TRW Automotive ogłosiło rozpoczęcie produkcji układów elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS – Electric Power Steering) w swoich zakładach w Limeirii, w Brazylii. Działanie, mające na celu poszerzenie grona odbiorców w Ameryce Południowej, obejmuje inwestycję w nowoczesny sprzęt i powierzchnię produkcyjną.
,,Układy elektrycznego wspomagania kierownicy stanowią obecnie dynamicznie rozwijającą się technologię, która z powodu wielu korzyści, jakie ze sobą niesie, cieszy się popularnością na całym świecie. Rozszerzając globalny zakres produkcji technologii EPS poprzez utworzenie regionalnej bazy produkcyjnej dostosowanej do potrzeb rynku południowoamerykańskiego, nasi klienci uzyskają dostęp do technologii oszczędności paliwa i redukcji emisji spalin”– powiedział Peter Lake, wiceprezes ds. rozwoju sprzedaży w firmie TRW.
Firma TRW w ciągu ostatnich 18 miesięcy zainstalowała sprzęt do produkcji manualnych przekładni oraz układów wspomagania kolumny kierowniczej – Column Drive. Kolejne zaplanowane inwestycje mają pozwolić na pełną lokalizację produkcji układów elektrycznego wspomagania EPS w tym regionie. Fabryka ma docelowo produkować 400.000 układów rocznie, a także zatrudniać dodatkowo 170 inżynierów i innych pracowników pomocniczych.
,,Rozszerzenie działalności w dziedzinie elektrycznego wspomagania na teren Ameryki Południowej stanowi kolejny krok na drodze tworzenia zaawansowanej oferty najwyższej klasy produktów TRW dla Brazylii oraz regionu Ameryki Południowej. W celu poprawy efektywności inwestycji, w ramach lokowania EPS na tym terenie, planowane jest utworzenie sprawnie działającej i dobrze rozwiniętej sieci dostawców, co jest kluczowe dla zapewnienia konkurencyjności i wysokiej jakości obsługi klienta. Co więcej, elektryczne wspomagane układy kierownicze zdobyły uznanie w dziedzinie poprawy ochrony środowiska."- powiedział Moises Bucci, prezes TRW Automotive w Ameryce Południowej.
TRW oferuje dwa rozwiązania w dziedzinie układów elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS). Znajdują one zastosowanie w samochodach ze wszystkimi typami płyt podłogowych. Obie koncepcje zakładają pobór energii jedynie wówczas, gdy zastosowanie wspomagania kierownicy jest konieczne.
Pierwszym rozwiązaniem jest układ montowany na kolumnie kierowniczej, drugim – na przekładni kierowniczej, gdzie siła wspomagająca doprowadzana jest bezpośrednio do listwy zębatej poprzez pasek zębaty i przekładnię kulkową. Oba systemy umożliwiają zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji CO2 w stosunku do tradycyjnych, hydraulicznych układów wspomagania. Dzięki takiej technologii możliwa jest redukcja spalania o 0,3 do 0,4 l/100 km oraz redukcja emisji dwutlenku węgla o ok. 7-8g/km.
Komentarze