Procedura napięcia paska w silnikach PSA 2.0 HDI przy pomocy testera STT-1

11 kwietnia 2011, 0:00

Aby osiągnąć optymalne parametry pracy paska rozrządu 5524XS w silniku PSA 2.0HDI (kody: DW10ATED, DW10BTED, W10CTED, DW10TD, RHV, RHX, RHZ ) istotnym jest ustawienie właściwego napięcia instalacyjnego przy zachowaniu odpowiednich procedur. Silnik ten wymaga dwuetapowej procedury napinania paska.

Nowa dwuetapowa procedura jest wynikiem zmian w technologii materiałowej obecnie produkowanych pasków. Zgodnie z zaleceniami OE zmodyfikowano wartości napięć. W przypadku korzystania z testera STT-1, nie należy wprowadzać danych samego oznaczenia paska 5524XS:

  • Pasek jest założony standardowo i napięty poprzez obrót koła napinacza w kierunku przeciwnym do obrotu wskazówek zegara przy użyciu narzędzia Gates nr GAT4567 lub GAT4568. Obydwa narzędzia wchodzą w skład zestawu GAT4820
    (nr OE 0188-J1 lub 0188-J2).
  • Narzędzie to jest niezbędne do obracania napinacza i utrzymania w określonej pozycji przy dokręcaniu śruby blokującej (25 Nm).
  • Początkowo, pasek musi być zainstalowany z napięciem wyższym od normalnego (napięcie wstępne).
  • Napięcie jest mierzone za pomocą dźwiękowego testera Gates STT-1 na odcinku pomiędzy wałkiem rozrządu a pompą wtryskową. W tym celu do urządzenia należy wprowadzić kod 3586.
  • Następnie koło pasowe na wale należy obrócić osiem razy w kierunku zgodnym z obrotem wskazówek zegara.
  • Napięcie musi być ustawione na ostatecznym poziomie, jego wartość powinna być ponownie potwierdzona testerem STT-1. Kod do wprowadzenia to 3458.

Zastosowanie procedury dwuetapowego ustawiania napięcia pozwala ograniczyć powstanie ew. rozbieżności i redukuje wielkość spadku napięcia w dalszej eksploatacji pojazdu.

Procedura ta będzie pokazana na naklejce na pudełku zestawu i paska PowerGrip .

Najbardziej aktualne dane dotyczące zastosowań dostępne są w katalogu internetowym na stronie www.gatesautocat.com.

Źródło: Gates
 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Montaż paska rozrządu w silnikach GM (Isuzu) 1.7D
Montaż paska rozrządu w silnikach GM (Isuzu) 1.7D

Zastosowanie oraz procedura montażu pasków/ zestawów w silnikach Isuzu 1.7D oznaczonych kodami A17DT, A17DTR, Y17DT, Y17DTH, Y17DTL, Z17DT, Z17DTH, Z17DTR, w dalszym ciągu sprawia wiele kłopotów. W związku z tym pragniemy ponownie omówić to zagadnienie. Niezależnie od tego, że montowano dwa różne napinacze w tym samy silniku, zachowanie właściwej procedury montażowej i ustawiania napięcia w […]

Problemy z napięciem w silnikach Chevrolet/Daewoo 16V
Problemy z napięciem w silnikach Chevrolet/Daewoo 16V

Na podstawie informacji rynkowych oraz analizy poszczególnych przypadków stwierdzono, że uniknięcie uszkodzenia napędu w silnikach 16 zaworowych 1.4, 1.5 i 1.6 stosowanych w modelach Aranos, Assol, Aveo, Cielo, Espero, Kalos, Lacetti, Lanos, Nexia, Nubira, Rezzo i Tacuma jest możliwe jedynie przy ścisłym przestrzeganiu odpowiednich zaleceń montażowych. W większości przypadków uszkodzenie silnika spowodowane było błędem w […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!