Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
16:01 Malejące zyski w branży produkcji części motoryzacyjnych 13:49 Dlaczego warto stosować markowe czynniki chłodnicze? Jak uniknąć zakupu podróbki? Poradnik DENSO 13:45 Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych zmienia nazwę 12:11 Mariaż NEXUS i Stellantis – co z niego wyniknie? Wywiad z dyrektorem generalnym NEXUS, Gaëlem Escribe. 10:38 Jak rozwiązać problem z brakiem pracowników w branży automotive? Trzeba złamać stereotypy.

Technika

Materiały cierne układów hamulcowych – tarcze i klocki hamulcowe (FILM szkoleniowy cz.1)

Zapraszamy do obejrzenia szkolenia technicznego Akademii MotoFocus, na temat materiałów ciernych układów hamulcowych w pojazdach. Osobą prowadzą szkolenie jest pan Andrzej Budziszewski.  

Ustawianie napięcia w silnikach Mitsubishi/Volvo 1.8 16V

Uszkodzenie napędu w silnikach 1.8 16V oznaczonych kodami 4G93, B4184SJ, B4184SM na ogół jest spowodowane niewłaściwym ustawieniem napinacza. Pomimo, że układ ten wyposażony jest w napinacz automatyczny nadal musi być poprawnie ustawiony. Ścisłe przestrzeganie procedur montażowych może zapobiec powstaniu kosztownej awarii silnika. Rysunek pierwszy pokazuje przebieg paska na tym silniku z poprawnym umiejscowieniem znaków rozrządu. […]

Właściwości i wymagania techniczne panewek sputterowych – część 3

W dwóch poprzednich artykułach dotyczących panewek zostały omówione zmiany obciążeń i wymagań w ostatnich latach wobec łożysk ślizgowych, stosowanych w układach korbowo-tłokowych (część 1) oraz technologia produkcji panewek sputterowych (części 2). W tej części chciałbym uzupełnić wiedzę, dotyczącą wysokowytrzymałych panewek sputterowych, o informacje związane z ich właściwościami i wymaganiami technicznymi. Podstawowa zasada w technice mówiąca, […]

Jak działa zawieszenie w nowym Oplu Astra?

W Oplu Astra nowej generacji montowane jest zawieszenie oparte na elektronicznym systemie tłumienia drgań CDC (Continuous Damping Control) zaprojektowanym przez ZF Sachs. Inteligentne zawieszenie zintegrowane jest dodatkowo z elektronicznymi systemami wspomagającymi oraz ze skrzynią biegów. Nowa Astra wykorzystuje również system FlexRide – dotychczas dostępny wyłącznie w modelu Insignia. Optymalne tłumienie drgań w każdych warunkach drogowych […]

Właściwy montaż świec zapłonowych

Gdy świeca zapłonowa zawodzi, nie zawsze jest to wina samej świecy. Często przyczyna tkwi w nieprawidłowym momencie dokręcania. Specjaliści z firmy Denso podpowiadają, jak prawidłowo montować świece. Właściwy moment dokręcania Większość problemów i reklamacji świec zapłonowych jest związana ze zbyt wysokim momentem dokręcania: · Nadmierne dokręcenie odkształca metalowy korpus świecy i obluzowuje ceramiczny izolator, uniemożliwiając […]

Technologia produkcji panewek sputterowych – cz. 2

Wprowadzenie do produkcji panewek o napylanej w warunkach próżniowych warstwie ślizgowej, czyli panewek sputterowych, było spowodowane rosnącymi obciążeniami w układzie korbowo-tłokowym, coraz bardziej wysilonych silników spalinowych, a zwłaszcza turbodoładowanych silników Diesla. Zmiany obciążeń w ciągu ostatnich lat zostały omówione w części 1 pt. „Obciążenia łożysk ślizgowych we współczesnych silnikach spalinowych”. Nazwę swą panewki sputterowe zawdzięczają […]

Obciążenia łożysk ślizgowych we współczesnych silnikach spalinowych cz.1

Wzrost mocy jednostkowej silników spalinowych w ostatnim ćwierćwieczu przywykliśmy uważać  za coś zupełnie normalnego. Jednocześnie nie godzimy się ze zmniejszeniem trwałości silników  i oczekujemy ciągłego zmniejszania jednostkowego zużycia paliwa. Realizacja tych wymagań wiąże się bezpośrednio  ze wzrostem obciążeń wszystkich elementów konstrukcyjnych silnika. W przypadku silników Diesla do samochodów osobowych i dostawczych, średnia moc z litra […]

Gwiazdy drugiego planu czyli elementy metalowo-gumowe

Właściwa jakość oraz odpowiedni montaż elementów gumowo-metalowych w samochodzie decydują dziś o komforcie i bezpieczeństwie kierowcy, pasażerów i ładunku. Guma znajduje powszechne zastosowanie dzięki swojej najważniejszej właściwości – wysokiej zdolności do tłumienia drgań. Żeby wykorzystać najlepiej tę właściwość, od wielu lat laboratoria Lemförder pracują nad najlepszymi mieszankami o najlepszych własnościach tłumiących. Obecnie elementy metalowo gumowe […]

Budowa świec żarowych

Okres zimowy charakteryzuje się wzmożonym zainteresowaniem klientów świecami żarowymi. Charakterystyka silników Diesla sprawia, że uszkodzona świeca żarowa w lecie może nie wpływać na pracę silnika, natomiast zimą może przysporzyć kierowcom wielu problemów. Może dlatego właśnie teraz warto przypomnieć sobie budowę świecy żarowej oraz podstawowe zasady jej funkcjonowania. Poniżej przedstawiony jest schemat budowy świec Iskra.   […]

Nieudane rozruchy oraz włączanie się lampek kontrolnych w Renault Clio II Restyling 1.2 16V

Nowe Clio II Restyling 1.2 16V z oznaczeniem silnika D4F-712 jest wyposażone w system wtrysku Marelli IAW 5NR. Elektroniczna jednostka sterująca jest położona między silnikiem i szczelną przednią ścianą kabiny, zaś połączenie z nią jest zapewnione przez dwa złącza o całkowitej liczbie 96 pinów. Cechy szczególne związane z miejscem montażu, które sprzyjają gromadzeniu się ciepła […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.