Technika
Doświadczenia praktyczne wykazały, że pozornie identyczne łożyska toczne pracujące w identycznych warunkach, niekoniecznie uzyskają taką samą trwałość zmęczeniową. Znormalizowane metody obliczenia trwałości pomagają dokonać opartego na nauce wyboru wielkości łożyska do określonego zastosowania. Przemysł zwraca się w stronę znormalizowanych obliczeń żywotności z dobrego powodu: w rzeczywistości niepraktycznie jest z perspektywy czasu i kosztów przeprowadzanie badania […]
Każde łożysko ma obliczoną na etapie projektowania trwałość eksploatacyjną. Jednakże badania wykazały, że z powodu różnych przyczyn nie każde łożysko tą trwałość osiąga. Podczas cyklu życia łożyska można wyróżnić kluczowe etapy wywierające istotny wpływ na trwałość eksploatacyjną łożyska. Jednym z tych etapów jest montaż i smarowanie . Poprzez zastosowanie właściwych praktyk obsługi oraz używanie odpowiednich […]
Aby osiągnąć optymalne parametry pracy paska rozrządu 5524XS w silniku PSA 2.0HDI (kody: DW10ATED, DW10BTED, W10CTED, DW10TD, RHV, RHX, RHZ ) istotnym jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur. Silnik ten wymaga dwuetapowej procedury napinania paska. Nowa dwuetapowa procedura jest wynikiem zmian w technologii materiałowej obecnie produkowanych pasków. Zgodnie z zaleceniami OE zmodyfikowano wartości […]
W związku z tym, że konstrukcja paska ulegała zmianom przez lata, silnik PSA 1.9D wymaga obecnie dwuetapowej procedury ustawiania napięcia paska. Zgodnie z zaleceniami OE zmodyfikowano wartości napięć. Procedura dotyczy silników o kodach: DW8, DW8B, WJZ, 1WZ. Producent pasków podkreśla potrzebę przestrzegania nowych zaleceń. W przypadku korzystania z testera STT-1, nie należy wprowadzać danych samego oznaczenia paska […]
Około 36% przedwczesnych uszkodzeń łożysk jest spowodowanych przez stosowanie niewłaściwego smaru lub nieodpowiednie smarowanie. Każde łożysko pozbawione właściwego smarowania w sposób nieunikniony ulegnie uszkodzeniu na długo przed osiągnięciem normalnego okresu trwałości. Ponieważ dostęp do łożysk jest zwykle trudniejszy niż do innych elementów maszyny, zaniedbane smarowanie często powoduje problemy. Podczas pracy łożysko wymaga zwykle prawidłowego dosmarowywania […]
Testery diagnostyczne są pomocnym narzędziem w każdym warsztacie mechanicznym, a już niebawem okażą się czynnikiem decydującym o przetrwaniu firmy. Nie wystarczy jednak kupić tester, aby profesjonalnie go używać. By wykorzystać wszystkie jego możliwości niezbędna jest wiedza. O możliwościach i wymaganiach testerów wypowiedzieli się przedstawiciele firm zrzeszonych w Stowarzyszeniu Techniki Motoryzacyjnej. Jak dobrze wiadomo testery diagnostyczne […]
W poniższym tekście skupimy się na przybliżeniu funkcji specjalnych urządzenia do obsługiu klimatyzqacji Hella ACTT200. Funkcje te podzielono na dwie kategorie. Pierwszą stanowią funkcje rozszerzające możliwości obsługi systemów klimatyzacji. Drugą kategorią są funkcje ułatwiające szybki, własny serwis urządzenia obsługowego. W poniższym tekście skupimy się na przybliżeniu funkcji rozszerzających możliwości urządzenia, do których należą: – opcja […]
Drugą kategorię stanowią funkcje ułatwiające szybki, własny serwis urządzenia obsługowego. W poniższym tekście przyjrzymy się kategorii funkcji ułatwiających samodzielny serwis urządzenia Hella ACTT 200. Należą do nich: – wymiana wewnętrznego filtra, – wymiana oleju w pompie próżniowej czy – kalibracja dowolnej z wag, w które wyposażona jest maszyna Hella ACTT 200 Wymiana wewnętrznego filtra nie […]
Procedura montażu napinacza paska rozrządu w samochodzie Ford Puma 1.7 o kodzie 17HDEY jest inna niż najczęściej stosowana. Dlatego aby uniknąć negatywnych konsekwencji warto zastosować się do rad przedstawionych przez firmę Gates. Niniejsze opracowanie ma na celu omówienie potencjalnych problemów montażowych napinacza w układzie paska synchronicznego. Zastosowany napinacz automatyczny, nie jest napinaczem mimośrodowym. Prawidłowa instalacja wymaga […]
Obecie niemalże wszystkie samochody wyposażone są w filtr kabinowy. Przeważnie łatwo go znaleźć, ale czasem zdarza się także, że jest on ulokowany w mniej oczywistym miejscu niż np. w okolicach podszybia… Wymiana filtra przeciwpyłkowego nie jest trudna. Wymaga jednak wiedzy o tym gdzie w danym pojeździe jest on ulokowany. Często przydaje się również gibkość […]