Czyszczenie zablokowanych łopatek w turbosprężarce VNT
Opublikowane przez: Redakcja,
https://motofocus.pl/
29 listopada 2011, 11:47
Zapraszamy do obejrzenia filmu zawierającego wskazówki dotyczące czyszczenia łopatek turbosprężarki ze zmienną geometrią.
Jeden z użytkowników YouTube zamieścił film zawierający swoje wskazówki dotyczące czyszczenia łopatek turbosprężarki VNT. Jak sam autor podkreśla nie jest to profesjonalny film szkoleniowy lecz porady, które przygotował dla swojego kolegi.
Film zyskał sporą popularność w Internecie i pojawiło się wiele komentarzy, dlatego postanowiliśmy opublikować go także w naszym serwisie. Co Państwo sądzicie o prezentowanych wskazówkach?
Garrett wprowadził do oferty turbosprężarki AiResearch, przeznaczone do starszych pojazdów wykorzystujących turbosprężarki VNT, gdzie zakup nowej turbosprężarki był nieopłacalny. AiResearch są wysokiej jakości produktem klasy B firmy Garrett i mogą zawierać sprawdzone w fabrykach elementy z odzysku. Obecnie w ofercie dostępnych jest pięć turbosprężarek VNT w wersji AiResearch. Linia AiResearch umożliwia zakup nowej turbosprężarki VNT […]
Turbosprężarki „ze zmienną geometrią” Garrett VNT (Variable Nozzle Turbine) W 1991r. nastąpił przełom w technologii turbodoładowania silników spalinowych montowanych w samochodach osobowych. Stało się to wówczas, gdy jeden z największych producentów turbosprężarek do silników spalinowych, firma Garrett należąca do koncernu Honeywell, wprowadziła do produkcji turbosprężarkę typu VNT. Popularnie nazywane „turbosprężarki ze zmienną geometrią” – kierownicą […]
Częstym błędem przy wymianie turbosprężarki jest tzw. suchy start. Suchy start to nic innego jak uruchomienie silnika z nowo zamontowaną turbosprężarką na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Poniżej przedstawiamy kilka faktów i porad dotyczących tego zjawiska. Najistotniejszą kwestią podczas wymiany turbosprężarki jest to aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem a pompa […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim,
30 listopada 2011, 0:25
10
wydaje się oczywiste, że ustawienie łopatek w pierścieniu jest ściśle powiązane z ilością gazów spalinowych. Istota działanie zmiennej geometrii umożliwia utrzymanie odpowiednio wysokich obrotów turbiny nawet przy niskich obrotach silnika ( małej ilości gazów spalinowych).
To jak dmuchanie przez rurkę na wiatraczek jaki wszyscy pewnie znamy z dzieciństwa.
Co jednak stanie się z turbiną jeśli średnica owej rurki (ustawienie łopatek na pierścieniu zmiennej geometrii) nie zmieni się a w rurkę zacznie dmuchać nie jeden a dwudziestu ludzi?
Pierścień oczyszczony w podany wyżej sposób nie daje absolutnie żadnej pewności prawidłowego działania i musimy założyć iż łopatki mogą nie rozchylać się do prawidłowego położenia - a konsekwencje takiego stanu rzeczy to nie tylko uszkodzenie turbosprężarki.
Przy niedostatecznie rozchylonych łopatkach a dużym wydatku spalin ( kiedy mocniej wciskamy pedał gazu) turbina osiąga ogromne obroty, które przez dłuższy czas działania mogą doprowadzić do urwania się wirnika po stronie wydechu. Urwany wirnik i wirująca oś turbosprężarki są źródłem metalowych opiłków ktore z kolei dostają się do oleju silnikowego (poprzez układ smarowania turbiny). Uszkodzeniu może ulec cały silnik, a w pierwszej kolejności pompa olejowa która nie jest chroniona filtrem oleju.
Pozdrawiam - właściciel zregenerowanej turbiny do E39
Cóż za fachowe słownictwo???Rollersy???Jak kupujesz części skoro nie znasz ich nazw???Pompka ssająca?Chyba ssąca?Chociaż to też nie prawda...Może podciśnieniowa?
