Nowa procedura napięcia paska w silnikach PSA 1.9D przy użyciu testera STT-1

, 5 kwietnia 2011, 0:00

W związku z tym, że konstrukcja paska ulegała zmianom przez lata, silnik PSA 1.9D wymaga obecnie dwuetapowej procedury ustawiania napięcia paska. Zgodnie z zaleceniami OE zmodyfikowano wartości napięć.

Procedura dotyczy silników o kodach: DW8, DW8B, WJZ, 1WZ. Producent pasków podkreśla potrzebę przestrzegania nowych zaleceń. W przypadku korzystania z testera STT-1, nie należy wprowadzać danych samego oznaczenia paska 5523XS.

– Pasek jest założony standardowo i napięty poprzez obrót koła napinacza w kierunku przeciwnym do obrotu wskazówek zegara przy użyciu narzędzia np. Gates GAT4567 wchodzącego w skład zestawu GAT4822

– Narzędzie to jest przydatne przy obracaniu napinacza i w celu utrzymania go w określonej pozycji przy dokręcaniu śruby blokującej

(25 Nm). 

– Początkowo, pasek musi być zainstalowany z napięciem wyższym od normalnego (napięcie wstępne).
Napięcie jest mierzone za pomocą dźwiękowego testera Gates STT-1 na odcinku pomiędzy wałkiem rozrządu a pompą wtryskową. W tym celu do urządzenia należy wprowadzić kod 3102.

– Następnie koło pasowe na wale należy obrócić osiem razy w kierunku zgodnym z obrotem wskazówek zegara.

– Napięcie musi być ustawione na ostatecznym poziomie, jego wartość powinna być ponownie potwierdzona testerem STT-1. Kod do wprowadzenia to 3870.

Zastosowanie procedury dwuetapowego ustawiania napięcia pozwala ograniczyć powstanie ew. rozbieżności i redukuje wielkość spadku napięcia w dalszej eksploatacji pojazdu.

Procedura ta będzie pokazana na naklejce na pudełku zestawu i paska PowerGrip 

Najbardziej aktualne dane dotyczące zastosowań dostępne są w katalogu internetowym na stronie www.gatesautocat.com.

Źródło: Gates

Dowiedz się więcej

Montaż paska rozrządu w silnikach GM (Isuzu) 1.7D
Montaż paska rozrządu w silnikach GM (Isuzu) 1.7D

Zastosowanie oraz procedura montażu pasków/ zestawów w silnikach Isuzu 1.7D oznaczonych kodami A17DT, A17DTR, Y17DT, Y17DTH, Y17DTL, Z17DT, Z17DTH, Z17DTR, w dalszym ciągu sprawia wiele kłopotów. W związku z tym pragniemy ponownie omówić to zagadnienie. Niezależnie od tego, że montowano dwa różne napinacze w tym samy silniku, zachowanie właściwej procedury montażowej i ustawiania napięcia w […]

Problemy z napięciem w silnikach Chevrolet/Daewoo 16V
Problemy z napięciem w silnikach Chevrolet/Daewoo 16V

Na podstawie informacji rynkowych oraz analizy poszczególnych przypadków stwierdzono, że uniknięcie uszkodzenia napędu w silnikach 16 zaworowych 1.4, 1.5 i 1.6 stosowanych w modelach Aranos, Assol, Aveo, Cielo, Espero, Kalos, Lacetti, Lanos, Nexia, Nubira, Rezzo i Tacuma jest możliwe jedynie przy ścisłym przestrzeganiu odpowiednich zaleceń montażowych. W większości przypadków uszkodzenie silnika spowodowane było błędem w […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!