Aby osiągnąć optymalne parametry pracy paska rozrządu 5524XS w silniku PSA 2.0HDI (kody: DW10ATED, DW10BTED, W10CTED, DW10TD, RHV, RHX, RHZ ) istotnym jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur. Silnik ten wymaga dwuetapowej procedury napinania paska.
Nowa dwuetapowa procedura jest wynikiem zmian w technologii materiałowej obecnie produkowanych pasków. Zgodnie z zaleceniami OE zmodyfikowano wartości napięć. W przypadku korzystania z testera STT-1, nie należy wprowadzać danych samego oznaczenia paska 5524XS:
-
Pasek jest założony standardowo i napięty poprzez obrót koła napinacza w kierunku przeciwnym do obrotu wskazówek zegara przy użyciu narzędzia Gates nr GAT4567 lub GAT4568. Obydwa narzędzia wchodzą w skład zestawu GAT4820
(nr OE 0188-J1 lub 0188-J2). - Narzędzie to jest niezbędne do obracania napinacza i utrzymania w określonej pozycji przy dokręcaniu śruby blokującej (25 Nm).
- Początkowo, pasek musi być zainstalowany z napięciem wyższym od normalnego (napięcie wstępne).
- Napięcie jest mierzone za pomocą dźwiękowego testera Gates STT-1 na odcinku pomiędzy wałkiem rozrządu a pompą wtryskową. W tym celu do urządzenia należy wprowadzić kod 3586.
- Następnie koło pasowe na wale należy obrócić osiem razy w kierunku zgodnym z obrotem wskazówek zegara.
- Napięcie musi być ustawione na ostatecznym poziomie, jego wartość powinna być ponownie potwierdzona testerem STT-1. Kod do wprowadzenia to 3458.
Zastosowanie procedury dwuetapowego ustawiania napięcia pozwala ograniczyć powstanie ew. rozbieżności i redukuje wielkość spadku napięcia w dalszej eksploatacji pojazdu.
Procedura ta będzie pokazana na naklejce na pudełku zestawu i paska PowerGrip .
Najbardziej aktualne dane dotyczące zastosowań dostępne są w katalogu internetowym na stronie www.gatesautocat.com.
Źródło: Gates
Komentarze