Przychody Grupy Michelin rosną

29 października 2012, 14:54

W pierwszych trzech kwartałach 2012 roku Grupa Michelin odnotowała wzrost sprzedaży o 6%, względem analogicznego okresu w roku poprzednim. Niepokojącym jest fakt, iż kurczy się rynek europejski i spada wolumen sprzedaży opon na rynku wymiany.

Grupa Michelin rośnie mimo kryzysu

Opony MichelinMichelin odnotowało sprzedaż netto na poziomie 16,1 mld euro w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 r. Rok wcześniej w tym samym czasie zanotowano sprzedaż na poziomie 15,3 mld euro. Spadki zanotowano głównie na rynkach rozwiniętych, na co wpływa trudna sytuacja gospodarcza (głównie w Europie). Ze względu na efekt wysokiej bazy, wolumen sprzedaży obniżył się o 6,7%, co było zgodne z oczekiwaniami. Grupa Michelin podtrzymuje swoje oczekiwania względem wyników za cały 2012 rok. Bieżący rok ma się zakończyć wzrostem zysku operacyjnego przy spadku wolumenów sprzedaży.

Wolumen sprzedaży: opony do samochodów osobowych i dostawczych

9 miesięcy 2012
% zmiana od poprzedniego roku

Europa, Rosja, Turcja

Ameryka Północna Azja (bez Indii) Ameryka Południowa Afryka, Bliski Wschód, Indie Razem

Pierwsze wyposażenie

– 5%

+ 19%

+ 14%

– 1%

– 0%

+ 8%

Rynek wymiany

– 10%

– 3% + 1% + 1% – 2% – 4%

 

Wolumen sprzedaży opon na pierwsze wyposażenie wzrósł o 8%, w dużej mierze dzięki popytowi w Ameryce Północnej (wzrost o 19%) i Azji (wzrost o 14%). Ujemna dynamika sprzedaży miała miejsce w Europie (spadek o 5%) i Ameryce Południowej (spadek o 1%).

W większości regionów spadł wolumen sprzedaży opon na rynku wymiany. Globalnie w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku wolumen sprzedaży w pierwszych 9 miesiącach 2012 r. spadł o 4%. Największy spadek zanotowano na rynku europejskim (- 10%). Z kolei niewielkie wzrosty miały miejsce w krajach Azji i Ameryki Południowej.

Wolumen sprzedaży: opony do samochodów ciężarowych

9 miesięcy 2012
% zmiana od poprzedniego roku

Europa, Rosja, Turcja

Ameryka Północna Azja (bez Indii) Ameryka Południowa Afryka, Bliski Wschód, Indie Razem

Pierwsze wyposażenie

– 3%

+ 9%

– 8%

– 31%

+ 31%

– 4%

Rynek wymiany

– 19%

– 3%

– 9%

+ 1% + 9% – 7%

*Tylko rynek opon radialnych

Wolumen sprzedaży opon do samochodów ciężarowych na pierwsze wyposażenie, w pierwszych trzech kwartałach spadł o 4% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W Ameryce Północnej oraz krajach Afryki, Bliskiego Wschodu i Indiach odnotowano wzrost wolumenu sprzedaży  odpowiednio o 9% i 31%. Największy spadek, o 31%, zanotowano w krajach Ameryki Południowej. Z kolei rynek europejski skurczył się o 3%.

Wolumen sprzedaży na rynku wymiany niemal wszędzie spadł w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku. Globalnie spadek wyniósł -7%, a wzrosty zanotowano jedynie w regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii oraz w Ameryce Południowej.

Opony specjalistyczne

• Opony Earthmover – Światowy popyt na opony w segmencie rośnie zarówno w przypadku pierwszego wyposażenia, jak i rynku wymiany. Region, w którym zauważalny jest spadek popytu, stanowi Europa.

• Opony rolnicze – Po wzroście w pierwszej połowie 2012 roku, światowy popyt na opony rolnicze obniżył się w trzecim kwartale. Popyt na rynku wymiany spadł przez sytuację ekonomiczną w Europie i czynniki pogodowe w Ameryce Północnej.

• Opony do jednośladów – Segment odnotował spadek na rozwiniętych rynkach, z wyjątkiem Ameryki Północnej. Z kolei zapotrzebowanie rosło w krajach rozwijających się.

• Opony lotnicze – W minionym półroczu lotnictwo pasażerskie odnotowało wzrosty obłożenia samolotów. Z kolei przewozy cargo uległy zmniejszeniu.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Opona w magazynie starzeje się 17 razy wolniej niż w eksploatacji
Opona w magazynie starzeje się 17 razy wolniej niż w eksploatacji

Kluczem do długowieczności opon jest ich przechowywanie w zamkniętym, wentylowanym pomieszczeniu, oraz ochrona przed działaniem promieni słonecznych, substancji chemicznych i wysokich temperatur. Tak przechowywane opony mogą być bezpiecznie użytkowane nawet przez 10 lat od daty produkcji. Jak przechowywać opony by służyły jak najdłużej? Oto kilka wskazówek przygotowanych przez Michelin. Z badań wynika, że opona starzeje […]

Oferta Michelin na zimę
Oferta Michelin na zimę

Przed sezonem zimowym Michelin wprowadza do oferty opony Michelin Pilot Alpin – do pojazdów o najwyższych osiągach oraz Michelin Latitude Alpin – do SUV-ów. Wykorzystano w nich trzy technologie (bieżnika, lameli i mieszanki) połączone pod nazwą Ridge N-Flex. Producent zapewnia, że oferują one zrównoważenie bezpieczeństwa, mobilności i trwałości zimą. Michelin Pilot Alpin Opona została zbadana […]

Wyniki Michelin za 2012 rok
Wyniki Michelin za 2012 rok

Grupa Michelin odnotowała wzrost zysku operacyjnego (z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych) o 25 proc. do 2,4 mld euro. Odnotowano za to spadek wolumenów o 6,4 proc. Skonsolidowana sprzedaż netto sięgnęła 21 474 milionów euro, co oznacza wzrost o 3,6% w stosunku do 2011 r. przy aktualnych kursach wymiany walut. Zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji jednorazowych wyniósł […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!