Filmik pierwszy raz oglądałem 1,5 roku temu i przyznam że mnie nawet zafascynował. Obecnie po 18 miesiącach regeneracji turbosprężarek mogę stwierdzić, że pominiętych zostało bardzo wiele przydatnych wskazówek. WD40 i papier ścierny nie wystarczą do wyczyszczenie zmiennej geometrii. Poza tym w starych typach Garretta pierścień można założyć na dwa sposoby. Tu akurat pokazana była turbina KP39 czyli pierwsza edycja zmiennej geometrii KKK. Śrubki nie odkręcają się tak łatwo jakby się wydawało, a sam rdzeń nie wyjdzie z turbiny pukając młotkiem w muszlę aluminikową bo można ją ukruszyć. Szkoda że autor nie dodał informacji jakich narzędzi powinno się użyć i gdzie dokłądnie uderzać. Pozdrawiam - STS Turbo Warszawa
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 30 listopada 2011, 0:25 1 0
wydaje się oczywiste, że ustawienie łopatek w pierścieniu jest ściśle powiązane z ilością gazów spalinowych. Istota działanie zmiennej geometrii umożliwia utrzymanie odpowiednio wysokich obrotów turbiny nawet przy niskich obrotach silnika ( małej ilości gazów spalinowych).
To jak dmuchanie przez rurkę na wiatraczek jaki wszyscy pewnie znamy z dzieciństwa.
Co jednak stanie się z turbiną jeśli średnica owej rurki (ustawienie łopatek na pierścieniu zmiennej geometrii) nie zmieni się a w rurkę zacznie dmuchać nie jeden a dwudziestu ludzi?
Pierścień oczyszczony w podany wyżej sposób nie daje absolutnie żadnej pewności prawidłowego działania i musimy założyć iż łopatki mogą nie rozchylać się do prawidłowego położenia - a konsekwencje takiego stanu rzeczy to nie tylko uszkodzenie turbosprężarki.
Przy niedostatecznie rozchylonych łopatkach a dużym wydatku spalin ( kiedy mocniej wciskamy pedał gazu) turbina osiąga ogromne obroty, które przez dłuższy czas działania mogą doprowadzić do urwania się wirnika po stronie wydechu. Urwany wirnik i wirująca oś turbosprężarki są źródłem metalowych opiłków ktore z kolei dostają się do oleju silnikowego (poprzez układ smarowania turbiny). Uszkodzeniu może ulec cały silnik, a w pierwszej kolejności pompa olejowa która nie jest chroniona filtrem oleju.
Pozdrawiam - właściciel zregenerowanej turbiny do E39
Odpowiedz
Anonim, 1 grudnia 2011, 8:38 0 0
Rastman,musisz jeszcze postudiować temat, zanim się wygłupisz takimi wypowiedziami.:))
Odpowiedz
Anonim, 2 grudnia 2011, 15:30 0 0
stukać w klawiaturę można bez końca... Może jakieś uzasadnienie?
Odpowiedz
Anonim, 2 grudnia 2011, 15:32 0 0
Może wykażesz się wiedzą, której ja nie posiadam i wskażesz mi moje niedouczenie ?
Odpowiedz
Anonim, 2 grudnia 2011, 23:16 0 0
Cóż za fachowe słownictwo???Rollersy???Jak kupujesz części skoro nie znasz ich nazw???Pompka ssająca?Chyba ssąca?Chociaż to też nie prawda...Może podciśnieniowa?
Odpowiedz
Anonim, 16 grudnia 2012, 16:59 0 -1
Filmik pierwszy raz oglądałem 1,5 roku temu i przyznam że mnie nawet zafascynował. Obecnie po 18 miesiącach regeneracji turbosprężarek mogę stwierdzić, że pominiętych zostało bardzo wiele przydatnych wskazówek. WD40 i papier ścierny nie wystarczą do wyczyszczenie zmiennej geometrii. Poza tym w starych typach Garretta pierścień można założyć na dwa sposoby. Tu akurat pokazana była turbina KP39 czyli pierwsza edycja zmiennej geometrii KKK. Śrubki nie odkręcają się tak łatwo jakby się wydawało, a sam rdzeń nie wyjdzie z turbiny pukając młotkiem w muszlę aluminikową bo można ją ukruszyć. Szkoda że autor nie dodał informacji jakich narzędzi powinno się użyć i gdzie dokłądnie uderzać. Pozdrawiam - STS Turbo Warszawa
Odpowiedz
Jap, 22 grudnia 2022, 11:16 0 0
A gdzie film?
Odpowiedz
MArcel, 22 grudnia 2022, 11:34 0 0
wygasł
Odpowiedz