Lepsza przyczepność, dłuższa żywotność

29 września 2010, 0:00

Zimowa opona Michelin Alpin czwartej generacji dobrze spisuje się na lodzie, śniegu i na mokrej jezdni. Jednocześnie zapewnia większą trwałość, zapewniając o 35 proc. dłuższy przebieg niż ogumienie konkurentów. Alpin 4 została skonstruowana z myślą o wielu typach samochodów – od małych kompaktów do minivanów.


Według TÜV, ruszanie z miejsca jest o 10 proc. łatwiejsze niż w przypadku opon Alpin poprzedniej generacji, a droga hamowania jest o 5 proc. krótsza. Oznaczenie GREEN X umieszczone na boku opony świadczy o jej wpływie na zmniejszenie zużycia paliwa.

Nowa koncepcja bieżnika polega na pozbyciu się kanałów wzdłużnych, czyli tzw. nieaktywnych stref, dzięki czemu poprawiono trakcję, hamowanie i stabilność prowadzenia opony w najbardziej wymagających warunkach. Udoskonalono również prowadzenie dzięki płynnemu przenoszeniu obciążeń między klockami bieżnika. Nowa opona Michelin Alpin czwartej generacji na całym swoim obwodzie posiada 71 kanałów. Jej poprzedniczka w tym samym rozmiarze miała ich 59. Dzięki temu rozwiązaniu opony nowej generacji zapewniają lepszą trakcję na śniegu.

Większa liczba kanałów poprawia przyczepność na śniegu. O 50 proc. więcej krawędzi „atakujących” nawierzchnię i duże zagęszczenie lameli poprawiają przyczepność na ubitym śniegu i lodzie. Bieżnik sam oczyszcza się on ze śniegu i błota pośniegowego, które wnika w rowki, dzięku rzeźbie w kształcie litery V z kanalikami bocznymi.

Lamele w Alpin 4 są ułożone pod kątami – od 0° do 30° oraz 150°. Dzięki temu w każdej sytuacji, na prostej drodze czy na zakręcie, opona jest równie „aktywna”, a w związku z tym łatwiej jest prowadzić pojazd i zachować nad nim kontrolę. Poziome i pionowe fałdowania lameli pełnią funkcję autoblokad przy przeciążeniach podczas hamowania, przyspieszania i na zakrętach.

Do stworzenia opony Michelin Alpin 4 wykorzystano mieszankę gum, której podstawowe składniki to krzemionka i olej słonecznikowy. Ta receptura zapewnia:
– utrzymanie elastyczności gumy w niskich temperaturach
– utrzymanie niezmiennej sztywności gumy przez cały okres eksploatacji opony
– umożliwienie dłuższej eksploatacji opony
– przyczynienie się do zmniejszenia zużycia paliwa

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Opona w magazynie starzeje się 17 razy wolniej niż w eksploatacji
Opona w magazynie starzeje się 17 razy wolniej niż w eksploatacji

Kluczem do długowieczności opon jest ich przechowywanie w zamkniętym, wentylowanym pomieszczeniu, oraz ochrona przed działaniem promieni słonecznych, substancji chemicznych i wysokich temperatur. Tak przechowywane opony mogą być bezpiecznie użytkowane nawet przez 10 lat od daty produkcji. Jak przechowywać opony by służyły jak najdłużej? Oto kilka wskazówek przygotowanych przez Michelin. Z badań wynika, że opona starzeje […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!