Wymiana tulei sprzęgającej i wolnego koła alternatora w pojazdach VW

, 4 stycznia 2012, 11:23

W pojazdach marki Volkswagen z silnikami 2.5 TDI oraz 5.0 TDI producent określił czas, po którym powinna nastąpić wymiana wolnego koła alternatora i tulei sprzęgającej. Moment ten zależy od wyposażenia pojazdu w filtr cząstek stałych.

W samochodach Phaeton, Touareg, Multivan T5 i Transporter T5 z silnikami TDI po 150 000 kilometrów dla samochodów bez filtra cząsteczek stałych i po 180 000 kilometrów dla tych z filtrem zalecana jest wymiana tulei sprzęgającej i kolnego koła alterntora. W tym celu należy zdemontować kompresor klimatyzacji, względnie alternator.

Uwaga: Producent pojazdu podaje, że przy każdej wymianie tulei sprzęgającej należy wymienić również wolne koło alternatora!

Alternator może być zdemontowany i ponownie zamontowany jedynie ze swoim wspornikiem montażowym. Rozłączenie tych elementów doprowadzi do utraty fabrycznych ustawień alternatora z jego wolnym kołem, specjalnie przystosowanym do współpracy z przekładnią zębatą. Ustawień fabrycznych nie można przywrócić za pomocą podstawowych narzędzi warsztatowych!

Ilustracja  pokazuje układ poszczególnych komponentów w przekładni zębatej w określonych silnikach Volkswagena. Wolne koło alternatora  (1) i tuleja sprzęgająca (2) są używane w tym napędzie zarówno dla alternatora (ALT) jak i kompresora klimatyzacji (AC).

Dane pojazdów i oznaczenia części:

Producent: Volkswagen
Model: Phaeton, Touareg, Multivan T5, Transporter T5
Silnik: 2.5 TDI, 5.0 TDI

Nr OE.:
Wolne koło alternatora: 070 903 201 E   
Elastyczna tuleja: 070 903 327 C (zastąpione), 070 903 327 (nowe)

Nr ref. INA:
Wolne koło alternatora: 535 0118 10
Elastyczna tuleja: 535 0185 10*
Zestaw naprawczy: 535 0186 10

 

Dowiedz się więcej

Nowe alternatory i części rozruszników w Auto-Starter
Nowe alternatory i części rozruszników w Auto-Starter

Oferta alternatorów, rozruszników i części do rozrusznika w firmie Auto-Starter poszerzyła się o kilka nowych produktów, przeznaczonych głównie do pojazdów marek Opel, VW i Ford. Nowe alternatory oznaczone są symbolami A0230R, A0231R i A0237, zaś rozrusznik – S9071. Nowe części do rozrusznika noszą symbole SD0160, SD0161, SD5042, SF0023. Alternator regenerowany A0230R stosowany jest w samochodach […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Warszawiak z dzida-pradziada, 22 września 2020, 14:36 0 0

Skąd taka wiedza mądrali i fachowców o siedmiu boleści ...
Alternator można odkręcić od podstawy nawet i 100 000 razy i zamontować go ponownie ! też 100 000 razy !. Gumowa tuleja jest po , to aby tłumiła drgania wynikające z przesunięć osiowych wszystkich mechanizmów alternatora, przekładni itp.
Pewny kłopot może sprawić montaż alternatora po wymianie zębatej tulei sprzgającej .
Chodzi o kołki ustalające podstawę, które muszą być " na swoim miejscu "
Reszta jest prawdą w tym wywodzie o wymianie alternatora w VW T5 , 2,5

Odpowiedz