeństwo

Po polskich drogach jeździ ponad 2 mln samochodów zasilanych LPG. Tak masowe zastosowanie tego paliwa spowodowało, że nikogo już nie dziwią pojazdy wyposażone w dodatkową instalację a dystrybutory do sprzedaży autogazu traktowane są jako standardowe wyposażenie stacji paliwowych. Umieszczenie zbiorników benzyny i oleju napędowego pod ziemią powoduje, że nie odczuwamy zagrożenia wynikającego ze zmagazynowania tak […]

Niekończące się problemy z dynamiką

Pan Krzysztof naprawia samochody od wielu lat i przed kilkoma laty poznałem go prowadząc szkolenie o sondach lambda. Gdy ostatnio zadałem mu pytanie, czy napotyka trudne uszkodzenia z którymi nie może sobie poradzić, to przyznał, że całkiem niedawno jego serwis opuścił właśnie taki samochód, którego nie potrafił naprawić. Samochód nie miał mocy i nie przyśpieszał […]

Odpowiednie napięcie paska w silnikach 2.2 HDI

By uzyskać optymalne parametry pracy paska w silniku koncernu PSA 2.2 HDI, ważne jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur. Jednostka 2.2 HDI oznaczana jest kodami DW12TED4, 4H01, 4HW. Występuje m.in. w autach marki Citroen, Peugeot, Fiat i Lancia. Konstrukcja stosowanego w tym silniku paska przez lata ulegała zmianom, dlatego obecnie wymaga dwuetapowej […]

Przegrzanie rolki zwrotnej z CT 1079 K1

Zdarzają się przypadki awarii napędu paskowego silnikach 3.0 DTI V6 w samochodach marki Opel, Renault i Saab wskutek przegrzania. Do uszkodzenia dochodzi krótko po wymianie elementów układu. Przyczyną jest nieprawidłowy montaż. W związku z tym ContiTech przygotował wskazówkę montażową, pozwalająca uniknąć błędów. Nieprawidłowy montaż rolki napędu paskowego powoduje  jej zablokowanie i prowadzi to do przegrzania […]

Czyszczenie zablokowanych łopatek w turbosprężarce VNT

Zapraszamy do obejrzenia filmu zawierającego wskazówki dotyczące czyszczenia łopatek turbosprężarki ze zmienną geometrią. Jeden z użytkowników YouTube zamieścił film zawierający swoje wskazówki dotyczące czyszczenia łopatek turbosprężarki VNT. Jak sam autor podkreśla nie jest to profesjonalny film szkoleniowy lecz porady, które przygotował dla swojego kolegi.  Film zyskał sporą popularność w Internecie i pojawiło się wiele komentarzy, […]

Akumulator: Serce systemu Start-Stop

Obniżenie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla to jedno z najważniejszych współczesnych wyzwań towarzyszących produkcji samochodów. W 2012 roku wchodzą w życie nowe przepisy Unii Europejskiej, zgodnie z którymi poziom emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych nie będzie mógł przekroczyć 130 g/km. Dużą rolę w ograniczeniu szkodliwej emisji odegrają systemy Start-Stop. Według prognoz przygotowanych przez […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.