W związku z tym, że konstrukcja paska ulegała zmianom przez lata, silnik PSA 1.9D wymaga obecnie dwuetapowej procedury ustawiania napięcia paska. Zgodnie z zaleceniami OE zmodyfikowano wartości napięć.
Procedura dotyczy silników o kodach: DW8, DW8B, WJZ, 1WZ. Producent pasków podkreśla potrzebę przestrzegania nowych zaleceń. W przypadku korzystania z testera STT-1, nie należy wprowadzać danych samego oznaczenia paska 5523XS.
– Pasek jest założony standardowo i napięty poprzez obrót koła napinacza w kierunku przeciwnym do obrotu wskazówek zegara przy użyciu narzędzia np. Gates GAT4567 wchodzącego w skład zestawu GAT4822
– Narzędzie to jest przydatne przy obracaniu napinacza i w celu utrzymania go w określonej pozycji przy dokręcaniu śruby blokującej
(25 Nm).
– Początkowo, pasek musi być zainstalowany z napięciem wyższym od normalnego (napięcie wstępne).
Napięcie jest mierzone za pomocą dźwiękowego testera Gates STT-1 na odcinku pomiędzy wałkiem rozrządu a pompą wtryskową. W tym celu do urządzenia należy wprowadzić kod 3102.
– Następnie koło pasowe na wale należy obrócić osiem razy w kierunku zgodnym z obrotem wskazówek zegara.
– Napięcie musi być ustawione na ostatecznym poziomie, jego wartość powinna być ponownie potwierdzona testerem STT-1. Kod do wprowadzenia to 3870.
Zastosowanie procedury dwuetapowego ustawiania napięcia pozwala ograniczyć powstanie ew. rozbieżności i redukuje wielkość spadku napięcia w dalszej eksploatacji pojazdu.
Procedura ta będzie pokazana na naklejce na pudełku zestawu i paska PowerGrip
Najbardziej aktualne dane dotyczące zastosowań dostępne są w katalogu internetowym na stronie www.gatesautocat.com.
Źródło: Gates
Komentarze