Akumulator: Serce systemu Start-Stop

16 listopada 2011, 13:37

Obniżenie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla to jedno z najważniejszych współczesnych wyzwań towarzyszących produkcji samochodów. W 2012 roku wchodzą w życie nowe przepisy Unii Europejskiej, zgodnie z którymi poziom emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych nie będzie mógł przekroczyć 130 g/km. Dużą rolę w ograniczeniu szkodliwej emisji odegrają systemy Start-Stop. Według prognoz przygotowanych przez Johnson Controls Power Solutions do 2015 roku odsetek produkowanych w Europie pojazdów z systemem Start-Stop wzrośnie do 70%.

Akumulator to serce każdego systemu Start-Stop, którego niełatwe zadanie polega na zaopatrywaniu w energię elektryczną wszystkich odbiorników w pojeździe nie tylko podczas jazdy (gdy akumulator jest doładowywany przez alternator) ale również podczas licznych rozruchów oraz podczas postoju pojazdu, gdy silnik jest wyłączony np. na czerwonych światłach lub w korku .

Samochody z technologią Start-Stop wymagają specjalnych akumulatorów. Nieodpowiedni szkodzi nie tylko należytemu funkcjonowaniu systemu Start-Stop i związanemu z nim aspektowi ekologicznemu, ale i redukuje swoją własną żywotność. Jak pokazały testy, konwencjonalny akumulator kwasowo-ołowiowy traci w pojeździe z systemem Start-Stop  7-16% swojej pojemności w ciągu tylko jednego tygodnia.

W ścisłej współpracy z największymi producentami samochodów, takimi jak Audi, BMW, Ford, Mercedes-Benz, Volvo i VW, firma Johnson Controls opracowała dla systemów Start-Stop zaawansowaną, innowacyjną technologię akumulatorową. Dziś ponad 80% nowych samochodów z systemem Start-Stop jest wyposażonych w akumulatory VARTA.

Na rynku wtórnym Johnson Controls oferuje dwa rodzaje akumulatorów:


1) Varta Start-Stop przeznaczony dla pojazdów ze standardową (podstawową) funkcją Start-Stop.

Wykonany w technologii EFB, przy wyłączonym silniku niezawodnie zaopatruje on w prąd odbiorniki energii i gwarantuje ponowny start silnika w ciągu ułamka sekundy. Ponadto posiada on dwukrotnie większą wytrzymałość cykliczną w porównaniu z akumulatorem konwencjonalnym i działa bez zarzutu nawet przy głębokim rozładowaniu.

 

  • EFB oznacza „Enhanced Flooded Battery“, czyli akumulator kwasowo-ołowiowy o wydłużonej żywotności
  • Specjalnie dla samochodów ze standardowym systemem Start-Stop
  • Płyty w akumulatorze EFB są grubsze w porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami kwasowymi i wzmocnione są specjalną powłoką z poliestru
  • Powłoka z poliestru pomaga lepiej utrzymać masę czynną w płycie.
  • Akumulator posiada większą wytrzymałość cykliczną w porównaniu do tradycyjnych akumulatorów
  • Utrata masy czynnej jest zredukowana do minimum
  • Aktualne modele samochodów wyposażone w ten system to Fiat 500 Start-Stop, Toyota Yaris Start-Stop, Ford ECOnetic
     

2) Varta Start-Stop Plus wykonany w technologii AGM to  idealne rozwiązanie dla samochodów, które wyposażone są we wzbogacony system Start-Stop z funkcją hamowania regeneracyjnego i dodatkowymi systemami oszczędzającymi paliwo. 

  • AGM „Absorbent Glass Mat“
  • Wysoka jakość materiałów wykorzystanych do produkcji akumulatora (włókna szklane, elektrolit, płyty)
  • AGM to najbardziej zaawansowana technologia wykorzystywana w produkcji akumulatorów kwasowo-ołowiowych
  • Elektrolit jest całkowicie zaabsorbowany przez separator i wywiera nacisk na masę czynną
  • Redukuje to utratę masy czynnej do absolutnego minimum
  • Maksymalna wydajność, ekstremalna wytrzymałość cykliczna i odporność na wstrząsy
  • Idealne rozwiązanie dla samochodów z systemem Start-Stop, odzyskiwaniem energii hamowania i dużą ilością odbiorników energii, np. BMW Efficient Dynamics, VW BlueMotion
     

