W pojazdach marki Volkswagen z silnikami 2.5 TDI oraz 5.0 TDI producent określił czas, po którym powinna nastąpić wymiana wolnego koła alternatora i tulei sprzęgającej. Moment ten zależy od wyposażenia pojazdu w filtr cząstek stałych.
W samochodach Phaeton, Touareg, Multivan T5 i Transporter T5 z silnikami TDI po 150 000 kilometrów dla samochodów bez filtra cząsteczek stałych i po 180 000 kilometrów dla tych z filtrem zalecana jest wymiana tulei sprzęgającej i kolnego koła alterntora. W tym celu należy zdemontować kompresor klimatyzacji, względnie alternator.
Uwaga: Producent pojazdu podaje, że przy każdej wymianie tulei sprzęgającej należy wymienić również wolne koło alternatora!
Alternator może być zdemontowany i ponownie zamontowany jedynie ze swoim wspornikiem montażowym. Rozłączenie tych elementów doprowadzi do utraty fabrycznych ustawień alternatora z jego wolnym kołem, specjalnie przystosowanym do współpracy z przekładnią zębatą. Ustawień fabrycznych nie można przywrócić za pomocą podstawowych narzędzi warsztatowych!
Ilustracja pokazuje układ poszczególnych komponentów w przekładni zębatej w określonych silnikach Volkswagena. Wolne koło alternatora (1) i tuleja sprzęgająca (2) są używane w tym napędzie zarówno dla alternatora (ALT) jak i kompresora klimatyzacji (AC).
Dane pojazdów i oznaczenia części:
Producent: Volkswagen
Model: Phaeton, Touareg, Multivan T5, Transporter T5
Silnik: 2.5 TDI, 5.0 TDI
Nr OE.:
Wolne koło alternatora: 070 903 201 E
Elastyczna tuleja: 070 903 327 C (zastąpione), 070 903 327 (nowe)
Nr ref. INA:
Wolne koło alternatora: 535 0118 10
Elastyczna tuleja: 535 0185 10*
Zestaw naprawczy: 535 0186 10
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Warszawiak z dzida-pradziada, 22 września 2020, 14:36 4 0
Skąd taka wiedza mądrali i fachowców o siedmiu boleści ...
Alternator można odkręcić od podstawy nawet i 100 000 razy i zamontować go ponownie ! też 100 000 razy !. Gumowa tuleja jest po , to aby tłumiła drgania wynikające z przesunięć osiowych wszystkich mechanizmów alternatora, przekładni itp.
Pewny kłopot może sprawić montaż alternatora po wymianie zębatej tulei sprzgającej .
Chodzi o kołki ustalające podstawę, które muszą być " na swoim miejscu "
Reszta jest prawdą w tym wywodzie o wymianie alternatora w VW T5 , 2,5
Odpowiedz