Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Technika

Głośna praca układu napędowego w Oplach

W przypadku niektórych pojazdów Opel Astra H i Zafira B z silnikiem Diesla o pojemnościach 1.7 i 1.9l przy obrotach pomiędzy 1700/min – 1900/min pojawia się buczący dźwięk pochodzący z układu napędowego. Hałasy te mogą być spowodowane poprzez niewłaściwą częstotliwość rezonansową w układzie napędowym. Z tego powodu producent pojazdu na bieżąco wprowadził do produkcji  tłumik […]

Pomiar bicia tarcz

Przystępując do przeglądu okresowego należy dokonać pomiaru bicia tarcz. Czynność tę wykonuje się za pomocą czujnika zegarowego, z dokładnością do 0,01 mm. Czujnik zamontowany na regulowanym ramieniu mocuje się do nadwozia przy pomocy podstawy magnetycznej. Przed przystąpieniem do pomiaru należy upewnić się, że tarcza jest poprawnie zamocowana do piasty – jeżeli to konieczne należy użyć […]

Wymień intercooler po awarii turbosprężarki

Przy poważnym uszkodzeniu turbosprężarki istnieje ryzyko, że do intercoolera dostały się zanieczyszczenia stałe, jak opiłki metalu, odłamane elementy łopatek turbiny fragmenty obudowy turbiny czy olej wydostający się z zatartych łożysk. Początkowo pozostają one w chłodnicy powietrza doładowania, lecz później stopniowo przedostają się do układu ssącego, stwarzając zagrożenie przedostania się drobin metalu do cylindrów, a w […]

Praktyczne porady dotyczące wymiany filtrów

Eksperci do spraw filtracji spod znaku MANN-FILTER podpowiadają, na co należy zwrócić uwagę, aby wymiana filtra oleju przebiegła sprawnie, a silnik był chroniony. Przy wymianie filtra oleju istotną rolę odgrywa dokładność, gwarantująca prawidłowe osadzenie i czystą pracę filtra. Błędy mogą prowadzić do powstawania nieszczelności, zwiększonego zużycia, a nawet trwałych uszkodzeń silnika. Dlatego należy oczyścić powierzchnie […]

Próba ognia dla każdej uszczelki: turbosprężarka

Termin „downsizing“ w przypadku jednostek napędowych oznacza, że przy stosunkowo niewielkiej pojemności skokowej są one w stanie zapewnić sporą moc i niskie spalanie. Dzisiejsze silniki są oszczędne jak nigdy wcześniej. Dzięki turbodoładowaniu, z ograniczonej pojemności silnika, otrzymujemy podobną moc, jak wcześniej z silników o większej pojemności. Niemniej jednak, turbosprężarka jest „ kawałkiem gorącego żelastwa“, a […]

Sprytne narzędzie do diagnostyki podwozia

Ciągle jeszcze wielu fachowców w warsztatach samochodowych jest zdania, że wystarczy klucz montażowy i podnośnik, aby w niezawodny sposób rozpoznać wybite przeguby w podwoziu. Duży błąd, ponieważ nowoczesne osie mają często tak skomplikowaną budowę, że nie da się nic zrobić bez profesjonalnych narzędzi. Zademonstrują nam to w imponujący sposób profesjonaliści od podwozia z Febi Bilstein. […]

Prawidłowa grubość uszczelki pod głowicę w silnikach Diesla

W przypadku silników Diesla mamy najczęściej do wyboru różne grubości uszczelek podgłowicowych a zastosowanie odpowiedniej jest kluczowym elementem naprawy. W celu dobrania właściwej grubości bezwzględnie konieczne jest zmierzenie występu denka tłoka ponad blok silnika. Przedstawiamy kilka wskazówek firmy ElringKlinger dotyczących doboru prawidłowej uszczelki pod głowicę. Poniżej opisane pomiary, powinny być przeprowadzone z najwyższą dokładnością i […]

Koła pasowe z tłumikiem drgań skrętnych

We współczesnych silnikach występuje zwiększony poziom wibracji skrętnych na wale korbowym. Szczególnie dotyczy to silników wysokoprężnych, w których dokonano modyfikacji mających na celu spełnianie norm Euro 4, 5, 6. Wibracje te wynikacją częściowo z większych sił oddziaływujących na wale i maja wpływ na nierównomieną prędkość obrotową koła pasowego na wale. Wibracje skrętne przyczyniają się do […]

Specjalna masa uszczelniająca dla silników VAG

W przypadku silników pojazdów grupy Volkswagen i nie tylko zastosowanie standardowych mas uszczelniających może nie spełnić oczekiwań. Ze względu na występujące obciążenia dynamiczne niektórych elementów warto zastosować materiały, które wskutek wulkanizacji wykazują większą twardość i odporność na odkształcenia. Dirko® specjalna masa uszczelniająca (beżowa) Firma ElringKlinger zaleca stosowanie masy uszczelniającej Dirko silikon specjalny (beżowy) w silnikach […]

Sposób na uszczelnienie głowicy silnika i pokrywy zaworów

Do łączenia dwuczęściowej głowicy silnika oraz uszczelniania metalowej pokrywy zaworów w niektórych pojazdach należy zastosować masę uszczelniającą. Firma ElringKlinger AG zaleca zastosowanie anaerobowego (beztlenowego) uszczelnienia powierzchniowego AFD 2018. Aby uzyskać najlepsze efekty warto skorzystać z poniższych wskazówek. AFD 2018 jest masą uszczelniającą, nie zawierającą rozpuszczalników, o niskim stopniu lepkości. Dzięki właściwościom eliminującym powstawanie pęcherzyków powietrza oraz zdolności […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.