Akumulator Varta Start-Stop Plus został laureatem konkursu Produkt Roku 2011, w kategorii "części i akcesoria motoryzacyjne", organizowanym przez magazyn autoExpert.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Zimowa moc nagród z Centrą i Exide
Zimowa moc nagród z Centrą i Exide

Dziś Exide Technolgies S.A. rozpoczyna akcję promocyjną pod nazwą „Zimowa moc nagród”. Tradycyjnie oparta jest ona o formułę sprzedaży premiowej. Wystarczy zakupić jeden z trzech pakietów akumulatorów Centra i/lub Exide i cieszyć się cennymi nagrodami. Podobnie jak w poprzednich akcjach warunkiem koniecznym do wzięcia udziału w akcji jest posiadanie lub założenie konta w programie Victor […]

Nowy katalog rozruszników i alternatorów Denso
Nowy katalog rozruszników i alternatorów Denso

Denso opublikowało nowy katalog rozruszników i alternatorów na lata 2011/2012, przeznaczony dla klientów rynku wtórnego. Obejmuje on 27 nowych zastosowań dla rozruszników oraz 39 dla alternatorów. Nowe zastosowania rozruszników obejmują m.in. Toyotę Avensis i Alfę Romeo Spider, zaś rozruszników – Nissana Primerę, VW Bora i Audi A3. Rozruszniki i alternatory Denso na rynku wtórnym to […]

Elektryczny system zasilania pojazdów
Elektryczny system zasilania pojazdów

Przedstawiamy cykl artykułów prezentujących podstawy wiedzy z zakresu elektrotechniki samochodowej. Jest on przeznaczony dla wszystkich entuzjastów techniki motoryzacyjnej, którzy chcą poznać tajniki instalacji elektrycznych w pojazdach, a nie mieli okazji sięgnięcia do innych źródeł. Cykl polecamy uczniom i nauczycielom szkół samochodowych, ponieważ jest powiązany z nowym programem nauczania „Elektryczne i elektroniczne wyposażenie pojazdów samochodowych” w […]

Nowe akumulatory Varta Professional
Nowe akumulatory Varta Professional

Firma Johnson Controls poszerzyła linię akumulatorów Varta Professional o 9 nowych typów. Akumulatory z tej linii, przeznaczone do łodzi i kamperów, dostępne są w trzech wariantach – rozruchowe, głębokiego rozładowania i Dual Purpose (łączące cechy akumulatora rozruchowego i głębokiego rozładowania). Varta Professional Starter Zapewnia niezawodny rozruch silnika przy ekstremalnych temperaturach. Jest odporny na wycieki i […]

Cztery promocje w Moto-Profilu
Cztery promocje w Moto-Profilu

W firmie Moto-Profil trwają cztery promocje, które obejmują marki NTN, SNR, Denso, Beru i Varta. Wśród nagród m.in. gadżety Euro (m.in. piłki, szaliki, piłkarzyki), torby podróżne oraz przedpłacone karty płatnicze. Promocja NTN SNR Skumulowany zakup produktów marki NTN i SNR w okresie trwania promocji premiowany jest przedpłaconymi kartami płatniczymi Mastercard. Karta będzie zasilona kwotą zależną […]

Akumulator do systemu Start/Stop od ZAP Sznajder Batterien
Akumulator do systemu Start/Stop od ZAP Sznajder Batterien

Polski producent akumulatorów – ZAP Sznajder Batterien włączył do swojej oferty dwie baterie, przeznaczone do samochodów, wyposażonych w system Start/Stop. Akumulatory Start/Stop od ZAP Sznajder Batterien Nowe akumulatory zostały po raz pierwszy zaprezentowane w czasie targów Automechanika 2012 we Frankfurcie, jako jedyne tego typu polskie produkty. Baterie powstały na bazie, znajdującego się wcześniej w ofercie, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 21 listopada 2011, 11:05 0 0

Ten system to jeden wielki pic i żadna oszczędność energi, paliwa a tym bardziej środowiska.
Jeżeli wyłączymy i włączymy silnik nawet kilkadziesiąt razy na dobę, to energia wytworzona przez alternator potrzebna do naładowania nie wiem jak nowoczesnego akumulatora będzie przewyższała oszczędności paliwa.
Naładowanie akumulatora= obciążenie silnika przez alternator= większa emisja CO2 i zapotrzebowania na paliwo

Odpowiedz

Anonim, 12 stycznia 2012, 8:11 0 0

95.41.24 A oszczędność paliwa to co?

Odpowiedz