Cichsze układy kierownicze dzięki rozwiązaniu Nexteer Automotive

, 18 października 2010, 0:00

Termoplastyczny łącznik stworzony przez inżynierów Nexteer Automotive sprawi, że kolumny wspomaganych elektrycznie układów kierowniczych (EPS) będą lżejsze i cichsze.

Rozwiązanie wykorzystuje system elastycznych, użebrowanych segmentów w celu połączenia i przeniesienia momentu obrotowego z jednego wałka obrotowego na inny. Łącznik wydłuża się i skraca, aby dostarczyć wymaganego skoku osiowego przy zachowaniu warunku równobieżności przegubu. Tworzywo, które wykorzystali inżynierowie to wysokowydajny, wysokotemperaturowy poliamid, wzmocniony włóknem szklanym.

Dzięki nowemu rozwiązaniu finalna część układu EPS jest o 17 procent lżejsza i o 50 procent tańsza niż jej stalowy odpowiednik. Redukuje także inercję w układzie kierowniczym, polepszając tym samym tzw. „czucie” całego układu. Montowany w kolumnach system EPS posiada silnik elektryczny i elektronikę sterującą umieszczoną wewnątrz przedziału pasażerskiego, poza nieprzyjaznym środowiskiem komory silnika, co redukuje koszty uszczelnienia.

Sztywne łączniki ze stali, których wielu dostawców używa do połączenia silnika z pozostałymi elementami instalacji, mogą przenosić hałas z kół do wnętrza pojazdu. Coraz większe wymiary niskoprofilowych i wyciszających opon mogą sprawić, iż stosowane ulepszenia będą bardziej zauważalne dla kierowców.

– „Jesteśmy przekonani, że nasza technologia, stosowana m.in. we Fiacie 500 Abarth czy wkrótce w Citroenie DS3, będzie wyznacznikiem jakości dla innych producentów. Mamy nadzieję, iż w chwili, gdy na rynku pojawi się więcej europejskich modeli klasy Premium, EPS tworzony przez Nexteer Automotive znajdzie w nich swoje zastosowanie” – liczy Paul Poirel, główny inżynier Nexteer Automotive w Europie.

Zastąpienie systemów sterowanych hydraulicznie systemami EPS może obniżyć spalanie paliwa nawet o 4 proc. EPS jest powszechne w pojazdach segmentów A, B i C. Udoskonalenia Nexteer Automotive zwiększają szansę na zadomowienie EPS w większych autach.

Nowy system znajdzie swe zastosowanie w Citroenie DS3. Trwają prace nad wdrożeniem rozwiązania do modeli innych koncernów.

Dowiedz się więcej

Rozwój układów EPS dla samochodów klasy A i B
Rozwój układów EPS dla samochodów klasy A i B

Nexteer Automotive ogłosił plany rozwoju w kierunku coraz popularniejszego sektora małych samochodów klasy A i B. Koncern zapowiada, że układy EPS następnych generacji będą ukierunkowane na zmniejszenie gabarytów, wagi i kosztów oraz poprawę precyzji prowadzenia samochodów miejskich. Według Nexteer największe korzyści może przynieść większa integracja systemów EPS montowanych na kolumnie kierowniczej (Column EPS). Koncern poszukuje […]

Holowanie pojazdu z zasilanym elektrycznie hydraulicznym układem kierowniczym
Holowanie pojazdu z zasilanym elektrycznie hydraulicznym układem kierowniczym

Brian Newell z TRW wyjaśnia, czy holowanie samochodu z EPHS może doprowadzić do uszkodzenia pompy. Pewien właściciel firmy oferującej pomoc drogową został wezwany do samochodu z zasilanym elektrycznie hydraulicznym układem kierowniczym (EPHS). Ze względu na okoliczności musiał odholować pojazd bez podnoszenia kół, przy użyciu holu sztywnego na odległość około czterech kilometrów. Warsztat poinformował go, że […]

Produkcja elektrycznych układów wspomagania TRW rusza w Brazylii
Produkcja elektrycznych układów wspomagania TRW rusza w Brazylii

TRW Automotive ogłosiło rozpoczęcie produkcji układów elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS – Electric Power Steering) w swoich zakładach w Limeirii, w Brazylii. Działanie, mające na celu poszerzenie grona odbiorców w Ameryce Południowej, obejmuje inwestycję w nowoczesny sprzęt i powierzchnię produkcyjną. ,,Układy elektrycznego wspomagania kierownicy stanowią obecnie dynamicznie rozwijającą się technologię, która z powodu wielu korzyści, jakie […]

Komentarze

Brak komentarzy