Technika
Teflonowy pierścień uszczelniający wału wytrzymuje ekstremalne obciążenia. W przeciwieństwie do uszczelniaczy z kauczuku fluorowego, uszczelniacz PTFE wyposażony jest w znacznie szerszą, sztywniejszą powierzchnię uszczelniającą, bez metalowej sprężynki. Teflonowy uszczelniacz jest odporny na wysokie temperatury pracy, nowoczesne oleje silnikowe, wyrożnia się niewielkimi stratami, powstającymi wskutek tarcia, i oferuje bardzo dobry wspołczynnik uszczelnienia. Tym samym spełnia on […]
Przedstawiamy siedem kroków, zgodnie z którymi należy postępować, aby profesjonalnie zamontować uszczelkę pod głowicę cylindrów. 1. Powierzchnie uszczelniające części konstrukcyjnych (głowica cylindrow/blok silnika starannie oczyścić, odtłuścić, usunąć resztki powłoki i pozostałości starej uszczelki 2. Otwory gwintowane pod śruby głowicy oczyścić z zanieczyszczeń i oleju. Gwint sprawdzić na uszkodzenia i łatwość wkręcania 3. Sprawdzić powierzchnie części […]
Niektóre osoby, mające do czynienia z paskiem rozrządu CT 817 do samochodu Daihatsu Cuore, mogły się zaniepokoić jego wyglądem. Otóż pasek ten na powierzchni bocznej zębów jest postrzępiony i wygląda, jakby był niestarannie wykonany. Jednak nic bardziej mylnego. Kord paska CT817 jest wykonany z kevlaru. Ze względów technicznych podczas cięcia powstaje krawędź o wyglądzie przedstawionym […]
Do progresywnego zużywania się silnika doprowadzają nie tylko stałe cząsteczki zanieczyszczeń znajdujących się w oleju silnikowym. Również agresywne składniki w blow-by-gazach szkodzą wrażliwym obszarom w silniku. Jedynie regularna wymiana oleju zapewnia efektywną ochronę. W czasach, gdy również regularne serwisowanie samochodu wymaga oszczędności, a dobre, wysokowydajne oleje silnikowe są drogie, oferty mówiące o pożegnaniu z wymianą […]
Na podstawie informacji rynkowych oraz analizy poszczególnych przypadków stwierdzono, że uniknięcie uszkodzenia napędu w silnikach ośmiozaworowych 1.8 Diesel firmy Ford jest możliwe jedynie przy ścisłym przestrzeganiu odpowiednich zaleceń montażowych. Pomimo to, że układ jest wyposażony w napinacz automatyczny i wydaje się być prostym w obsłudze, zachowanie najwyższej precyzji montażu oraz przestrzeganie procedury jest niezbędne dla […]
Dostarczona do ekspertyzy do firmy Moto-Remo turbosprężarka już na pierwszy rzut oka okazała się podejrzana. Nie posiadała żadnych oznaczeń producenta, co od razu wzmogło czujność pracowników firmy, i pozwoliło im sądzić, że mają do czynienia z produktem nieoryginalnym. Zdjęcie poniżej przedstawia turbosprężarkę dostarczona do weryfikacji Natomiast poniżej zamieszczone jest zdjęcie oryginalnego produktu firmy KKK. Różnice […]
Poniżej przedstawiamy etapy prawidłowego procesu montażu czteroelementowego zestawu sprzęgła (jako zamiennika oryginalnego sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym) w samochodach Volkswagen-Audi-Skoda-Seat z silnikiem 1.9 TDi. W pierwszej kolejności należy wymontować stary zestaw sprzęgła wraz z dwumasowym kołem zamachowym. W celu uniknięcia nieosiowej współpracy skrzyni biegów z silnikiem wymagane jest oczyszczenie z gwintów (zdjęcie poniżej). Przy okazji […]
Na podstawie analizy poszczególnych przypadków stwierdzono, iż awarie występujące w 8 zaworowych silnikach stosowanych w samochodach Fiat, Iveco, Opel, PSA i Renault są najczęściej związanie z nieprawidłowym montażem rolki pośredniej/ napinacza. Przestrzeganie odpowiednich zaleceń montażowych pozwala uniknąć ewentualnych problemów. Poniżej przedstawiamy zagadnienia, na które warto zwrócić szczególną uwagę. 1) Wskazówki do montażu napinacza: – zawsze […]
Od 1999 roku, gdy dwumasowe koło zamachowe stało się częścią standardowego wyposażenia pojazdów, firma ZF Sachs wyprodukowała ponad 12 milionów takich komponentów. Popyt na nie rośnie także na rynku części zamiennych. W artykule przedstawiamy najczęstsze przyczyny, oraz skutki awarii tego elementu. Dwumasowe koła zamachowe są już dostępne dla wielu różnych pojazdów, począwszy od małego Peugeota […]
Przeguby napędowe w samochodzie wystawiane są na ciężką próbę. Szczególnie jazda miejska w warunkach wysokiego natężenia ruchu ulicznego stawia przed nimi poważne zadania. Gwałtowne ruszanie spod świateł, ostre przyspieszenia na skręconych kołach to dla nich normalne warunki pracy. Przenoszony w takich sytuacjach, dynamicznie zmienny moment obrotowy, wywołujący wysokie naprężenia to dla konstruktorów i technologów poważne […]