Obniżenie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla to jedno z najważniejszych współczesnych wyzwań towarzyszących produkcji samochodów. W 2012 roku wchodzą w życie nowe przepisy Unii Europejskiej, zgodnie z którymi poziom emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych nie będzie mógł przekroczyć 130 g/km. Dużą rolę w ograniczeniu szkodliwej emisji odegrają systemy Start-Stop. Według prognoz przygotowanych przez Johnson Controls Power Solutions do 2015 roku odsetek produkowanych w Europie pojazdów z systemem Start-Stop wzrośnie do 70%.
Akumulator to serce każdego systemu Start-Stop, którego niełatwe zadanie polega na zaopatrywaniu w energię elektryczną wszystkich odbiorników w pojeździe nie tylko podczas jazdy (gdy akumulator jest doładowywany przez alternator) ale również podczas licznych rozruchów oraz podczas postoju pojazdu, gdy silnik jest wyłączony np. na czerwonych światłach lub w korku .
Samochody z technologią Start-Stop wymagają specjalnych akumulatorów. Nieodpowiedni szkodzi nie tylko należytemu funkcjonowaniu systemu Start-Stop i związanemu z nim aspektowi ekologicznemu, ale i redukuje swoją własną żywotność. Jak pokazały testy, konwencjonalny akumulator kwasowo-ołowiowy traci w pojeździe z systemem Start-Stop 7-16% swojej pojemności w ciągu tylko jednego tygodnia.
W ścisłej współpracy z największymi producentami samochodów, takimi jak Audi, BMW, Ford, Mercedes-Benz, Volvo i VW, firma Johnson Controls opracowała dla systemów Start-Stop zaawansowaną, innowacyjną technologię akumulatorową. Dziś ponad 80% nowych samochodów z systemem Start-Stop jest wyposażonych w akumulatory VARTA.
Na rynku wtórnym Johnson Controls oferuje dwa rodzaje akumulatorów:
1) Varta Start-Stop przeznaczony dla pojazdów ze standardową (podstawową) funkcją Start-Stop.
Wykonany w technologii EFB, przy wyłączonym silniku niezawodnie zaopatruje on w prąd odbiorniki energii i gwarantuje ponowny start silnika w ciągu ułamka sekundy. Ponadto posiada on dwukrotnie większą wytrzymałość cykliczną w porównaniu z akumulatorem konwencjonalnym i działa bez zarzutu nawet przy głębokim rozładowaniu.
- EFB oznacza „Enhanced Flooded Battery“, czyli akumulator kwasowo-ołowiowy o wydłużonej żywotności
- Specjalnie dla samochodów ze standardowym systemem Start-Stop
- Płyty w akumulatorze EFB są grubsze w porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami kwasowymi i wzmocnione są specjalną powłoką z poliestru
- Powłoka z poliestru pomaga lepiej utrzymać masę czynną w płycie.
- Akumulator posiada większą wytrzymałość cykliczną w porównaniu do tradycyjnych akumulatorów
- Utrata masy czynnej jest zredukowana do minimum
-
Aktualne modele samochodów wyposażone w ten system to Fiat 500 Start-Stop, Toyota Yaris Start-Stop, Ford ECOnetic
2) Varta Start-Stop Plus wykonany w technologii AGM to idealne rozwiązanie dla samochodów, które wyposażone są we wzbogacony system Start-Stop z funkcją hamowania regeneracyjnego i dodatkowymi systemami oszczędzającymi paliwo.
- AGM „Absorbent Glass Mat“
- Wysoka jakość materiałów wykorzystanych do produkcji akumulatora (włókna szklane, elektrolit, płyty)
- AGM to najbardziej zaawansowana technologia wykorzystywana w produkcji akumulatorów kwasowo-ołowiowych
- Elektrolit jest całkowicie zaabsorbowany przez separator i wywiera nacisk na masę czynną
- Redukuje to utratę masy czynnej do absolutnego minimum
- Maksymalna wydajność, ekstremalna wytrzymałość cykliczna i odporność na wstrząsy
-
Idealne rozwiązanie dla samochodów z systemem Start-Stop, odzyskiwaniem energii hamowania i dużą ilością odbiorników energii, np. BMW Efficient Dynamics, VW BlueMotion
Akumulator Varta Start-Stop Plus został laureatem konkursu Produkt Roku 2011, w kategorii "części i akcesoria motoryzacyjne", organizowanym przez magazyn autoExpert.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 21 listopada 2011, 11:05 0 0
Ten system to jeden wielki pic i żadna oszczędność energi, paliwa a tym bardziej środowiska.
Jeżeli wyłączymy i włączymy silnik nawet kilkadziesiąt razy na dobę, to energia wytworzona przez alternator potrzebna do naładowania nie wiem jak nowoczesnego akumulatora będzie przewyższała oszczędności paliwa.
Naładowanie akumulatora= obciążenie silnika przez alternator= większa emisja CO2 i zapotrzebowania na paliwo
Odpowiedz
Anonim, 12 stycznia 2012, 8:11 0 0
95.41.24 A oszczędność paliwa to co?
Odpowiedz