Menu

Układ Kierowniczy

EPS – jak działa elektromechaniczne wspomaganie kierownicy?

W poniższym artykule przedstawiamy model wspomagania kierownicy, który jest stosunkowo nowy, ale obecnie wręcz wszechobecny w pojazdach samochodowych.

Układ zawieszenia w pojazdach – jak wyglądał dawniej, a jak dziś?

W artykule przyglądamy się nieco historii zawieszeń, sprawdzamy, co jest obecnie w powszechnym użyciu i próbujemy przewidzieć przyszłe trendy.

Szkolenia Bosch w listopadzie

W listopadzie firma Bosch przygotowała w swoim Centrum Szkoleniowym w Warszawie bogatą ofertę szkoleń. Poruszają one różną tematykę dotyczącą napraw samochodów osobowych. Wszelkie szczegóły na ten temat zawiera poniższa tabela.

Czy rozwój systemów steer-by-wire zrewolucjonizuje układy kierownicze?

W dzisiejszych czasach ze względu na niesamowity postęp elektrotechniki, systemy mechaniczne i hydrauliczne w pojazdach, są stale zastępowane parami czujnik-element wykonawczy. To samo dotyczy układu kierowniczego. Kilka firm wymyśliło już własne systemy steer-by-wire, które – mimo mieszanego odbioru – z pewnością będą pionierami na rynku – a to może otworzyć nowe możliwości dla kierowania wszystkimi […]

Bicie boczne tarczy hamulcowej – przyczyny i skutki – webinar Textar

Textar zachęca mechaników samochodowych do udziału w kolejnym szkoleniu technicznym. W pierwszy wtorek września odbędzie się bezpłatny webinar dotyczący bicia bocznego tarczy hamulcowej.

ZF rozwija technologię by-wire dla mobilności przyszłości 

W miarę jak pojazdy stają się coraz bardziej zelektryfikowane, zautomatyzowane i sterowane za pomocą oprogramowania, firma ZF opracowywuje i wprowadza do produkcji zaawansowane systemy podwozia dzięki wszechstronnej ofercie technologii by-wire w branży. Rozwiązania oferowane przez ZF nie wymagają już połączeń mechanicznych ani płynów systemowych. Podstawowym przykładem jest rozwiązanie ZF steer-by-wire. Firma poinformowała o zawarciu znaczących […]

Skuteczne sposoby Moog na poprawę właściwości jezdnych

W zasadzie każdy kierowca zdaje sobie sprawę z tego, że właściwości jezdne samochodu i komfort jazdy zależą od konstrukcji zawieszenia. Ale nie każdy potrafi choćby w przybliżeniu wskazać co tak naprawdę wpływa na podsterowność i nadsterowność, zwrotność, sposób tłumienia nierówności i stabilność w zakręcie. Firma Moog elementów zawieszenia wskazuje na kluczowe cechy konstrukcyjne oraz na […]

Komfort i bezpieczeństwo jazdy zależą w dużym stopniu od poprawnej pracy układu kierowniczego. Jego budowa oparta jest na zestawie dźwigni i drążków, tworzących tzw. mechanizm zwrotniczy. Ważną rolę we współczesnych pojazdach odgrywa także wspomaganie układu kierowniczego, które może być realizowane na różne sposoby. Układ kierowniczy zawiera wiele elementów eksploatacyjnych, które należy wymieniać, kiedy ulegną zużyciu. W tej kategorii znajdziesz informacje o elementach układu kierowniczego, metodach napraw. Znajdziesz tu również schematy układów kierowniczych w poszczególnych samochodach.