Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Technika

Instrukcja montażu zestawu sprzęgła dla pojazdów z silnikiem G9T, G9U

Podczas montażu samonastawnego sprzęgła LuK RepSet® Pro do samochodów Nissan, Opel, Renault wyposażonych w silniki Diesla o pojemności 2.2l i kodach G9T i G9U należy ściśle zastosować się do procedury montażu. Dlatego dla zestawu 415 0146 10 marki LuK przygotowano specjalne wskazówki. Z uwagi na samoregulację, sprzęgła typu SAC należy montować metodą umożliwiającą bezsiłowe dokręcenie śrub […]

Wskazówka montażowa centralnego wysprzęglika LuK 510001610

Podczas montażu wysprzęglika możliwe jest, aby odwrotnie zamontować łożysko co doprowadzi do uszkodzenia sprzęgła. Należy więc zwrócić szczególną uwagę, aby łożysko było odwrócone płaską częścią do docisku. Jest możliwe aby wyjęte wcześniej z centralnego wysprzęglika łożysko, zostało ponownie włożone odwrotną stroną, co uniemożliwi jego prawidłowe działanie, prowadząc do uszkodzenia końcówek sprężyny talerzowej i głośnej pracy. […]

Główne przyczyny uszkodzeń łożysk kół

Łożyska kół konstruowane są w taki sposób by zapewniały w miarę możliwości jak największą trwałość i skuteczność. Pomimo wszystko pod wpływem działania czynników zewnętrznych może dojść do przedwczesnego jego zużycia. Łożyska kół, w dzisiejszych pojazdach, muszą sprostać wielu wymogom przez cały okres użytkowania samochodu. Obok długiego czasu eksploatacji należą do nich m.in. właściwa geometria, odporność […]

Wskazówka montażowa centralnego wysprzęglika LuK 510006310

Podczas montażu wyprzęglika w niektórych samochodach Opel/Vauxhall należy zawleczkę blokującą usunąć dopiero po jego zamontowaniu. Wcześniejsze zdjęcie zatyczki może prowadzić do wysunięcia się wysprzęglika z tylnej prowadnicy i jego rozszczelnienia. W takim przypadku wysprzęglik nie nadaje się do użytku. Reklamacje ze śladami błędnego montażu nie będą uwzględniane przez producenta. Wysprzęglik LuK 510 0063 10 stosowany […]

Diagnoza i naprawa uszkodzeń popychaczy zaworowych

Prace naprawcze mechanizmu rozrządu zaworowego wymagają najwyższej uwagi. Nieprawidłowe obchodzenie się z tymi elementami lub niewłaściwe procedury stosowane przy naprawie mogą doprowadzić do awarii silnika. W celu uniknięcia usterek spowodowanych zanieczyszczeniami, prace naprawcze mechanizmu rozrządu zaworowego powinny być wykonywane w czystym otoczeniu. Nawet najdrobniejsze zanieczyszczenia mogą pogorszyć funkcjonowanie mechani-zmu, a nawet doprowadzić do awarii silnika. […]

Zmiana napinacza rolkowego w silnikach 1.2 Renault

W zestawach ContiTech CT 1045 K1, przeznaczonych do szesnastozaworowych silników Renault o pojemności 1,2 l, napinacz rolkowy z zestawu różni się]b[ materiałem płaszcza tocznego od zdemontowanego napinacza. Różnica w materiale, z którego wykonano płaszcz toczny jest zmianą producenta – spiekany metal zastąpiono tworzywem sztucznym. Nowy napinacz może być stosowany bez ograniczeń.  

Metody obliczeniowe dla trwałości łożysk

Doświadczenia praktyczne wykazały, że pozornie identyczne łożyska toczne pracujące w identycznych warunkach, niekoniecznie uzyskają taką samą trwałość zmęczeniową. Znormalizowane metody obliczenia trwałości pomagają dokonać opartego na nauce wyboru wielkości łożyska do określonego zastosowania. Przemysł zwraca się w stronę znormalizowanych obliczeń żywotności z dobrego powodu: w rzeczywistości niepraktycznie jest z perspektywy czasu i kosztów przeprowadzanie badania […]

Prawidłowy montaż kluczowy dla trwałości łożyska

Każde łożysko ma obliczoną na etapie projektowania trwałość eksploatacyjną. Jednakże badania wykazały, że z powodu różnych przyczyn nie każde łożysko tą trwałość osiąga. Podczas cyklu życia łożyska można wyróżnić kluczowe etapy wywierające istotny wpływ na trwałość eksploatacyjną łożyska. Jednym z tych etapów jest montaż i smarowanie . Poprzez zastosowanie właściwych praktyk obsługi oraz używanie odpowiednich […]

Procedura napięcia paska w silnikach PSA 2.0 HDI przy pomocy testera STT-1

Aby osiągnąć optymalne parametry pracy paska rozrządu 5524XS w silniku PSA 2.0HDI (kody: DW10ATED, DW10BTED, W10CTED, DW10TD, RHV, RHX, RHZ ) istotnym jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur. Silnik ten wymaga dwuetapowej procedury napinania paska. Nowa dwuetapowa procedura jest wynikiem zmian w technologii materiałowej obecnie produkowanych pasków. Zgodnie z zaleceniami OE zmodyfikowano wartości […]

Nowa procedura napięcia paska w silnikach PSA 1.9D przy użyciu testera STT-1

W związku z tym, że konstrukcja paska ulegała zmianom przez lata, silnik PSA 1.9D wymaga obecnie dwuetapowej procedury ustawiania napięcia paska. Zgodnie z zaleceniami OE zmodyfikowano wartości napięć. Procedura dotyczy silników o kodach: DW8, DW8B, WJZ, 1WZ. Producent pasków podkreśla potrzebę przestrzegania nowych zaleceń. W przypadku korzystania z testera STT-1, nie należy wprowadzać danych samego oznaczenia paska […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.