Czyszczenie zablokowanych łopatek w turbosprężarce VNT

, 29 listopada 2011, 11:47

Zapraszamy do obejrzenia filmu zawierającego wskazówki dotyczące czyszczenia łopatek turbosprężarki ze zmienną geometrią.

Jeden z użytkowników YouTube zamieścił film zawierający swoje wskazówki dotyczące czyszczenia łopatek turbosprężarki VNT. Jak sam autor podkreśla nie jest to profesjonalny film szkoleniowy lecz porady, które przygotował dla swojego kolegi. 

Film zyskał sporą popularność w Internecie i pojawiło się wiele komentarzy, dlatego postanowiliśmy opublikować go także w naszym serwisie. Co Państwo sądzicie o prezentowanych wskazówkach?
 

 

Dowiedz się więcej

Turbosprężarki VNT Garretta do starszych pojazdów w dobrej cenie
Turbosprężarki VNT Garretta do starszych pojazdów w dobrej cenie

Garrett wprowadził do oferty turbosprężarki AiResearch, przeznaczone do starszych pojazdów wykorzystujących turbosprężarki VNT, gdzie zakup nowej turbosprężarki był nieopłacalny. AiResearch są wysokiej jakości produktem klasy B firmy Garrett i mogą zawierać sprawdzone w fabrykach elementy z odzysku. Obecnie w ofercie dostępnych jest pięć turbosprężarek VNT w wersji AiResearch. Linia AiResearch umożliwia zakup nowej turbosprężarki VNT […]

Co z regeneracją turbosprężarek „ze zmienną geomerią”?
Co z regeneracją turbosprężarek „ze zmienną geomerią”?

Turbosprężarki „ze zmienną geometrią” Garrett VNT (Variable Nozzle Turbine) W 1991r. nastąpił przełom w technologii turbodoładowania silników spalinowych montowanych w samochodach osobowych. Stało się to wówczas, gdy jeden z największych producentów turbosprężarek do silników spalinowych, firma Garrett należąca do koncernu Honeywell, wprowadziła do produkcji turbosprężarkę typu VNT. Popularnie nazywane „turbosprężarki ze zmienną geometrią” – kierownicą […]

Błędy przy wymianie turbosprężarki
Błędy przy wymianie turbosprężarki

Częstym błędem przy wymianie turbosprężarki jest tzw. suchy start. Suchy start to nic innego jak uruchomienie silnika z nowo zamontowaną turbosprężarką na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Poniżej przedstawiamy kilka faktów i porad dotyczących tego zjawiska. Najistotniejszą kwestią podczas wymiany turbosprężarki jest to aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem a pompa […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 30 listopada 2011, 0:25 1 0

wydaje się oczywiste, że ustawienie łopatek w pierścieniu jest ściśle powiązane z ilością gazów spalinowych. Istota działanie zmiennej geometrii umożliwia utrzymanie odpowiednio wysokich obrotów turbiny nawet przy niskich obrotach silnika ( małej ilości gazów spalinowych).

To jak dmuchanie przez rurkę na wiatraczek jaki wszyscy pewnie znamy z dzieciństwa.

Co jednak stanie się z turbiną jeśli średnica owej rurki (ustawienie łopatek na pierścieniu zmiennej geometrii) nie zmieni się a w rurkę zacznie dmuchać nie jeden a dwudziestu ludzi?

Pierścień oczyszczony w podany wyżej sposób nie daje absolutnie żadnej pewności prawidłowego działania i musimy założyć iż łopatki mogą nie rozchylać się do prawidłowego położenia - a konsekwencje takiego stanu rzeczy to nie tylko uszkodzenie turbosprężarki.

Przy niedostatecznie rozchylonych łopatkach a dużym wydatku spalin ( kiedy mocniej wciskamy pedał gazu) turbina osiąga ogromne obroty, które przez dłuższy czas działania mogą doprowadzić do urwania się wirnika po stronie wydechu. Urwany wirnik i wirująca oś turbosprężarki są źródłem metalowych opiłków ktore z kolei dostają się do oleju silnikowego (poprzez układ smarowania turbiny). Uszkodzeniu może ulec cały silnik, a w pierwszej kolejności pompa olejowa która nie jest chroniona filtrem oleju.

Pozdrawiam - właściciel zregenerowanej turbiny do E39

Odpowiedz

Anonim, 1 grudnia 2011, 8:38 0 0

Rastman,musisz jeszcze postudiować temat, zanim się wygłupisz takimi wypowiedziami.:))

Odpowiedz

Anonim, 2 grudnia 2011, 15:30 0 0

stukać w klawiaturę można bez końca... Może jakieś uzasadnienie?

Odpowiedz

Anonim, 2 grudnia 2011, 15:32 0 0

Może wykażesz się wiedzą, której ja nie posiadam i wskażesz mi moje niedouczenie ?

Odpowiedz

Anonim, 2 grudnia 2011, 23:16 0 0

Cóż za fachowe słownictwo???Rollersy???Jak kupujesz części skoro nie znasz ich nazw???Pompka ssająca?Chyba ssąca?Chociaż to też nie prawda...Może podciśnieniowa?

Odpowiedz

Anonim, 16 grudnia 2012, 16:59 0 0

Filmik pierwszy raz oglądałem 1,5 roku temu i przyznam że mnie nawet zafascynował. Obecnie po 18 miesiącach regeneracji turbosprężarek mogę stwierdzić, że pominiętych zostało bardzo wiele przydatnych wskazówek. WD40 i papier ścierny nie wystarczą do wyczyszczenie zmiennej geometrii. Poza tym w starych typach Garretta pierścień można założyć na dwa sposoby. Tu akurat pokazana była turbina KP39 czyli pierwsza edycja zmiennej geometrii KKK. Śrubki nie odkręcają się tak łatwo jakby się wydawało, a sam rdzeń nie wyjdzie z turbiny pukając młotkiem w muszlę aluminikową bo można ją ukruszyć. Szkoda że autor nie dodał informacji jakich narzędzi powinno się użyć i gdzie dokłądnie uderzać. Pozdrawiam - STS Turbo Warszawa

Odpowiedz