Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Technika

Naprawa rolety bagażnika – Mazda 6

Mazda 6 cierpi na przypadłość, polegającą na uszkadzaniu się mechanizmu zwijającego roletę bagażnika. ASO nie naprawia tego elementu, lecz zaleca wymianę. Przedstawiamy instrukcję naprawy usterki, przygotowaną przez firmę Blue Print. Winowajcą problemu z roletą jest najczęściej plastikowa tuleja/sworzeń, który zużywa się przy każdym rozwijaniu i zwijaniu. Elementu tego nie można dokupić w serwisie Mazdy. Dealerzy […]

Na czym polega homologacja klocków hamulcowych ECE R90?

Prawidłowe funkcjonowanie układu hamowania pojazdu(w tym klocków hamulcowych) jest jednym z najistotniejszych czynników bezpieczeństwa użytkowników dróg. Moc potrzebna do wyhamowania pojazdu z określonej prędkości przekracza trzykrotnie moc wymaganą do rozpędzenia tego pojazdu do tej prędkości. Zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom dróg poruszającym się swobodnie po różnych krajach Europy, eliminacja produktów nie spełniających podstawowych wymagań bezpieczeństwa oraz […]

Wymiana rozrządu w silniku z grupy VW o kodzie CBDB – cz. 2

Publikujemy drugą część artykułu poświęconego prawidłowemu demontażowi i montażowi wszystkich komponentów układu rozrządu w dwulitrowym silniku Common Rail o kodzie CBDB grupy VAG. Kliknij tutaj, aby przejść do pierwszej części artykułu. Demontaż – ciąg dalszy: Przekręcić mimośród rolki napinającej (Rys. 5, Nr 3 i Rys. 6, Nr 2) kluczem imbusowym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, dopóki nie […]

Dlaczego oscyloskop?

W nowoczesnym warsztacie coraz częściej, oprócz testera diagnostycznego umożliwiającego odczyt danych ze złącza diagnostycznego takich jak kody usterek czy też parametry bieżące, pojawia się oscyloskop elektroniczny. W przypadku oscyloskopu analiza przebiegów wymaga jednak pewnej wiedzy dotyczącej zjawisk elektrycznych i informacja przekazywana przez oscyloskop nie jest wynikiem obliczeń wg jakiejś procedury diagnostycznej. Rezultat diagnozy wynika z […]

Montaż układu rozrządu w silnikach 2.8 V6 grupy VW

By uniknąć błędów podczas montażu układu rozrządu w silnikach 2.4, 2.7 Biturbo oraz 2.8 V6, firma SKF zaleca użycie specjalnych narzędzi, zwłaszcza w celu zablokowania wału korbowego. Szczególną uwagę należy zwrócić na procedurę ustawienia napinacza układu rozrządu VKM 11202. Podczas montażu należy postępować według poniższych wskazówek: Powoli napnij rolkę VKM 11202 w kierunku zgodnym z […]

Przewody wysokiego napięcia niedoceniane przez kierowców

Wielu użytkowników samochodów przypomina sobie o istnieniu przewodów wysokiego napięcia dopiero wtedy, gdy zaczynają odmawiać posłuszeństwa. Jest to powód, dla którego serwisy samochodowe powinny zwracać kierowcom uwagę na ten element pojazdu. Czytając plany obsługi pojazdów można znaleźć wiele informacji dotyczących wymiany olejów, filtrów, pasków rozrządu, świec zapłonowych – natomiast niejednokrotnie nie ma żadnej wzmianki o […]

Dobór prawidłowej grubości uszczelki podgłowicowej w dieslach

Uszczelki podgłowicowe do silników Diesla są najczęściej dostępne w różnych wariantach grubości. By dobrać odpowiednią grubość uszczelki, koniecznie należy zmierzyć występ denka tłoka ponad blok silnika. Poniżej opisane pomiary powinny być przeprowadzone z najwyższą dokładnością. Występ denka tłoka musi być mierzony w całkowitej zgodności z wytycznymi producenta silnika. Punkty pomiarowe muszą znajdować się nad osią […]

Skutki błędnego montażu sprzęgła w samochodach PSA

Grupa Schaeffler opublikowała instrukcję montażową zestawu sprzęgła LuK RepSet 618 3003 00, stosowanego w samochodach Citroen AX,Saxo i Xsara, oraz w modelach Peugeot 106 II, 205 II, 206, 206+ i 306 (kod silnika TU***). W modelach wymienionych powyżej sprzęgło jest sterowane mechanicznie. Luz przy załączaniu sprzęgła jest korygowany poprzez linkę sprzęgła zapewniającą napięcie wstępne. Dzięki […]

Błędy podczas montażu modułu uszczelniającego z PTFE, z czujnikiem położenia wału

Podczas montażu w pojazdach marek Audi, Seat, Skoda i VW kołnierzowego modułu uszczelniającego z teflonem, posiadającego zintegrowany czujnik położenia wału korbowego należy wystrzegać się błędów. Nieprawidłowy demontaż i montaż modułu może skończyć się uszkodzeniem wału korbowego, wyciekami oleju oraz problemami z uruchomieniem silnika – dlatego należy montować moduł zgodnie z instrukcjami producenta. Kołnierzowy moduł, który […]

Uszczelnienie pokrywy zaworów bez “osiadania” masy

AFD 2018 to masa uszczelniająca, która eliminuje powstawanie pęcherzyków powietrza i tworzy utwardzalną powłokę uszczelniającą, odporną na działanie temperatury i mediów takich jak olej czy woda. Od zwykle stosowanych materiałów uszczelniających odróżnia się tym, że przy bezpośrednim metalicznym kontakcie nie występuje utrata siły docisku śrub wskutek „osiadania“ materiału. Masa nie zawiera rozpuszczalników, charakteryzuje się niskim […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.