Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
13:16 The Power Behind Your Drive – febi uzupełnia ofertę 11:44 Nowość wśród olejów silnikowych 10:51 Plany i cele nowej prezes PISKP – wywiad z Jolantą Źródłowską 09:12 Dostawca podzespołów silnika zbuduje nowy magazyn 09:09 Nowe części sprzęgłowe znanego producenta w ofercie BSL

Technika

Płukanie klimatyzacji – cz. 1

Jednym z procesów przywracania sprawności starszym lub uszkodzonym klimatyzatorom jest ich płukanie. Gdy zamierzamy rozszerzyć prowadzone usługi o naprawę i wymianę elementów klimatyzatorów urządzenie do płukania staje się podstawowym wyposażeniem warsztatu samochodowego. Na rynku urządzeń warsztatowych spotkamy kilka rozwiązań pozwalających na płukanie rozpuszczalnikami bądź czynnikami chłodniczymi. Urządzenia te mogą być wbudowane w agregaty obsługowe lub […]

Płukanie klimatyzacji – cz. 2

Dokonaj identyfikacji układu Rozróżnia się dwa główne systemy ze względu na sposób dławienia przepływu i położenie urządzenia filtrującego: – OT (Orifice Tube) z dyszą dławiącą posiadający zasobnik położony pomiędzy parownikiem i stroną niskociśnieniową sprężarki – TXV (Thermal Expansion Valve) z zaworem rozprężnym posiadający filtr/osuszacz umieszczony po stronie wysokociśnieniowej pomiędzy skraplaczem i zaworem rozprężnym W obu […]

Znaczenie numerów podwozia w katalogach

Dobór właściwych części często uzależniony jest od prawidłowej identyfikacji numeru podwozia (CH NR). Czasami bywa to problematyczne, ponieważ nie wszyscy wiedzą, którą część numeru podwozia należy wziąć pod uwagę. By rozwiać wszelkie wątpliwości, przybliżamy niniejsze zagadnienie poniżej. W jaki sposób odczytać numer podwozia? Większość producentów samochodów stosuje międzynarodowy system VIN (Vehicle Identification Number – Numer […]

Serwis układu klimatyzacyjnego i typowe usterki (Film szkoleniowy)

W poprzednim artykule opisany został sposób działania układu klimatyzacji. Tym razem poruszamy tematykę serwisowania układu, oraz przedstawiamy typowe usterki jakie mogą wystąpić. Czym mogą być spowodowane ubytki czynnika chłodniczego? Jakie czynności składają się na serwis klimatyzacji? Ile wynosi temperatura chłodzenia sprawnej klimatyzacji?

Prawidłowa kalibracja systemu TPMS

Coraz częściej warsztatowcy spotykają się w swojej pracy z nowym i trudnym zagadnieniem czujników kontroli ciśnienia w ogumieniu w skrócie nazywane czujnikami TPMS (TPMS – Tyre Pressure Monitoring System) czyli z systemem informującym kierowcę o zmianach ciśnienia w ogumieniu spowodowanych przez uszkodzenie mechaniczne bądź powolną, eksploatacyjną utratę ciśnienia. Istnieją dwa warianty systemu TPMS: bezpośredni i […]

Urywanie się dużych rolek zwrotnych w silnikach 1.9 TDI

W silnikach 1.9 TDI, montowanych w pojazdach marek Audi, VW, Skoda i Seat, duża rolka zwrotna paska CT 1044 K1 urywa się po krótkim czasie z powodu zablokowania łożyska. By zapobiec temu problemowi, który może doprowadzić do uszkodzenia silnika, należy sprawdzić położenie znaku również po kilkakrotnym obróceniu przekładnią pasową. Duża rolka urywa się przez to, […]

Jak działa klimatyzacja? (Film szkoleniowy)

Czerwcowe upały potwierdzają, że sezon napraw klimatyzacji jest już w pełni. Zanim klienci ustawią się w kolejce do warsztatów oferujących naprawy "klimy", warto przypomnieć sobie podstawowe zasady jej działania. Z tą myślą przygotowaliśmy poniższe filmiki. O wypowiedź poprosiliśmy trenera z firmy szkoleniowej Szewczyk wspołpracującej z eXponentią. Na początek przedstawienie makiet, na których odbywają się szkolenia: […]

Prawidłowy montaż tarcz hamulcowych

Problem: bicie tarcz Aby tarcze hamulcowe prawidłowo funkcjonowały i nie ulegały przedwczesnym awariom należy przestrzegać pewnych zasad podczas ich montażu. Często usterki na peryferiach pojazdu prowadzą do nierównomiernego zużycia tarcz czy wymyć, które prowadzą do bicia kierownicy. Przedstawiamy 8 wskazówek, które sprawią, że hamulce będą działały prawidłowo i nie będzie występował problem bicia. 1. Koło/Opony […]

Zmienne fazy wałka rozrządu – redukcja zużycia paliwa i emisji spalin

Co drugi produkowany dziś silnik benzynowy jest wyposażony w mechanizm regulacji faz rozrządu. W zależności od producenta, typu i modelu silnika, montuje się jeden, dwa lub cztery takie układy. Pozwalają one na optymalne ustawienie rozrządu, w zależności od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. Można przy tym, zależnie od koncepcji silnika i liczby tych układów, zredukować […]

Przedwczesne usterki pasków układu pomocniczego

W dalszym ciągu w wielu układach napędowych występuje problem przedwczesnego zużycia, hałasu lub uszkodzenia paska wieloklinowego. Najczęstszymi przyczynami przedwczesnego uszkodzenia paska są: błędne napięcie i niewspółpłaszczyznowość. Napięcie paska Istnieją 3 różne systemy napinania dla układu paska pomocniczego: – napinacz manulany/stały – napinacz automatyczny – paski Stretch Fit – paski elastyczne bez napinacza Pierwszy z systemów […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.