Opona w magazynie starzeje się 17 razy wolniej niż w eksploatacji

27 czerwca 2012, 10:56

Kluczem do długowieczności opon jest ich przechowywanie w zamkniętym, wentylowanym pomieszczeniu, oraz ochrona przed działaniem promieni słonecznych, substancji chemicznych i wysokich temperatur. Tak przechowywane opony mogą być bezpiecznie użytkowane nawet przez 10 lat od daty produkcji. Jak przechowywać opony by służyły jak najdłużej? Oto kilka wskazówek przygotowanych przez Michelin.

Z badań wynika, że opona starzeje się 17 razy wolniej w magazynie niż w eksploatacji.

Bezpieczne przechowywanie w magazynach fabrycznych

Przechowywane opon w magazynach fabrycznych według ściśle określonych metod i warunków (właściwa temperatura, wilgotność, oświetlenie) – gwarantuje, że opony nawet kilkuletnie zachowują pełen potencjał osiągów i co z tego wynika, są pełnowartościowe.

Przechowywanie opon w miejscach spełniających wymagane standardy umożliwia bezpieczne eksploatowanie opony przez 10 lat od daty produkcji – mówi Tomasz Młodawski Ekspert Produktu Linii Opon Osobowych Michelin Polska. – Przeprowadzanie dorocznej  kontroli stanu opon zalecamy po upływie pięciu lat od daty produkcji.

Zasady przechowywania opon

Przechowywanie krótkookresowe
Przez 4 tygodnie opony można przechowywać położone jedna na drugiej, należy jednak pamiętać, aby wysokość tak ułożonych opon nie przekraczała 1,2 m.
Po około 4 tygodniach opony powinny zostać odwrócone. Jeśli opony są zamontowane na felgach, powinny być napompowane i przechowywane pionowo lub jedna na drugiej do wysokości maksymalnie 4 kół.

Opony w magazynie Michelin

Przechowywanie długookresowe
W dłuższym okresie opony powinny być przechowywane pionowo, na półkach co najmniej 10 cm od podłoża. Aby zminimalizować deformacje zalecane jest ich obracanie raz na miesiąc.
Jeżeli opony są zamontowane na kołach, powinny być składowane poziomo pojedynczo lub w stosie do 4 sztuk po uprzednim znacznym obniżeniu ciśnienia.

Prawidłowe magazynowanie
Przy wyborze miejsca przechowywania opon należy sprawdzić, czy nie znajdują się one w pobliżu gorących rur bądź urządzeń elektrycznych, takich jak na przykład prostowniki. Podłoże powinno być czyste, bez śladów olejów lub benzyny. Opony narażone na działanie takich substancji mogą ulec nagłemu uszkodzeniu podczas jazdy po ponownym zamontowaniu.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Michelin Primacy 3 – 3 lata pracy, o 2 metry krótsze hamowanie
Michelin Primacy 3 – 3 lata pracy, o 2 metry krótsze hamowanie

Michelin wprowadza do oferty nową oponę Primacy 3. Jej projektowanie zajęło zespołowi złożonemu z 60 inżynierów ponad 3 lata. Konstruktorzy pracowali nad poprawą przyczepności, bez poświęcania innych parametrów, jak oszczędność i trwałość. Specjaliści Michelin współpracowali z naukowcami z Katedry Akcydentologii (nauka o wypadkach) z Uniwersytetu w Dreźnie, którzy, po zbadaniu przyczyn 20 tysięcy wypadków odnotowanych […]

Lepsza przyczepność, dłuższa żywotność
Lepsza przyczepność, dłuższa żywotność

Zimowa opona Michelin Alpin czwartej generacji dobrze spisuje się na lodzie, śniegu i na mokrej jezdni. Jednocześnie zapewnia większą trwałość, zapewniając o 35 proc. dłuższy przebieg niż ogumienie konkurentów. Alpin 4 została skonstruowana z myślą o wielu typach samochodów – od małych kompaktów do minivanów. Według TÜV, ruszanie z miejsca jest o 10 proc. łatwiejsze niż […]

Przychody Grupy Michelin rosną
Przychody Grupy Michelin rosną

W pierwszych trzech kwartałach 2012 roku Grupa Michelin odnotowała wzrost sprzedaży o 6%, względem analogicznego okresu w roku poprzednim. Niepokojącym jest fakt, iż kurczy się rynek europejski i spada wolumen sprzedaży opon na rynku wymiany. Grupa Michelin rośnie mimo kryzysu Michelin odnotowało sprzedaż netto na poziomie 16,1 mld euro w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 r. […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 28 czerwca 2012, 7:12 0 0

co oponki nie idą to producenci wreszcie zaczynają rozmawiać o starych dotach do niedawna wogóle nie chcieli wydać takiego oświadczenia

Odpowiedz

Anonim, 28 czerwca 2012, 7:36 0 0

taki zwrot, który Państwo użyli o co chodzi w nim Jeżeli opony są zamontowane na kołach, powinny być składowane poziomo pojedynczo lub w stosie do 4 sztuk po uprzednim znacznym obniżeniu ciśnienia.

Odpowiedz

Anonim, 28 czerwca 2012, 15:15 0 0

jak to jest???.Do dzisaj literatura fachowa "mówiła",że opona po 6 latach od wyprodukowania nie jest zalecana aby ją stosować na pojeżdzie . Po 4 latch od daty produkcji leżąca w magazynie traciła index nośności o jeden poziom; np. opona wyprodukowana w klasie H po 4 latach leżakująca w magazynie traciła index do klasy T a po 6 latach ma index S.
Opony można też przechowywać w słupkach do 10 szt. w zależności od rozmiaru( 10 szt. np.14"'15") koła z oponami do 2 kpl. Czyżby specjaliści od opon MICHELIN wprowadzili coś nowego w zakresie eksploatacji i przechowywania opon. ??????

Odpowiedz

Anonim, 2 lipca 2012, 20:15 0 0

...indeksy H,T, S itd. to są indeksy prędkości opon, a nie ich nośności. Więcej zależy od producenta opon. I tak pomimo wytworów Michelin sie chyba najszybciej starzeje wśród opon. Juz kilkuletnie opony mają sparciałą strukturę gumy.

Odpowiedz