Przystępując do przeglądu okresowego należy dokonać pomiaru bicia tarcz. Czynność tę wykonuje się za pomocą czujnika zegarowego, z dokładnością do 0,01 mm. Czujnik zamontowany na regulowanym ramieniu mocuje się do nadwozia przy pomocy podstawy magnetycznej.
Przed przystąpieniem do pomiaru należy upewnić się, że tarcza jest poprawnie zamocowana do piasty – jeżeli to konieczne należy użyć do mocowania śrub koła. Końcówka czujnika zegarowego powinna stykać się z tarczą około 10 mm od zewnętrznej krawędzi tarczy.
Po ustawieniu czujnika wykonujemy obrót tarczą rejestrując największe odchylenie czujnika. Maksymalny wartość bicia tarczy zamontowanej na piaście wynosi 0,15 mm.
– „Na pomiar taki — dokonywany na pojeździe — może wpływać stan piasty oraz czystość powierzchni montażowej. Bicie może być powodowane przez wszelki brud i rdzę” – tłumaczy Brian Newell z TRW.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 1 października 2011, 8:15 1 -3
tego uczyli w przedszkolu...
Odpowiedz
Anonim, 9 marca 2012, 20:38 0 0
nie każdy jest po zasadniczej szkole samochodowej, dla mnie to ciekawa wiedza.
Odpowiedz
Anonim, 19 sierpnia 2016, 13:00 0 0
Artykuł o pomiarze bicia tarcz hamulcowych a na fotce pomiar bicia piasty. Pasująca ilustracja ale tylko pośrednio.
Odpowiedz
ktoś, 24 września 2016, 20:17 1 0
to o 0,10 za dużo
Odpowiedz