Pomiar bicia tarcz

, 22 września 2011, 16:30

Przystępując do przeglądu okresowego należy dokonać pomiaru bicia tarcz. Czynność tę wykonuje się za pomocą czujnika zegarowego, z dokładnością do 0,01 mm. Czujnik zamontowany na regulowanym ramieniu mocuje się do nadwozia przy pomocy podstawy magnetycznej.

Przed przystąpieniem do pomiaru należy upewnić się, że tarcza jest poprawnie zamocowana do piasty – jeżeli to konieczne należy użyć do mocowania śrub koła. Końcówka czujnika zegarowego powinna stykać się z tarczą około 10 mm od zewnętrznej krawędzi tarczy.

Po ustawieniu czujnika wykonujemy obrót tarczą rejestrując największe odchylenie czujnika. Maksymalny wartość bicia tarczy zamontowanej na piaście wynosi 0,15 mm.

– „Na pomiar taki — dokonywany na pojeździe — może wpływać stan piasty oraz czystość powierzchni montażowej. Bicie może być powodowane przez wszelki brud i rdzę” – tłumaczy Brian Newell z TRW.

Dowiedz się więcej

Główne przyczyny uszkodzeń łożysk kół
Główne przyczyny uszkodzeń łożysk kół

Łożyska kół konstruowane są w taki sposób by zapewniały w miarę możliwości jak największą trwałość i skuteczność. Pomimo wszystko pod wpływem działania czynników zewnętrznych może dojść do przedwczesnego jego zużycia. Łożyska kół, w dzisiejszych pojazdach, muszą sprostać wielu wymogom przez cały okres użytkowania samochodu. Obok długiego czasu eksploatacji należą do nich m.in. właściwa geometria, odporność […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 1 października 2011, 8:15 0 -1

tego uczyli w przedszkolu...

Odpowiedz

Anonim, 9 marca 2012, 20:38 0 0

nie każdy jest po zasadniczej szkole samochodowej, dla mnie to ciekawa wiedza.

Odpowiedz

Anonim, 19 sierpnia 2016, 13:00 0 0

Artykuł o pomiarze bicia tarcz hamulcowych a na fotce pomiar bicia piasty. Pasująca ilustracja ale tylko pośrednio.

Odpowiedz

ktoś, 24 września 2016, 20:17 0 0

to o 0,10 za dużo

Odpowiedz