Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
08:54 Szkolenia firmy BETiS – maj 2024 08:53 Kolejny sezon akcji bezpłatnej kontroli amortyzatorów 17.04 Konkurs Hengst 17.04 Ewolucja w Klimatyzacji Samochodowej: urządzenia WAECO na R456a czyli zamiennik dla R134a oraz rozwiązania do obsługi R744. 17.04 Jedna, kilka czy wiele marek? Jak naprawiają europejskie warsztaty.

Układ Kierowniczy

Firma SIDEM odnowiła certyfikat producenta OE

Certyfikat IATF 16949 firmy Sidem potwierdza jej możliwości jako producenta oryginalnego wyposażenia (OEM) dla przemysłu motoryzacyjnego. Sidem opracowuje i produkuje części układu kierowniczego i zawieszenia jako OEM dla takich marek jak Porsche i McLaren. Firma stosuje te same standardy jakości do wszystkich swoich produktów, w tym części samochodowych na rynku wtórnym.

Szkolenia Bosch – Marzec 2024

Bosch opublikował terminarz swoich szkoleń na marzec. Spis przygotowanych propozycji przedstawiono w poniższej tabeli.

Tesla sprzedawała świadomie wadliwe samochody?

Tesla obwinia swoich klientów za awarie pojazdu i uszkodzone części, pomimo faktu, że firma od początku wiedziała o wadach samochodów — wynika z informacji podanych przez agencję Reuters. Odpadające koła podczas jazdy przy dużej prędkości, zawieszenia zapadające się w nowych pojazdach czy osie pękające pod wpływem przyspieszenia to zaledwie kilka z wad, które miały być […]

Naprawy układu kierowniczego i zawieszenia ze schematami 3D

Schematy 3D MOOG układów kierowniczych i zawieszeń dostępne są teraz także za pomocą wyszukiwarki części MOOG, Driv e-cat i katalogu TecDoc. Baza jest stale aktualizowana i poszerza się o kolejne modele samochodów oraz o nowe referencje.

Nowy katalog SIDEM 2024 już dostępny

Firma SIDEM, przygotowała nowy katalog części układu zawieszenia i kierowniczego, wytwarzanych w jej europejskiej fabryce.

Do oferty MOOG trafiły części do najnowszego Forda Focusa

Producent części zawieszenia i układu kierowniczego firma Moog regularnie poszerza swój asortyment. Obecnie wprowadzają do oferty części do najnowszej generacji Fordów Focus.

System steer by wire – auto bez kolumny kierowniczej. Nie będą potrzebne „przekładki”?

Standardowy współczesny samochód wyposażony jest w wał, który łączy kolumnę kierownicy z przekładnią kierowniczą (popularnie: maglownicą). Rozwiązanie steer-by-wire, nad którym pracują największe firmy z branży motoryzacji ma na celu wyeliminowanie mechanicznego połączenia pomiędzy kolumną kierownicy a przekładnią. To oczywiście niejedyna zmiana, jaką ma wprowadzić system steer-by-wire.

Elementy zawieszenia SKF ze smarem syntetycznym

SKF produkuje przeguby i łożyska układu zawieszenia dla większości producentów na całym świecie.  Elementy zawieszenia oferowane przez SKF mają w swoich przegubach smar syntetyczny.

Komfort i bezpieczeństwo jazdy zależą w dużym stopniu od poprawnej pracy układu kierowniczego. Jego budowa oparta jest na zestawie dźwigni i drążków, tworzących tzw. mechanizm zwrotniczy. Ważną rolę we współczesnych pojazdach odgrywa także wspomaganie układu kierowniczego, które może być realizowane na różne sposoby. Układ kierowniczy zawiera wiele elementów eksploatacyjnych, które należy wymieniać, kiedy ulegną zużyciu. W tej kategorii znajdziesz informacje o elementach układu kierowniczego, metodach napraw. Znajdziesz tu również schematy układów kierowniczych w poszczególnych samochodach.