Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14.06 Konkurs Niterra – wyniki 14.06 Nigdy więcej “elektryka”. To badanie zweryfikowało zdanie wielu kierowców. 14.06 Co zrobić, kiedy skrzynia biegów DSG w VW Golf Plus źle zmienia biegi? 13.06 Mała ładowarka, a duży akumulator. Czy takie ładowanie zepsuje baterię? 13.06 Obowiązkowy KSeF jednak nie od 1 lipca. Jaka jest nowa data i jak się przygotować?

Technika

Po pierwsze bezpieczeństwo

Po polskich drogach jeździ ponad 2 mln samochodów zasilanych LPG. Tak masowe zastosowanie tego paliwa spowodowało, że nikogo już nie dziwią pojazdy wyposażone w dodatkową instalację a dystrybutory do sprzedaży autogazu traktowane są jako standardowe wyposażenie stacji paliwowych. Umieszczenie zbiorników benzyny i oleju napędowego pod ziemią powoduje, że nie odczuwamy zagrożenia wynikającego ze zmagazynowania tak […]

Niekończące się problemy z dynamiką

Pan Krzysztof naprawia samochody od wielu lat i przed kilkoma laty poznałem go prowadząc szkolenie o sondach lambda. Gdy ostatnio zadałem mu pytanie, czy napotyka trudne uszkodzenia z którymi nie może sobie poradzić, to przyznał, że całkiem niedawno jego serwis opuścił właśnie taki samochód, którego nie potrafił naprawić. Samochód nie miał mocy i nie przyśpieszał […]

Odpowiednie napięcie paska w silnikach 2.2 HDI

By uzyskać optymalne parametry pracy paska w silniku koncernu PSA 2.2 HDI, ważne jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur. Jednostka 2.2 HDI oznaczana jest kodami DW12TED4, 4H01, 4HW. Występuje m.in. w autach marki Citroen, Peugeot, Fiat i Lancia. Konstrukcja stosowanego w tym silniku paska przez lata ulegała zmianom, dlatego obecnie wymaga dwuetapowej […]

Przegrzanie rolki zwrotnej z CT 1079 K1

Zdarzają się przypadki awarii napędu paskowego silnikach 3.0 DTI V6 w samochodach marki Opel, Renault i Saab wskutek przegrzania. Do uszkodzenia dochodzi krótko po wymianie elementów układu. Przyczyną jest nieprawidłowy montaż. W związku z tym ContiTech przygotował wskazówkę montażową, pozwalająca uniknąć błędów. Nieprawidłowy montaż rolki napędu paskowego powoduje  jej zablokowanie i prowadzi to do przegrzania […]

Czyszczenie zablokowanych łopatek w turbosprężarce VNT

Zapraszamy do obejrzenia filmu zawierającego wskazówki dotyczące czyszczenia łopatek turbosprężarki ze zmienną geometrią. Jeden z użytkowników YouTube zamieścił film zawierający swoje wskazówki dotyczące czyszczenia łopatek turbosprężarki VNT. Jak sam autor podkreśla nie jest to profesjonalny film szkoleniowy lecz porady, które przygotował dla swojego kolegi.  Film zyskał sporą popularność w Internecie i pojawiło się wiele komentarzy, […]

Akumulator: Serce systemu Start-Stop

Obniżenie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla to jedno z najważniejszych współczesnych wyzwań towarzyszących produkcji samochodów. W 2012 roku wchodzą w życie nowe przepisy Unii Europejskiej, zgodnie z którymi poziom emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych nie będzie mógł przekroczyć 130 g/km. Dużą rolę w ograniczeniu szkodliwej emisji odegrają systemy Start-Stop. Według prognoz przygotowanych przez […]

Holowanie pojazdu z zasilanym elektrycznie hydraulicznym układem kierowniczym

Brian Newell z TRW wyjaśnia, czy holowanie samochodu z EPHS może doprowadzić do uszkodzenia pompy. Pewien właściciel firmy oferującej pomoc drogową został wezwany do samochodu z zasilanym elektrycznie hydraulicznym układem kierowniczym (EPHS). Ze względu na okoliczności musiał odholować pojazd bez podnoszenia kół, przy użyciu holu sztywnego na odległość około czterech kilometrów. Warsztat poinformował go, że […]

Szybciej nie znaczy lepiej

Wymiana przewodów zapłonowych jest prostą naprawą, wykonywaną najczęściej w okresie jesienno-zimowym. Mimo że jest to rutynowa czynność, w trakcie wymiany przewodów można popełnić błąd, który przedłuży czas naprawy lub zmusi użytkownika auta do ponownego odwiedzenia serwisu. Razem, ale osobno Jeśli awaria jednego z przewodów nastąpiła w wyniku jego zużycia, można spodziewać się, że w krótkim […]

Diagnoza uszkodzeń dwumasowego koła zamachowego

Podczas wymiany sprzęgła, konieczna jest właściwa ocena stanu dwumasowego koła zamachowego. Zużyte, niesprawne DKZ, może być przyczyną uszkodzenia nowego sprzęgła. Firma LuK przygotowała kilka wskazówek dotyczących oceny sprawności tych elementów. Zapytaj swojego klienta Ustalenie właściwej przyczyny usterki mogą ułatwić szczegółowe pytania dotyczące objawów nieprawidłowej pracy sprzęgła. Co działa nieprawidłowo, jakie są objawy? Kiedy pojawiła się usterka? […]

Przekładnia hydrokinetyczna – rola w układzie przeniesienia napędu, budowa i działanie

Przekładnia hydrokinetyczna marki SACHS w skrzyniach automatycznych jest elementem rozruchowym, przełożeniem prędkości obrotowej i momentu obrotowego oraz tłumikiem drgań skrętnych. Inżynierowie i mechanicy firmy ZF wyjaśniają jej budowę i rolę. Poprzez załączenie sprzęgła blokującego, przeniesienie momentu obrotowego odbywa się bez poślizgu. Poprawia się dzięki temu skuteczność mechanizmu i zmniejsza zużycie paliwa. Tłumik drgań skrętnych zapewnia […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.