Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
30.04 Problem z odpaleniem silnika w samochodzie Opel Astra K 30.04 Senat zajął się badaniami technicznymi pojazdów. Czy zmiany w przeglądach zajdą już wkrótce? 30.04 Problem uszkodzonej tarczy sprzęgłowej w silnikach 3.0 HDi [FILM] 29.04 Chcesz przetestować auto elektryczne? Już wkrótce EV Experience w Modlinie. 29.04 Klonowanie numerów VIN coraz bardziej popularne! Jak się przed tym zabezpieczyć?

Technika

Fachowy montaż uszczelniacza wału z PTFE (teflonu)

Teflonowy pierścień uszczelniający wału wytrzymuje ekstremalne obciążenia. W przeciwieństwie do uszczelniaczy z kauczuku fluorowego, uszczelniacz PTFE wyposażony jest w znacznie szerszą, sztywniejszą powierzchnię uszczelniającą, bez metalowej sprężynki. Teflonowy uszczelniacz jest odporny na wysokie temperatury pracy, nowoczesne oleje silnikowe, wyrożnia się niewielkimi stratami, powstającymi wskutek tarcia, i oferuje bardzo dobry wspołczynnik uszczelnienia. Tym samym spełnia on […]

Fachowy montaż uszczelki podgłowicowej w siedmiu krokach

Przedstawiamy siedem kroków, zgodnie z którymi należy postępować, aby profesjonalnie zamontować uszczelkę pod głowicę cylindrów. 1. Powierzchnie uszczelniające części konstrukcyjnych (głowica cylindrow/blok silnika starannie oczyścić, odtłuścić, usunąć resztki powłoki i pozostałości starej uszczelki 2. Otwory gwintowane pod śruby głowicy oczyścić z zanieczyszczeń i oleju. Gwint sprawdzić na uszkodzenia i łatwość wkręcania 3. Sprawdzić powierzchnie części […]

„Postrzępiony” pasek rozrządu Contitech

Niektóre osoby, mające do czynienia z paskiem rozrządu CT 817 do samochodu Daihatsu Cuore, mogły się zaniepokoić jego wyglądem. Otóż pasek ten na powierzchni bocznej zębów jest postrzępiony i wygląda, jakby był niestarannie wykonany. Jednak nic bardziej mylnego. Kord paska CT817 jest wykonany z kevlaru. Ze względów technicznych podczas cięcia powstaje krawędź o wyglądzie przedstawionym […]

Regularna wymiana oleju obniża zużycie silnika

Do progresywnego zużywania się silnika doprowadzają nie tylko stałe cząsteczki zanieczyszczeń znajdujących się w oleju silnikowym. Również agresywne składniki w blow-by-gazach szkodzą wrażliwym obszarom w silniku. Jedynie regularna wymiana oleju zapewnia efektywną ochronę. W czasach, gdy również regularne serwisowanie samochodu wymaga oszczędności, a dobre, wysokowydajne oleje silnikowe są drogie, oferty mówiące o pożegnaniu z wymianą […]

Wymiana rozrządu w silnikach Ford 1.8 Diesel

Na podstawie informacji rynkowych oraz analizy poszczególnych przypadków stwierdzono, że uniknięcie uszkodzenia napędu w silnikach ośmiozaworowych 1.8 Diesel firmy Ford jest możliwe jedynie przy ścisłym przestrzeganiu odpowiednich zaleceń montażowych. Pomimo to, że układ jest wyposażony w napinacz automatyczny i wydaje się być prostym w obsłudze, zachowanie najwyższej precyzji montażu oraz przestrzeganie procedury jest niezbędne dla […]

Uwaga Pirat!

Dostarczona do ekspertyzy do firmy Moto-Remo turbosprężarka już na pierwszy rzut oka okazała się podejrzana. Nie posiadała żadnych oznaczeń producenta, co od razu wzmogło czujność pracowników firmy, i pozwoliło im sądzić, że mają do czynienia z produktem nieoryginalnym. Zdjęcie poniżej przedstawia turbosprężarkę dostarczona do weryfikacji Natomiast poniżej zamieszczone jest zdjęcie oryginalnego produktu firmy KKK. Różnice […]

Montaż czteroelementowego zestawu sprzęgła w silniku 1.9TDi koncernu VAG

Poniżej przedstawiamy etapy prawidłowego procesu montażu czteroelementowego zestawu sprzęgła (jako zamiennika oryginalnego sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym) w samochodach Volkswagen-Audi-Skoda-Seat z silnikiem 1.9 TDi. W pierwszej kolejności należy wymontować stary zestaw sprzęgła wraz z dwumasowym kołem zamachowym. W celu uniknięcia nieosiowej współpracy skrzyni biegów z silnikiem wymagane jest oczyszczenie z gwintów (zdjęcie poniżej). Przy okazji […]

Wymiana rozrządu w silnikach SOFIM 2.4 / 2.5 / 2.8 Diesel

Na podstawie analizy poszczególnych przypadków stwierdzono, iż awarie występujące w 8 zaworowych silnikach stosowanych w samochodach Fiat, Iveco, Opel, PSA i Renault są najczęściej związanie z nieprawidłowym montażem rolki pośredniej/ napinacza. Przestrzeganie odpowiednich zaleceń montażowych pozwala uniknąć ewentualnych problemów. Poniżej przedstawiamy zagadnienia, na które warto zwrócić szczególną uwagę. 1) Wskazówki do montażu napinacza: – zawsze […]

Uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego

Od 1999 roku, gdy dwumasowe koło zamachowe stało się częścią standardowego wyposażenia pojazdów, firma ZF Sachs wyprodukowała ponad 12 milionów takich komponentów. Popyt na nie rośnie także na rynku części zamiennych. W artykule przedstawiamy najczęstsze przyczyny, oraz skutki awarii tego elementu. Dwumasowe koła zamachowe są już dostępne dla wielu różnych pojazdów, począwszy od małego Peugeota […]

Porady praktyczne Statim w zakresie montażu przegubów napędowych

Przeguby napędowe w samochodzie wystawiane są na ciężką próbę. Szczególnie jazda miejska w warunkach wysokiego natężenia ruchu ulicznego stawia przed nimi poważne zadania. Gwałtowne ruszanie spod świateł, ostre przyspieszenia na skręconych kołach to dla nich normalne warunki pracy. Przenoszony w takich sytuacjach, dynamicznie zmienny moment obrotowy, wywołujący wysokie naprężenia to dla konstruktorów i technologów poważne […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.