Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
11.07 Dlaczego przednie tarcze hamulcowe są większe niż tylne? Czym jest dynamiczne przeniesienie obciążenia? 11.07 Jak odpowietrzyć hamulce w Toyocie Prius trzeciej generacji? Poradnik krok po kroku. 11.07 Czy Europa zdoła poprowadzić zieloną transformację? 10.07 Jak skutecznie zabezpieczyć samochód przed korozją? 10.07 Liczne nowości w katalogu Borg Automotive Newman

Technika

Sposób na uszczelnienie głowicy silnika i pokrywy zaworów

Do łączenia dwuczęściowej głowicy silnika oraz uszczelniania metalowej pokrywy zaworów w niektórych pojazdach należy zastosować masę uszczelniającą. Firma ElringKlinger AG zaleca zastosowanie anaerobowego (beztlenowego) uszczelnienia powierzchniowego AFD 2018. Aby uzyskać najlepsze efekty warto skorzystać z poniższych wskazówek. AFD 2018 jest masą uszczelniającą, nie zawierającą rozpuszczalników, o niskim stopniu lepkości. Dzięki właściwościom eliminującym powstawanie pęcherzyków powietrza oraz zdolności […]

Podwójne suche sprzęgło 7-biegowej skrzyni biegów Grupy VW – wskazówki montażowe

Od 2008 roku Grupa Volkswagen oferuje pojazdy wyposażone w 7-biegową skrzynię DCT z podwójnym suchym sprzęgłem. By uniknąć nieprawidłowości przzy wymianie takie sprzęgła firma LuK opublikowała przydatne wskazówki. Ważne informacje dotyczące prawidłowej naprawy: Naprawy mogą być wykonywane jedynie w warsztacie przez specjalistów i przy użyciu odpowiednich narzędzi! Ze względu na to, że producent pojazdów stale […]

Montaż modułu uszczelniającego z PTFE z czujnikiem położenia wału firmy ElringKlinger

W niektórych pojazdach grupy Volkswagen od strony koła zamachowego, wał korbowy jest uszczelniony przy pomocy kołnierzowego modułu uszczelniającego z PTFE (teflon), posiadającego zintegrowany czujnik położenia wału korbowego. Przedstawiamy kilka wskazówek montażowych takiego elementu uszczelniającego. Jak wiadomo, zadaniem modułu uszczelniającego jest: uszczelnienie wału korbowego, rejestrowanie liczby obrotów silnika, ustalanie dokładnego połoŜeniu wału korbowego, i ustalanie punktu […]

Wskazówki dotyczące wymiany świec żarowych

Przed wkręceniem nowej świecy żarowej należy najpierw oczyścić gwint. Następnie wkręcić ręcznie świecę żarową, aż do oparcia o głowicę. Dopiero potem należy dociągnąć świecę prawidłowym momentem dokręcenia. Test świecy żarowej Aby sprawdzić czy wymontowana świeca żarowa jest dobra, czy może wymaga wymiany, należy wykonać dwa podstawowe kroki: Krok 1: Przy pomocy amperomierza cęgowego skontrolować w […]

Diagnostyka uszkodzeń układu podwójnego sprzęgła

W przypadku wykonywania napraw związanych z podwójnym sprzęgłem, aby zawęzić diagnostykę potencjalnego problemu należy odpowiednio wcześniej wyjaśnić z klientem kilka zasadniczych kwestii. Jeśli pojazd jest jeszcze zdolny do jazdy, to razem z klientem należy odbyć jazdę próbną. Klient powinien siedzieć za kierownicą i w czasie jazdy próbnej zaprezentować, w jakich sytuacjach można zaobserwować zgłaszane usterki. […]

Montaż paska oraz zestawu rozrządu w silnikach VAG 1.4 i 1.6 16V

Na podstawie analizy poszczególnych przypadków firma Gates stwierdziła, że montaż napinacza w silnikach 1.4/1.6 16V grupy VAG przysparza wielu problemów. Szczególną uwagę należy zwrócić na poniższe zagadnienia. Zdjęcie 1 przedstawia dwie różne wersje napinacza automatycznego (głównego napędu), które występują w zestawach rozrządu Gates. Napinacze te stosuje się wymiennie. Możliwe błędy montażowe: Stwierdzono, co następuje: – […]

Podwójne suche sprzęgło w skrzyni VW – budowa i działanie

Podwójne suche sprzęgło z 7-biegową skrzynią DCT stosowane jest przez grupę Volkswagena od 2008 roku. Konstrukcja tego sprzęgła pozwala na łączenie zalet automatycznej i manualnej skrzyni biegów. Od kilku lat koncern Volkswagen stosuje w produkcji seryjnej pojazdów skrzynię biegów z podwójnym suchym sprzęgłem (DCT). Od roku 2003 wersję 6-biegową z podwójnym mokrym sprzęgłem montuje się […]

Zużyte i uszkodzone świece zapłonowe. Poznaj objawy i dowiedz się, jak czytać oznaczenia

Od świec zapłonowych zależy poprawność i skuteczność pracy silnika. Nieprawidłowy dobór lub błąd montażu może wpłynąć negatywnie na jego pracę. Obserwując wymontowane świece można poznać przyczyny niektórych problemów. Aby ułatwić dobór świec zapłonowych NGK, warto wiedzieć co kryje się pod symbolami składającymi się na numer referencyjny produktu. 

Nie pomyl napinaczy

Istnieje ryzyko, ze rolki napinaczy INA „531 0252 30” i „531 0525 30” mogą być ze sobą pomylone. Nie tylko numery referencji są do siebie podobne. Wizualnie istnieje bardzo mało różnic pozwalających na odróżnienie obu rolek. Odmienne są jedynie wskaźniki obu rolek napinaczy i ich ustawienia. Z perspektywy technicznej jednak oba urządzenia bardzo się różnią. […]

Wibracja pedału sprzęgła w samochodach grupy VW

W niektórych samochodach grupy Volkswagen, od modeli z roku 2003, mogą występować wibracje na pedale sprzęgła podczas jego wstępnego naciśnięcia. W przypadku skarg, jako przyczynę można podać brak lub błędnie dobrany regulator częstotliwości (element antywibracyjny), albo fakt iż oprogramowanie komputera sterującego silnikiem nie jest aktualne. Wibracje są generowane w wyniku wahania momentu obrotowego na wale […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.